Inlägg från: TereseA |Visa alla inlägg
  • TereseA

Att bo i invandrartät förort.

Problemet är väl egentligen att man inte vill bo i en invadrartät område tan man vill inte bo där det är kriminalitet oavsett om det bor svenskar el invandrare.Rubriken får en att tro att alla invandrare bränner bilar och är kriminella.

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    Lilysmamma skrev 2010-06-11 23:12:00 följande:
    Självklart är det så. Tyvärr pågår det mycket skit i dessa områden. Majoriteten av invånarna där är invandrare. Man drar ju slutsatsen av att invånarna i ett område skapar "stämningen". Därmed talar statistiken sitt eget språk. Låter lite luddigt kanske, men du fattar...
    ja..dte är så tyvärr..Tycker dt är sjukt? vart är föräldrarna?...det är ju där problemet börjar..kommer man bara åt föräldrarna och dem gör något så kommer det nog oxå bli bättre,för tror dem flesta barn lyssnar på dem...har mer folk ute,låt lugna gatan el nåt sånt gå ute om kvällarna.Föräldrarna kan ju engagera sig och gå ute osv,,

Finns massor man kan göra..är på tiden att dem försöker göra nåt åt det nu.
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-15 21:39:00 följande:
    Well, jag brukar inte vara så grov i mun, men det är tråkigt att veta att 68% av FLs medlemmar har korkade fördomar eller rentav bara är korkade.
    ja tråkigt..tyvärr inget oväntat.
    Pythia skrev 2010-06-15 21:52:43 följande:
    Frågan är ju väldigt knäppt ställd som jag har skrivit förut. Man har valet:

Antingen är du EMOT invandrare ELLER så ÄLSKAR du bilbränder.

Då blir svaret på det sättet.

Skulle man fråga på ett mer sansat sätt så skulle svaren bli annorlunda, det är jag övertygad om.
    Bränder är ju rätt fint att titta på..:)
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    Joppis skrev 2010-06-16 15:30:27 följande:
    Nästa gång kan du passa på att grilla en korv vid en pågående bilbrand då. Frågan är, vill du ge den korven till dina barn sen?
    absolut :)
    Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.