Inlägg från: logg81 |Visa alla inlägg
  • logg81

Att bo i invandrartät förort.

Hmm... Jag vill bo där jag bor nu och jag tänker inte flytta om det inte är så att jag blir tvingad till det.

De invandrartäta områden som finns i Norrköping attraherar mej inte. Det har väl inget att göra med de som bor där utan att de ligger på fel sida av stan.
    Jag har bättre saker för mej än att vara rädd för andra kulturer.

På sätt och vis kan jag förstå den frustration en del sitter inne på. Det kan inte vara enkelt att flytta till ett nytt kand och där bli satt i misär... För tyvärr är det misär på många ställen...

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • logg81
    Maxipaxi skrev 2010-06-12 09:49:38 följande:
    Jo, och vad som är fel sidan av stan avgörs förstås av hur mycket solen skiner där och inte av hur sammansättningen bland innevånarna ser ut... Cool
    Jag är uppväxt på den här sidan av stan. Det är hemmakvarter... Jag har bott på andra sidan stan i de invandrartäta kvarteren. Lägenheterna, området och folket var bra. Men det blev aldrig riktigt hemma.

För min del handlar det mer om vad jag känner till än vilka som bor där. Och det bor även mycket invandrare här men det är bara några hus som är "mångkulturella".
    Jag skulle stanna kvar i min lägenhet oavsett grannarnas nationalitet. Jag är inte rädd för varken kultur eller annan hudfärg. Jag är uppfostrad till att acceptera alla oavsett hur mycket de skiljer sig från mej.
  • logg81
    hemljuvahem skrev 2010-06-12 17:17:54 följande:
    Men i alla fall handlar det inte om att acceptera kultur eller hudfärg.

Det handlar om att känna sig trygg där man bor.
    Synd att jag inte är uppfostrad att ta sådan skit som uppbrända förskolor och stenkastning mot fönster etc.
    Jag vet inte vart du bor men här i Norrköping brinner det inte speciellt ofta. Varken i de invandrartäta områdena eller där jag bor där det är mestadels försupna vitkålshuvuden med kraftig förstoppning...
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.