MHEK: Koffien kan ge hjärtklappning om man är ovan med det, så det kan nog absolut bero på det. Dock brukar det i regel vara övergående.
Jag har varit på minisemester till mina föräldrar och berättat om graviditeten för min syster och hennes kille. De blev jätteglada och har redan köpt små strumpor och två nappar till bebben. Dock fick jag hejda henne från att börja shoppa på allvar. Vi har inte ens börjat tänka på att köpa saker ännu, och vill ju gärna vänta tills man VERKLIGEN vet att det blir något (är visserligen i v.13 nu, så den mest kritiska perioden är ju över, men vad som helst kan ju hända ändå...)
Gjorde KUB-test på Frölunda MVC i torsdags. Jättetrevlig BM som var mycket bättre än min vanliga. Funderar på att byta MVC, trots att det blir längre bort. Fick se en liten plutt på 5,5 cm som verkligen såg ut som en liten människa (förra UL var i v.6+6 och då såg den ut som en räka) med armar, ben, nästipp, ryggrad och mage. Den såg ut som Homer Simpson i ansiktet dock 
Den sprattlade och vände sig och viftade på armarna och det var jättehäftigt att se. Jag började gråta (blödigare än blödigast) såklart, för det var så fantastiskt att se sitt eget barn på riktigt för första gången.
Mina symptom har så gott som försvunnit. Blir lite, lite illamående då och då, men bara kortare stunder och brösten är inte ömma längre och är inte lika trött som förut. Dock har jag fått en del nya i form av svullna ben och fötter, samt jätteont i ryggen och ischias-nerven. Enligt mamma är det livmodern som trycker på någon nerv och gör att man får ont i ischias, men jäklar vad ont det gör!
Har också haft ömhet/sveda över livmodern i flera dgr och det gör mig såklart orolig. Vill inte ha ont där!
Har fått yrsel också. idag trodde jag att jag skulle svimma när jag reste mig upp från bilen och sprang iväg en sväng, och plötsligt fick jag mega-yrsel. Är det någon mer som lider av detta?