• mary m

hur lång tid efter slempropp gått startade förlossningen?

Igår natt så var jag övertygad om att vattnet gick för vaknade av att det var helt blött i trosan, och det rann på rätt bra i några timmar. Och efter ett par timmar så kom även slemproppen och efter det väldigt tjocka flytningar ( som jag förmodar också tillhör slemproppen). Då vi trodde det var vattnet så åkte vi in och kollade men de konstaterade att det bara var slemproppen och inget fostervatten. Tänkte bara höra om hur lång tid efter förlossningen satte igång för er när er slempropp gått? Förstått att vissa inte ens märker att den går och att det kan ta olika lång tid.

Jag är idag på 40+4 och börjar bli angelägen att det ska komma igång.....

• Svar på tråden hur lång tid efter slempropp gått startade förlossningen?
  • Lunacy

Här har slemproppen åkt för länge sen, i omgångar fram till för en vecka sen,  och det har inte hänt ett skit sen dess. Jag är på 41 + 2.

• Emynem

Min slempropp släppte 1 vecka innan förlossningen startade.

• Nallepuhmamma

Med bägge lossnade mina 2-4 veckor innan

• Bubbis10

Ts

min slempropp gick samma dag som jag födde min dotter....;)

• Maggiepuh

När jag väntade sonen fick jag riktiga värkar direkt efter att slemproppen gått.

• milli79

Slemproppen kom en stund efter att värkarna börjat sen tog det 34h innan sonen var född.

• mary m

Verkar ganska olika med andra ord....

ja bara att vänta och se och hoppas det sätter fart snart..

• Malinski79

Min släppte två dagar efter varandra..Å hon är född dagen efter

• mama84

min slempropp gick en vecka innan sonen föddes...

• NovasMorsa

med 1a barnet  ganska precis ett dyng efter... jag hade sammandragnigar men inte ont

med 2a barnet vid lunch samtidigt som vattet gick...fick inte värkar förns kl 9-10 på kvällen o halv 12 e hon född

• Senap

Första gick i v32. Sonen kom på BF.
    Andra gick i v37 och dottern kom på BF-2

My sugar is raw
  • Mary Jo

min slemmis gick en timma innan vattnet gick. dagen efter kom min dotter.

• Frida000

slemmisen gick söndag- och måndagkväll, onsdagkväll är vår dotter född. på bfdatum :)

• Lingling11

Min släppte i omgångar. Först kom det en klump en vecka innan. Sedan släppte den rejält så jag trodde också som dig att vattnet gått. Hann bara gå från toaletten till sovrummet så började värkarna, drygt 11 timmar senare föddes våran dotter.

• Polarnochpyret

Min började att släppa dagen den 23:e värkarna kom natten till den 24:e och dottern är född natten till den 25:e  :)

• SanMar

min slempropp gick samma dag som min dotter föddes :)

• Linmin

12 timmar innan värkarna satte igång, gick slemproppen. 

• liennet

Min slempropp gick i torsdags och då var jag i 37+0. Ingen bebis än så länge...

Svar på tråden hur lång tid efter slempropp gått startade förlossningen?