Inlägg från: SkåneP |Visa alla inlägg
  • SkåneP

Att bo i invandrartät förort.

Jag bor gärna i ett invandrartätt område, givet att det är det ett fräscht villakvarter.

Att bo i miljonprogramsbetong är jag inte det minsta sugen på, inte ens om samtliga boende i området är 100% svennebanan.

• SkåneP

Förövrigt har det alltid funnits en risk att åka på stryk när man är i stan.

Vill minnas att i 80-talets Malmö  tillhörde man antingen syntarna, punkarna eller invandrarna.

En av en viss kategori bland andra av annan kategori hade hög risk att åka på däng.

• SkåneP
    Roze skrev 2010-06-14 11:45:29 följande:
    Jovisst, varsegod. Tror ni det kommer hjälpa så är det nog ingen som hindrar att man tar i med hårdhandskarna...Smart?! * NOT *
    "man" i detta fall kan förstås vara övriga boende i områden som visar att man inte finner sig i att idioter förstör för dem. Eller föräldrar som tar ansvar för sina barns beteende.
  • SkåneP
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-18 10:59:42 följande:
    Sant, en av de bästa professorerna jag haft på universitetet, brydde sig inte ens om att lära sig svenska, under alla de år han arbetade där.
    Ingen reagerade såklart.
    På korridoren jag bodde när jag var det alltid minst 2 utbytesstudenter som bodde.

Eftersom alla svenskar tycker sig vara så otrooligt bra på att prata engelska (i synnerhet efter några öl) så hade de utländska studenter - åtminstone de som ville lära sig svenska - ett jävla sjå med att få svenskarna att prata svenska med dem.

• SkåneP
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-21 10:09:48 följande:
    Japp. Hornsgatan och Stureplan är det man ska undvika om man vill slippa trubbel.
    Och Hornsgatan och Stureplan karakteriseras av att primärt vara ett bostadsområde?
  • SkåneP
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-21 17:33:44 följande:
    Nu kommer bortförklaringarna.
    Jag försöker inte förklara bort något men jag tycker det är befängt att jämföra bostadsområden med "fylleintensiva" krogkvarter som om man kunde dra några slutsatser av det.

Men vad var din poäng? All man kan åka på däng lite varstans?

• SkåneP
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-22 11:13:17 följande:
    Att ta saker som hänt i två bostadsområden och hävda att det sker i ALLA liknande bostadsområden är fördomsfullt. Rakt av.
    Javisst.

Och att försöka blunda för att det finns invandrartäta områden med problem med något slags "tja problem finns väl överallt" är ganska dumt det med - och en stor otjänst mot alla i sammanhanget.
  • SkåneP
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-22 11:14:03 följande:
    Och på samma vis är det inte alltid de som bor i ett område som bränner bilar, kastar sten eller annat. Ingen kackar i eget bo.
    Ok. Vilka är det som drar till Rosengård och håller på så att polisen får sätta upp en permanent postering där?
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.