• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • cotton

Lillebäcks mamma, Gud vad roligt, Gravid med en filt... Men visst, har ju hört att drömmarna är knasiga som gravid.

Ja, det var fruktansvärt att vänta (man oroar sig ju) men även att se det andra paret våndas. Jag kände så mycket med dem! (medan Carl den stöveln mest störde sig att vi fick vänta så länge...)  Man känner sig lyckligt lottad när man ser sin bebis, ser den må bra och när den vinkar och sprattlar och har sig. .-D

Å vi är några som inte har semester än med andra ord...

• MHEK

Det låter som en bra idé Cotton, jag går på semester 7 augusti så jag får väl fördriva tid i tråden lite längre än du Flört Vi har inskrivningssamtal på Barnmorskegruppen nästa vecka och även UL där sen. Det verkar som att en hel del har valt BM, det känns tryggt. Har pratat med dem en del på telefon och de verkar jätte trevliga.

• Jejja82

Hallå tjejer!

Idag skall vi iväg och titta på barnvagn och grejer till bebisens rum:)
    Spännande!

Ha en härlig dag!

• Lillebäcks mamma

Åh men herregud, jag har ju glömt att berätta! Igår kväll nös jag och ca 5 sekunder efteråt kände jag 4 buffar/ryckningar i höger sida. Jag tänkte att det var någon muskel som fick fnatt efter nysningen men sedan kände jag hur det "rörde" i livmodern och plötsligt kände jag en liten buff strax under naveln.
    Inte starka nog för att man ens skulle kunna ana dom på utsidan tror jag, men nog var det väl kanske något..?

I morse när jag vaknade och låg i sängen och mornade mig så kände jag hur det ”rörde” i livmodern igen (detta rörande har jag känt i en veckas tid från och till) och så en till buff strax vänster om där buffen träffade under naveln igår.

Hmm…ja, det återstår att se om det är min kropp som spelar mig ett spratt eller om det faktiskt var min duktiga älsklingsbebis som buffade lite på sin mamma Glad

Låter som att du kommer att ha en supermysig dag Jejja82Solig 

• MHEK

Vad häftigt och spännande Lillebäcks mamma! Låter ju som små buffar, läste att vissa känner av det ganska tidigt och andra lite senare. Låter som att ni har en livlig liten bebis i magen Glad

Kul med barnvagn Jejja82, det blir säkert en jättemysig dag!

• frökenelin

Hej gott folk!
    Härligt att läsa om allas resor. Jag och sambon har redan varit iväg två gånger i år, så vi struntade i sommarsemester utomlands för ekonomins skull. Men västkusten och sverige i övrigt är också fint att semestra i. Om man vill göra något extraordinärt, t.ex. som bröllopsresa så kan jag rekommendera kryssning i karibien. Det är det bästa jag gjort i mitt liv, så många upplevelser! Kostar en del, förstås, men SÅ värt det.

Jag har funderat lite på det här med allas magar, hur mycket de växer? Jag är nu i v.10+5 och tycker att jag börjar känna som en liten bula eller kudde över livmodern. Sedan har ju alla tarmar tryckts upp till navlen så att den delen av magen putar rakt ut. Det är jättesvårt att dölja nu, för tidigare såg jag bara fet och plufsig ut, men nu har lite av tarmverksamheten lugnat sig och jag har något som faktiskt liknar en liten, liten gravidmage. På kvällen, när man är svullen av alla mat, är den extra tydlig och eftersom att vi inte berättat offentligt ännu, så är det jättesvårt att dölja. Blir mycket tights och tunika nu, kan jag säga Flört
    Det komiska är att jag spelar teater i sommar och mina scenkläder börjar redan bli för små!! Förvånad Det kommer att bli premiär när jag är i v.16 och jag är givetvis orolig för att magen kommer att synas FÖR mycket då. Spelar en ogift kvinna på 1800-talet, så det blir ju en aning konstigt om hon plötsligt har putmage Tungan ute Hur tjock är man i v.16? Lillebäck, du är väl där omkring?

Hehe, förra repetitionen som kom min (mycket verbala) motspelerska fram till mig och lade sin hand på min mage och sa "Du ser ju gravid ut!". Tack, liksom. Till saken hör att två av skådespelarna i ensemblen vet om graviditeten, ingen annan, och desa två fick verkligen bita sig i tungan och jag slätade över det hela med att jag ätit lite för mycket godis i sommar. Till saken hör att jag faktiskt äter en hel del onyttigt också, är så sjuuuukt sugen på något hela tiden. Farligt.

• Lillebäcks mamma

Frökenelin: Vad är det med folk som måste påpeka att man ser gravid ut? Det känns ju livsfarligt, tänk om man har fel? Eller för den sakens skull - rätt, personen i fråga kanske inte alls har lust att outa en eventuell graviditet just då. Tids nog får ju folk veta ändå. Underliga människor Tungan ute 

Jag skulle ju egentligen varit i vecka 17 idag men vi var ju på ul i måndags och då blev jag förflyttad till 15+0 så nu är jag istället 15+2, men magen syns på mig. Speciellt på kvällen. Det är liksom inte ens så att man behöver fundera på om det är fett eller bebismage för den putar rätt ut. Men jag skulle nog fortfarande kunna dölja det med löst sittande kläder, bara att jag bär tighta kläder nu för att jag tycker att magen är så fin Glad 

• frökenelin

Lillebäcks mamma: Ja, jag skulle då aldrig våga fråga om någon var gravid (såvida den inte är i typ v.37 eller så, så att det helt uppenbart syns). Det kan bli himla fel. Vi hade tre stycken på jobbet i höstas som gick runt och blev småfeta och jag vågade inte fråga, men alla tre var på smällen Drömmer Får se vad jobbet kommer att säga när jag kommer tillbaka (i v.16, har haft semester sedan v.7). Jag var himla smal innan, så det lär ju bli en del blickar. Får se om någon vågar fråga. Har tänkt vänta till efter RUL (början av september) med att berätta för chefen.

Får prata med min kostymör och höra om hon kan sy om mina scenkläder då, för de kommer nog att sitta REJÄLT tight i så fall. Tack och lov har jag en stor kjol på mig, så man kanske kan lyckas dölja det något. Men helst vill jag ju bara ha tighta kläder på mig för att visa upp underverket som växer i mig!

• cotton

Å Lillebäcks mamma, vad MAGISKT! Jag tror absolut det kan ha varit duktiga starka Lillebäck som ville visa för mamma att det händer massor med spännande saker i magen! Blir helt rörd! Och häpen, tänk om jag känner så om bara 5 veckor! (hoppas kan man ju alltid göra).

Ha en underbar shoppingdag Jejja82!

Frökenelin, vilken människa som kommer och säger en sådan sak. Man menar ju aldrig något illa, men det är ändå ganska plumpt. Tänk om man bara är lite "fet" liksom... då är en sådan fråga riktigt elak. Men visst, vilken rolig historia, att du spelar en ogift kvinna under 1800-talet... då kanske en mage är felplacerad.. Hur länge håller pjäsen på? Du kan kanske klara dig under vecka 16, men visst, håller den på i flera veckor kan det nog bli tufft...

• frökenelin

Cotton: Hon sa det på ett skämtsamt sätt, men i och med att det faktiskt är sant så blev det lite konstigt.
    Pjäsen pågår tills jag är i v.17, så det kan bli lite småsvårt att dölja då.
    Dock ska jag senare i september spela just en gravid kvinna på scen, så det blir ju perfekt! Slipper fixa lösmage Skrattande

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?