• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • Finis
    enny signatur skrev 2010-06-29 19:14:29 följande:
    Jaha, vad är din poäng? Jag har inte sagt att inget sker, jag har sagt att det inte innebär att det är ett farligt område. 
    Det handlar inte bara om invandrartäta förorter utan klart fler ställen. Där jag växte upp (svensk kustby) så har det hänt hur mycket saker som helst, men man rapporterar inte om det på samma sätt.

Man skulle ju kunna fokusera på ekonomiska situationen på dessa ställen istället för invandringen om man vill. Man skulle ju kunna göra artiklar om annat än våldet med...

Vad har hänt senaste tiden i gottsunda av värde? 
    Min poäng? Ja, du skrev att du missat upploppen där så jag tänkte uppdatera dig om att det skett.
    Vecka 25
  • Finis

Hur kan ni för övrigt å ena sidan gnälla på att det sker diskriminering av invandrare, att dom MÅSTE bo där dom bor. Samtidigt som ni skriver hur mycket ni trivs i dessa områden och hur bra alla har det där. Vad är då problemet? Vad gnäller ni om?

Vecka 25
  • bitte67
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-29 12:32:54 följande:
    Gammal artikel, men Botkyrka i en liten ask...

www.aftonbladet.se/wendela/article59430.ab
    Allvarligt, artikeln var från 2002! Och du har bott här så du vet att det är sant, att det är så farligt?? Jag har bott här i nästan hela mitt 43-åriga liv och ALDRIG varit rädd eller känt mig otrygg. Bor visserligen inte i Alby, men inte så hemskt långt ifrån (nej inte Tumba eller Tullinge heller). Och ja, jag skulle kunna gå ut vilken tid på dygnet som helst, faktiskt.
    Joppis skrev 2010-06-29 12:42:36 följande:
    Tidsfråga... Det är inte frågan OM det sker, utan när.
    Ja, självklart! För alla "blattar" är ju våldsbenägna av naturen.... (OBS! Ironi, om det var någon som inte fattade det)
  • Joppis
    bitte67 skrev 2010-06-29 22:30:46 följande:
    Allvarligt, artikeln var från 2002! Och du har bott här så du vet att det är sant, att det är så farligt?? Jag har bott här i nästan hela mitt 43-åriga liv och ALDRIG varit rädd eller känt mig otrygg. Bor visserligen inte i Alby, men inte så hemskt långt ifrån (nej inte Tumba eller Tullinge heller). Och ja, jag skulle kunna gå ut vilken tid på dygnet som helst, faktiskt.
    Joppis skrev 2010-06-29 12:42:36 följande:
    Tidsfråga... Det är inte frågan OM det sker, utan när.
    Ja, självklart! För alla "blattar" är ju våldsbenägna av naturen.... (OBS! Ironi, om det var någon som inte fattade det)
    Fast det stämmer till viss del...att dom är det. Titta hur det är i Norge med överfallsvåldtäkter i ex. Oslo.
  • bitte67
    Joppis skrev 2010-06-29 22:39:10 följande:
    Fast det stämmer till viss del...att dom är det. Titta hur det är i Norge med överfallsvåldtäkter i ex. Oslo.
    Till viss del, skojar du eller? Hur förklarar du alla våldsbenägna svenskar då? Att de har invandrarblod i sina ådror eller? De idioter som jag råkat på som varit benägna att slåss har faktiskt varit svenskar, allihop. Och ofta har det varit alkohol inblandat.
  • bitte67

Jag försvarar inte invandrare eller försöker glorifiera dem på något sätt. Det finns pannben överallt, svenskar, turkar, norrmän, syrier, greker, libaneser, finnar, engelsmän, osv, osv. Men att säga att vissa är mer våldsbenägna än andra bara för att de råkar komma från ett visst land är urbota idiotiskt.

• Finis
    bitte67 skrev 2010-06-29 22:43:56 följande:
    Till viss del, skojar du eller? Hur förklarar du alla våldsbenägna svenskar då? Att de har invandrarblod i sina ådror eller? De idioter som jag råkat på som varit benägna att slåss har faktiskt varit svenskar, allihop. Och ofta har det varit alkohol inblandat.
    Det är faktiskt rent ut sagt patetisk att du inte ens kan erkänna att det FINNS invandrare som är våldsbenägna. Nej, du har aldrig sett eller hört nått utan OM det varit nått, då är det svenskar. Allihop har varit svenskar. Helt enkelt bara svenskar som bråkar då enligt dig??
    Vecka 25
  • Finis
    bitte67 skrev 2010-06-29 22:46:28 följande:
    Jag försvarar inte invandrare eller försöker glorifiera dem på något sätt. Det finns pannben överallt, svenskar, turkar, norrmän, syrier, greker, libaneser, finnar, engelsmän, osv, osv. Men att säga att vissa är mer våldsbenägna än andra bara för att de råkar komma från ett visst land är urbota idiotiskt.
    Men ändå har du bara sett svenskar som bråkat?
    Vecka 25
  • bitte67
    Lilysmamma skrev 2010-06-29 22:46:30 följande:
    Det är faktiskt rent ut sagt patetisk att du inte ens kan erkänna att det FINNS invandrare som är våldsbenägna. Nej, du har aldrig sett eller hört nått utan OM det varit nått, då är det svenskar. Allihop har varit svenskar. Helt enkelt bara svenskar som bråkar då enligt dig??
    Det sa jag faktiskt inte. De idioter som JAG har råkat på har varit svenskar, sa jag. Klart jag både sett och hört saker. Jag bor faktiskt inte i en glasbubbla som du tycks tro. Jag vill bara att ni ska fatta att inte alla invandrare är idioter och våldsverkare för enligt vissa här är det bara invandrarna som står för alla brott i Sverige.
  • Joppis
    bitte67 skrev 2010-06-29 22:43:56 följande:

">

Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.