Inlägg från: Chockocola |Visa alla inlägg
  • Chockocola

Våga släpp taget

Sommartroll skrev 2010-06-04 10:15:38 följande:
    Jag har pratat med många föräldrar  som nästan får panik när  deras barn skall flytta hemifrån ...
    Jag förstår inte detta , jag vet inte vad dessa föräldrar är rädda för ... Är det rädsla för ensamhet , är det att inte vara behövd  , är det kanske så att man upptäcker att man bara har levt igenom sina barn .....???
    2 av våra barn har flyttat hemifrån  ( ett kvar hemma ) 
    Jag ( även min fru ) tycker det är skönt att dom lämnat hemmet och står på egna ben 
    Vi har hela tiden  stöttat dom när dom har börjat prata om att flytta  ( så även med han som bor kvar hemma t ex att plugga på annan ort )

Relationen mellan oss har blivit mycket bättre  ( även om den alltid har varit god  ) 
    Vi umgås på ett helt annat sätt  som är mycket positivt 

Min fru och jag har fått tid för varandra - vi kan göra saker spontant  -.vårt sexliv blomstrar - listan kan göras lååååååång 

Föräldrar våga släpp taget om era barn.....

Jag är en sån förälder som inte vågar släppa taget riktigt.... en har flyttat ut o en är kvar (lite grann...)
    Men jag är en sån där nojjig förälder som är orolig att det ska hända nåt. Kan bara inte hjälpas,

Jag jobbar stenhårt på det hela tiden. jag vill mina barn väl och att dom ska stå på egna ben, och jag har inte levt genom mina barn.

Tycke oxå det är skönt att faktiskt få tänka lite mer på sig själv nu... Är oxå säker på att relationen kommer att bli mycket bättre, även om den är bra nu med..

Men som sagt, har alltid varit den oroliga typen, och det har inte släppt ennu...det kommer väl någongångCool
Svar på tråden Våga släpp taget