• Giddy

    Snart ger jag upp

    I början av januari tvingades jag avbryta min graviditet i v.23 pga triploidi. Då sa läkarna att mensen borde komma tillbaka efter 4-6 veckor.

    4-6 veckor gick utan någon mens. Vid efterkontrollen 6 veckor efter förlossningen sa de att om inte mensen kommer snart ska jag söka mig till en gynekolog.

    En tid efter det sökte jag mig till hälsovårdcentralen till en läkare som undersökte mig (bor på så liten ort att vi inte har några gynekologer här) och som gav mig en hormonkur. Hon sa att egentligen borde jag ta två kurer, men jag kan ta en först och se om mensen kommer tillbaka regelbundet, om inte får jag en kur till.

    Nu har det gått 7 veckor sedan jag fick mens efter första kuren och mensen lyser med sin frånvaro så jag ringde läkaren för att få kur nr.2. Det ville hon dock inte ge utan tyckte att jag ska vänta över sommaren, fundera på något annat och om inte mensen återkommit i augusti så ska jag ta kontakt igen.

    Jag blir så förvirrad att de säger en sak en gång och sedan ändrar de sig till nästa gång. Därför beställde jag tid till privat gynekolog. Ska dit i fredag.

    Det känns som jag håller på att gå i bitar. Jag har inga barn från förut och hela kroppen värker av den psykiska smärtan allt detta orsakar mig. Därtill verkar alla i min omgivnin och bekantskapskrets blir gravida.

    Jag vet inte hur jag ska orka mer. jag hoppas verkligen jag kan få någon hjäp i fredag, annars går jag i 1000 bitar

  • Svar på tråden Snart ger jag upp
  • caos

    Lycka till....
    Jag fick inget vul utan bokade ett privat och han var otroligt förstående o duktig....hoppas att de kan hjälpa dig

  • Erkens mamma

    Beklagar det som hänt dig.

    Jag fick ett ma i vecka 14 innan mina barn och för mig dröjde det evigheter innan mensen kom tillbaka regelbundet. Innan jag fick min första mens dröjde det 12 veckor. Mens nummer 2 kom efter 7 veckor men sedan kom de inga fler då jag blev gravid med min äldste son.

    Hoppas att din mens kommer igång snart. Vet hur frustrerande det kan vara att gå och vänta.

Svar på tråden Snart ger jag upp