Inlägg från: Blind Urmakare |Visa alla inlägg
  • Blind Urmakare

Att bo i invandrartät förort.

Fanns inget alternativ som passar mig. Jag har bott i en invandrartät förort men har flyttat. Inte för att jag vantrivdes utan för att kontraktet på andrahandslägenheten jag bodde i tog slut. Jag skulle kunna bo i en invandrartät förort om allt jag värderar att ha i mitt bostadsområde finns där. Det gäller dock för alla områden när jag tänker efter.

millus.se | Ateist | Humanist | Politisk frilansare
  • Blind Urmakare

Majoriteten av människor i fängelse är svenskar med två svenskfödda föräldrar.

• Blind Urmakare

Fast det är högre överrepresentation bland personer som kommer från familjer som har gått på socialbidrag. Bland utlandsfödda är överrepresentationen 2.5, bland personer som kommer från familjer som har gått på socialbidrag är överrepresentationen 6.5.

• Blind Urmakare
    Joppis skrev 2010-06-30 09:25:51 följande:
    Ja, annars vore något väldigt fel om majoriteten var invandrare. Men om du jämför andelen invandare i svenska fängelser i förhållande till antal i samhället blir siffrorna skrämmande.

Bara att ta ex. på att 28% av alla "fängelsekunder" saknar svenskt medborgarskap. Det är skrämmande.
    28% som saknar svenskt medborgarskap? Jag har visserligen bara källa på hur många icke folkbokförda i Sverige som är polisanmälda för brott och där ligger det på 7%.

Skulle vara intressant att se källan.
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.