Hej gott folk!
Härligt att läsa om allas resor. Jag och sambon har redan varit iväg två gånger i år, så vi struntade i sommarsemester utomlands för ekonomins skull. Men västkusten och sverige i övrigt är också fint att semestra i. Om man vill göra något extraordinärt, t.ex. som bröllopsresa så kan jag rekommendera kryssning i karibien. Det är det bästa jag gjort i mitt liv, så många upplevelser! Kostar en del, förstås, men SÅ värt det.
Jag har funderat lite på det här med allas magar, hur mycket de växer? Jag är nu i v.10+5 och tycker att jag börjar känna som en liten bula eller kudde över livmodern. Sedan har ju alla tarmar tryckts upp till navlen så att den delen av magen putar rakt ut. Det är jättesvårt att dölja nu, för tidigare såg jag bara fet och plufsig ut, men nu har lite av tarmverksamheten lugnat sig och jag har något som faktiskt liknar en liten, liten gravidmage. På kvällen, när man är svullen av alla mat, är den extra tydlig och eftersom att vi inte berättat offentligt ännu, så är det jättesvårt att dölja. Blir mycket tights och tunika nu, kan jag säga 
Det komiska är att jag spelar teater i sommar och mina scenkläder börjar redan bli för små!!
Det kommer att bli premiär när jag är i v.16 och jag är givetvis orolig för att magen kommer att synas FÖR mycket då. Spelar en ogift kvinna på 1800-talet, så det blir ju en aning konstigt om hon plötsligt har putmage
Hur tjock är man i v.16? Lillebäck, du är väl där omkring?
Hehe, förra repetitionen som kom min (mycket verbala) motspelerska fram till mig och lade sin hand på min mage och sa "Du ser ju gravid ut!". Tack, liksom. Till saken hör att två av skådespelarna i ensemblen vet om graviditeten, ingen annan, och desa två fick verkligen bita sig i tungan och jag slätade över det hela med att jag ätit lite för mycket godis i sommar. Till saken hör att jag faktiskt äter en hel del onyttigt också, är så sjuuuukt sugen på något hela tiden. Farligt.