Inlägg från: sverker11 |Visa alla inlägg
  • sverker11

Att bo i invandrartät förort.

enny signatur skrev 2010-06-11 14:40:00 följande:
    Vaddå lägg ner med daltandet? Ok, vi börjar i en annan ändr. Tror du dessa ungdomar har samma chans som genomsnittsvensken? 
    Det finns en jävla massa ungdommar med samma bakgrund som inte eldar upp allt de ser.

Plocka bort dem som ställer till problemen och drar med sig de andra så löser det sig. Men så fort det handlar om invandrare så är det så förbannat synd om ligisterna eftersom de har det så hemskt. Hade det handlat om skinhuvuden med samma bakgrund så hade det ropats på dödsstraff. Sluta dalta med ligister oavsett härkomst.

Man tänder inte på en skola, stjäl en bil eller rånar för att det är så synd om en. Man gör kriminella saker eftersom man är kriminell och kriminella skall tas ur cirkulation för att skydda icke kriminella.
  • sverker11
    Roze skrev 2010-06-11 20:08:20 följande:
    Då kan jag tala om för dig att jag är uppväxt i en håla närheten av Höganäs. Höganäs är känd för att va en håla för rasister/nazister/nationalister. Har varit där många många gånger och blivit behandlat som en skit varje gång. Svenska ungdomar som skrek otrolig fula ord efter mig. Som spottade mig rakt i ansiktet och kastade saker efter mig. Vad är det som är fel med dessa?
    Felet med dem är att de är kriminella ligister och de tongivande bör plockas bort ur cirkulationen för att skydda icke kriminella och se till att de inte kan dra med sig andra. Fast du kanske föredrar att tycka synd om dem för deras svåra sociala bakgrund?

"Ingen och absolut ingen talar om dessa men man tar gärna upp vad ungdomarna i vissa invandrartäta områden håller på med och skyller på allt från föräldrar till kultur/land/bakgrund/härkomst. Jag försvarar inte vissa invandrarungdomars handlingar. Är väl medveten om hur vissa beter sig men jag står fast vid att det har mest med sociala faktorer att göra än med att dom är utlänningar."
    Som sagt ligister är ligister oavsett härkomst och bör tas ur cirkulation. Att börja skylla på social bakgrund och hur synd det är om de stackars ligisterna är bara nys. De flesta med samma bakgrund rånar inte pensionärer.
  • sverker11
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-25 10:05:32 följande:
    Det första stycket är rena fördomar och inget annat. Att anta att en miljard människor tycker exakt likadant bara för att de delar religion är naivt i bästa fall, rasistiskt i värsta fall.

Du har missat att herr Bush gick ut i "korståg" mot islam? Att det blev OK att smäda, häda och kasta skit på islam på sätt som aldrig hade varit OK att göra mot, säg, buddism, hinduism eller judendom? Att många har rackat ned på islam helt enkelt därför att man nu "får" göra det? Helt utan objektiv syn på religionen och dess utövare?
    Nu har nog judarna fått utså mer än muslimerna om man tittar historiskt och det förekommer fortfarande en hel del antijudiska tankar. Att buddism och hindusm inte hånas är troligen för att de (fortfarande) är en ganska marginell företeelse i Sverige och att förespråkare för de religionerna inte utfärdat dödsdommar mot författare och konstnärer samt inte begått några riktigt spektakulära och tv-mässiga terrordåd.
  • sverker11
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-26 13:09:53 följande:
    Klaaart att det är! Svenskar skulle ALDRIG göra så! När vikingarna besökte städer runtom i Europa så var det deras invandrade medresenärer som rövade och brände, inte de svenska vikingarna! Under 30-åriga kriget var det finnarna som drog runt och härjade, de svenska kungarna försökte bara stoppa dem. Under almstriden så var det invandrare som djävlades, svenskarna var så laglydiga och snälla så. Och givetvis var skotten i Ådalen avfyrade av en libanes, inte av en svensk. Veeeet du väl! ;)
    Exakt. Det var troligen danskar och norrmän som rövade och brände under vikingatiden. Finnarna kunde nog uppföra sig men det var många utländska legoknäcktar av sämre kvalite i den svenska armen och vi vet alla hur de brukar uppföra sig. Jag tror snarare att det var en vallon än en libanes som sköt svenskar i Ådalen.
  • sverker11
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-30 21:31:49 följande:
    Oj, kungafamiljen måste ha total kriminalitet då, då de går på 100% bidrag...
    Nu lever de inte på bidrag utan får ett apanage vilket kan sägas vara en sorts lön för att de representerar Sverige. Även om vissa anser att lönen inte motsvarar nyttan (ungefär som för politiker) så är det inte frågan om ett bidrag. Apanaget kom till när den nuvarande kungens förfader betalade den svenska statsskulden. Så vissa kanske ser apanaget mer som en återbetalning än en lön men det är en annan diskussion.
  • sverker11
    Troodon skrev 2010-07-06 00:41:35 följande:
    Enligt statistiska centralbyrån i Norge kommer svenskarna att hamna i minoritet i Sverige år 2049.
    Norska statistiska centralbyrån? Varför för de statestik om Sverige?
  • sverker11

I New York är segregerade stadsdelar som Chinatown, Little Italy, Little Odessa och liknande stora turistmål och ses som något bra. I Sverige är segregerade stadsdelar som Lilla Bagdad (en term jag hörde om något område) ansedda som något negativt. Så en moske med böneutrop mitt i en mellanösternstadsdel kanske skulle kunna visa sig var något positivt i längden. Åtminstone för turismen.

• sverker11
    Dorian Ertymexx skrev 2010-07-14 09:56:40 följande:
    Jag undrar om dessa etnofober skulle vilja skicka hem Victoria också, hennes mor är ju invandrare, och hennes far är sjunde eller åttonde generationens invandrare... ;>
    Varför är så kallade "antirasister" (nu påstår jag inte att du är en av dem) så intresserad av att dra upp folks ursprung? I varje disskusion som jag läst på nätet måste de dra upp att kungen är en invandrare och att vallonerna är invandrare.

Vallonerna (de som åsyftas) kom hit på 1600-talet och ändå anses de uppenbarligen inte som svenskar av "antirasisterna".
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.