• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • Ulf Harrys Farsa
    Dorian Ertymexx skrev 2010-07-01 20:59:16 följande:
    Nope. Du visar nu hur litet koll du har. Jag har jobbat med den sortens dokument, så jag har sett hur folk ur alla länder blir hemskickade, före straff om de kan få straffverkställan i hemlandet, eller efteråt om det inte går att ordna.

Varför gör inte svenskar det då, om det är så lönsamt och bra? Fattiga pensisar kanske?
    Du vet tydligen inte hur mycket stålar en arbetslös fd.gruvarbetare har i Lettland, jag kan berätta att dagslönen i ett svensk fängelse är fan så mycket bättre, jämfört med en Svensk normal lön eller socialbidrag är det självklart sämre betalt.

Nu ska vi ju enligt mig inte ge fångar en spänn i lön, röka? glöm det, är man så dum i huvet så man sitter i kurran kan man sluta röka.

Gör en lista på dom länder vi utvisar direkt till då, eftersom du har "jobbat" med sådana dokument...
  • Dorian Ertymexx
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-07-01 22:18:32 följande:
    Du vet tydligen inte hur mycket stålar en arbetslös fd.gruvarbetare har i Lettland, jag kan berätta att dagslönen i ett svensk fängelse är fan så mycket bättre, jämfört med en Svensk normal lön eller socialbidrag är det självklart sämre betalt.

Nu ska vi ju enligt mig inte ge fångar en spänn i lön, röka? glöm det, är man så dum i huvet så man sitter i kurran kan man sluta röka.

Gör en lista på dom länder vi utvisar direkt till då, eftersom du har "jobbat" med sådana dokument...
    Vi utvisar ingen direkt. Det krävs alltid en undersökning om huruvida personen kommer få avtjäna straff på samma nivå som i Sverige. Dvs, myndigheterna vill inte att en person skickas hem bara för att slippa straff, eller få ett mycket värre straff än vad vi anser rimligt. Om så är fallet, skickas personen till respektive land för att avtjäna straffet där. Annars får personen avtjäna straff här och blir sedan utvisad, ofta med förbud om att återvända på ett antal år beroende på brottets art. Personen blir alltså inte insläppt i landet. Så att personer kommer hit om och om igen är i princip nonsense; det ska vara om de lyckas smita in i landet på något vis då. Lycka till med det.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Ulf Harrys Farsa
    Dorian Ertymexx skrev 2010-07-02 00:10:04 följande:
    Vi utvisar ingen direkt. Det krävs alltid en undersökning om huruvida personen kommer få avtjäna straff på samma nivå som i Sverige. Dvs, myndigheterna vill inte att en person skickas hem bara för att slippa straff, eller få ett mycket värre straff än vad vi anser rimligt. Om så är fallet, skickas personen till respektive land för att avtjäna straffet där. Annars får personen avtjäna straff här och blir sedan utvisad, ofta med förbud om att återvända på ett antal år beroende på brottets art. Personen blir alltså inte insläppt i landet. Så att personer kommer hit om och om igen är i princip nonsense; det ska vara om de lyckas smita in i landet på något vis då. Lycka till med det.
    du fattade uppenbarligen inte ett enda ord.

sov lite snutteplutten
  • Joppis
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-30 21:27:22 följande:
    Så om jag hissar en svensk flagga med en bajskorv på så kommer jag alltså bara få vänliga klappar på ryggen? För att det är konst?
    Tror du att nån skulle försöka bränna ner din bostad för det? Eller orska "upplopp" runt om i världen?
  • Joppis
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-07-03 13:13:24 följande:
    Mycket
    Läste precis i lokaltidningen att en Islamförening vill bygga ett Minaret  och ytterliggare en moské. Ska man behöva vakna kl. 5 varenda morgonen av att nån skriker en bön? Nån måtta får det vara.
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-07-03 13:22:09 följande:
    Läste precis i lokaltidningen att en Islamförening vill bygga ett Minaret  och ytterliggare en moské. Ska man behöva vakna kl. 5 varenda morgonen av att nån skriker en bön? Nån måtta får det vara.
    Det finns inga moskeér med böneutrop i Sverige och jag tror faktiskt inte vi kommer få det heller.
    Du kan sova lugnt.

Att någon eller några vill något, betyder inte så mycket.

Men religionsfriheten innebär ju självklart att muslimer, precis som alla andra, har rätt att ansöka om bygglov till och finansiera ett moskébygge. Konstigt vore det ju annars?
    ...On man inte bor i en diktatur vill säga.
    Beautifully Human
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.