Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Att bo i invandrartät förort.

Joppis skrev 2010-06-28 15:58:03 följande:
    Jaha? Inte för att det finns diverse problem i dessa områden då? Det finns väl inte en normal svensk som frivilligt flyttar till Rosengård (inte en svensk barnfamilj iaf)
    Det finns problem överallt. Man ska vara ganska svartvit om man tror att det bara finns problem i förorterna och att det är himmelriket överallt annars.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Joppis skrev 2010-06-28 23:32:48 följande:
    Ja, det har det ju kan man ju säga. Det är invandrartäta förorter där det förekommer mer eller mindre upplopp ja.
    Och i 99% av förorterna sker aldrig några upplopp. Utom i din fantasi. Well, OK, för att vara litet mer saklig - i din några andras fantasi.
  • Dorian Ertymexx
    bitte67 skrev 2010-06-29 22:30:46 följande:
    Allvarligt, artikeln var från 2002! Och du har bott här så du vet att det är sant, att det är så farligt?? Jag har bott här i nästan hela mitt 43-åriga liv och ALDRIG varit rädd eller känt mig otrygg. Bor visserligen inte i Alby, men inte så hemskt långt ifrån (nej inte Tumba eller Tullinge heller). Och ja, jag skulle kunna gå ut vilken tid på dygnet som helst, faktiskt.
    Joppis skrev 2010-06-29 12:42:36 följande:
    Tidsfråga... Det är inte frågan OM det sker, utan när.
    Ja, självklart! För alla "blattar" är ju våldsbenägna av naturen.... (OBS! Ironi, om det var någon som inte fattade det)
    Tja, iofs, om de läser sådana här trådar så förstår jag dem, det är inte utan att jag som är pacifist blir en smula våldsam av den här tråden... Och det spelar ju ingen roll hur jag är, för jag är invandrare i invandrarförort och "jag är inte rasist"-erna har redan bestämt att jag är en stenkastande, bilbrännande våldtäktsman och rånare... *rycker på axlarna*

Jag tror inte de känner till koncepten "självuppfyllande profetia" eller "projektion" alls...
  • Dorian Ertymexx
    ko med träd skrev 2010-06-30 05:42:32 följande:
    Fördömande är inte alltid lika med intolerans, men fördömande av konst är definitivt ett tecken på en sorts intolerans.
    Så om jag hissar en svensk flagga med en bajskorv på så kommer jag alltså bara få vänliga klappar på ryggen? För att det är konst?
  • Dorian Ertymexx
    Joppis skrev 2010-06-30 09:25:51 följande:
    Ja, annars vore något väldigt fel om majoriteten var invandrare. Men om du jämför andelen invandare i svenska fängelser i förhållande till antal i samhället blir siffrorna skrämmande.

Bara att ta ex. på att 28% av alla "fängelsekunder" saknar svenskt medborgarskap. Det är skrämmande.
    Det betyder inte att de nödvändigtvis är invandrare. Det kan vara smugglare från länder runt östersjön som åker dit, eller andra nordeuropéer som brutit mot lagar. Såg många sådana fall när jag jobbade på översättningsbyrå. Ester, polacker, holländare och andra som försökt smuggla knark, någon tysk (tror jag det var) som kört för fort och börjat bråka med polisen... Sådant. Invandrare betyder dessutom inte = arab, det kan vara finnar, danskar, norrmän och liknande. Fotbollshuliganer som åkt dit också.
  • Dorian Ertymexx
    Joppis skrev 2010-06-30 10:03:20 följande:
    Inte konstigt att det är mycket kriminalitet i ex. Rosengård då 93% av invånarna lever på någon form av bidrag.
    Oj, kungafamiljen måste ha total kriminalitet då, då de går på 100% bidrag...
  • Dorian Ertymexx
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-30 13:14:44 följande:
    Ja icke medborgare bör inte sitta alls, utan utvisas på livstid direkt ( ÄVEN dom som väntar på medborgarskap)
    Och många utvisas också för ett stort antal år, eller ibland på livstid, beroende på brottets art. Lagen, i motsats till er, är inte svartvit.
    Joppis skrev 2010-06-30 13:54:31 följande:
    Ja, dom borde självklart skickas ut direkt! Det är enbart en jäkligt onödig kostnad att sätta dom i svenska fängleser på skattebetalarnas bekostnad!
    Om de kan få motsvarande straff i hemlandet (landet de är bokförda i eller härstammar ifrån) så skickas de dit för straffverkställan. Att skicka ut dem direkt skulle inte vara effektivt, eftersom folk som tex smugglar bara skulle försöka smita in igen och igen, och veta att i värsta fall får de en gratisbiljett hem. Knappast smart va.
  • Dorian Ertymexx
    bitte67 skrev 2010-06-30 21:30:28 följande:
    Haha, Dorian. Du har så rätt. Även jag, som har vallonblod i ådrorna och sålunda lite "blatte" jag med (troligen, eftersom man aldrig kan kalla sig svensk ens efter flera generationer) och har "blattebarn", kan känna mig lite aggressiv emellanåt. Och då stångar jag pannan blodig...
    Det är lustigt hur just kungahuset aldrig får skit, egentligen, de är ju blattar hela högen - kungen är ju, vaddå, sjunde generationens invandrare, och Silvia är ju direktimport från sydamerika eller vad det var... Och då de lever i Sveriges äldsta miljonprogramsbygge (dvs stockholms slott, och nu har jag hört andra än mig kalla det för det, så jag är inte ensam om det) och lever enbart på bidrag, samtidigt som de snott svenskars jobb så...
  • Dorian Ertymexx
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-30 21:37:45 följande:
    Det är lustigt hur just kungahuset aldrig får skit, egentligen, de är ju blattar hela högen - kungen är ju, vaddå, sjunde generationens invandrare, och Silvia är ju direktimport från sydamerika eller vad det var... Och då de lever i Sveriges äldsta miljonprogramsbygge (dvs stockholms slott, och nu har jag hört andra än mig kalla det för det, så jag är inte ensam om det) och lever enbart på bidrag, samtidigt som de snott svenskars jobb så...
    "Knugen" kan dessutom dålig svenska, liksom Silvia, knugen är känd för att köra för fort titt som tätt... Japp, typiska förortsinvandrare. Speciellt nu när de dessutom bor i förortshålan Drottningholm...
  • Dorian Ertymexx
    Stinky skrev 2010-06-30 21:45:44 följande:
    Varför ska kungahuset få skit? De kan ju föra sig och sätter inte bilar i brand?

För övrigt så är Silvia hälften tysk och hälften brasilianska. 
    Ungefär som många i förorten alltså, den där Silvia.

Kan de? Knugen har fått en hel del om sig om fortkörning, att han snackat om saker han inte borde och liknande. Men det är klart, han anses vara en svensk symbol och då är det ju liksom inte OK att snacka skit om honom förstås. Fast han är invandrare.
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.