• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • Göran64
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-07-25 23:28:02 följande:
    Sedan ser man den "kritiska sidan" kasta sig in i diskussioner och redan i andra inlägget beklaga sig över att de nog blir kallade rasister snart, fast jag i stort sett aldrig sett någon från den "kritiska sidan" blivit kallad rasist på FL.
    Alla invandringskritiker stamplas per politiskt korrekt definition som "rasister"...det gar inte att kritisera invandringspoliken i dagens Sverige utan obligatoriska rasistanklagelser,  detta fenomen urvattnar sjalva begreppet rasism och allt det ursprungligen stod for.

Alla vet att sjalva begreppet "invandrare" ar lika med de manniskor som i folkmun benams som "svartskallar"...inte norrman tyskar danskar eller britter.

Med invandrartata områden menas stallen som Rinkeby..Tensta..Rosengård..Bergsjon..INTE stallen diplomatstaden..
  • Triskele
    Göran64 skrev 2010-07-26 18:32:24 följande:
    Alla invandringskritiker stamplas per politiskt korrekt definition som "rasister"...det gar inte att kritisera invandringspoliken i dagens Sverige utan obligatoriska rasistanklagelser,  detta fenomen urvattnar sjalva begreppet rasism och allt det ursprungligen stod for.

Alla vet att sjalva begreppet "invandrare" ar lika med de manniskor som i folkmun benams som "svartskallar"...inte norrman tyskar danskar eller britter.

Med invandrartata områden menas stallen som Rinkeby..Tensta..Rosengård..Bergsjon..INTE stallen diplomatstaden..
    Intressant nog är det alltid invandringskritiska som tar upp rasism.
    Fascinerande att detta påstående kommer när det inte förekommer ifrån oss som kritiserar främlingsfientlighet och misoneism.
    Projicerar lite kanske?
    För rasistanklagelser förekommer extremt sällan i dessa debatter, men folk sätter gärna på sig martyrhatten och bölar om att dom blir kallade rasister. Fast ingen har gjort detta.

Alla vet att invandrare är den som invandrat till landet. Det folk oftast missar är att många svenskar invandrar, min pojkvän räknades t.ex. som invandrad eftersom han jobbade i England ett år. Född och uppvuxen i Sverige, men statistiken räknar utifrån specifika kriterier.
    Hur främlingsfientliga räknar är rätt patetiskt. Som misstagen för "svartskalle" själv så vet jag hur felaktigt det är.

Bott i Rinkeby, Tensta/Hjulsta. Jag vet nog lite bättre än gemene man hur det ser ut där jag varit bosatt.
    Föräldrarna bor sedan 12 år tillbaka i Rinkeby. Men självklart vet främlingsfientliga bättre hur det ser ut och är i dessa områden. 
    *ideas are bulletproof*
  • bitte67
    Triskele skrev 2010-07-26 20:02:02 följande:
    Intressant nog är det alltid invandringskritiska som tar upp rasism.
    Fascinerande att detta påstående kommer när det inte förekommer ifrån oss som kritiserar främlingsfientlighet och misoneism.
    Projicerar lite kanske?
    För rasistanklagelser förekommer extremt sällan i dessa debatter, men folk sätter gärna på sig martyrhatten och bölar om att dom blir kallade rasister. Fast ingen har gjort detta.

Alla vet att invandrare är den som invandrat till landet. Det folk oftast missar är att många svenskar invandrar, min pojkvän räknades t.ex. som invandrad eftersom han jobbade i England ett år. Född och uppvuxen i Sverige, men statistiken räknar utifrån specifika kriterier.
    Hur främlingsfientliga räknar är rätt patetiskt. Som misstagen för "svartskalle" själv så vet jag hur felaktigt det är.

Bott i Rinkeby, Tensta/Hjulsta. Jag vet nog lite bättre än gemene man hur det ser ut där jag varit bosatt.
    Föräldrarna bor sedan 12 år tillbaka i Rinkeby. Men självklart vet främlingsfientliga bättre hur det ser ut och är i dessa områden. 
    Så rätt så! Har också bott (och bor fortfarande) i ett invandrartätt område i många herrans år (37) men jag räknas som jävig (för att jag är gift med en "svartskalle"), hemmablind osv. För jag vet ju inte hur det är. Det vet ju andra, som aldrig satt sin fot här, bättre än jag...
  • Triskele
    bitte67 skrev 2010-07-26 20:09:02 följande:
    Så rätt så! Har också bott (och bor fortfarande) i ett invandrartätt område i många herrans år (37) men jag räknas som jävig (för att jag är gift med en "svartskalle"), hemmablind osv. För jag vet ju inte hur det är. Det vet ju andra, som aldrig satt sin fot här, bättre än jag...
    Ringde pappa och tog reda på vad som stod på när media gick bärsärk över branden som omnämns i TS.
    Självklart var medias bild klart överdriven och vinklad i vanlig ordning. 
    Men klaga på förorten, speciellt den invandrartäta, säljer. 
    *ideas are bulletproof*
  • bitte67
    Triskele skrev 2010-07-26 20:17:14 följande:
    Ringde pappa och tog reda på vad som stod på när media gick bärsärk över branden som omnämns i TS.
    Visst är det så. Tråkigt men sant.
  • Maxipaxi
    Triskele skrev 2010-07-26 20:17:14 följande:
    Jo, och att kalla SD:anhängare för främlingsfientliga, rasister och nazister, säljer också. VDesom gillar att debattera i sak har inte mycket att hämta i massmedia.
  • Triskele
    Maxipaxi skrev 2010-07-26 22:10:01 följande:
    Jo, och att kalla SD:anhängare för främlingsfientliga, rasister och nazister, säljer också. VDesom gillar att debattera i sak har inte mycket att hämta i massmedia.
    Främlingsfientligheten är ett faktum. Sen finns det säkerligen både rasister och nazister under partibeteckningen, men dom är knappast öppna med detta.
    Islamofobin är inte direkt hemlig. 
    *ideas are bulletproof*
  • Nice Girl Wrong Place
    Göran64 skrev 2010-07-26 18:32:24 följande:

FEL!

Jag är kritisk till invandringen.
    Har aldrig blivit stämplad rasist.
    TS är extremt kritisk. Har aldrig stämplat honom som rasist.

Det där är ju bara en massa offersnack. Inget annat.

Du har hur fel som helst. Bara fel helt enkelt.
    Beautifully Human
  • Gung Ho

Observation nr två. Det ger inte varken er eller era argument någon tyngd genom att konstant 'spela martyr'. Även detta är ett vanligt knep som tas till när inte de faktiska argumenten räcker till. Om ni känner att ni inte tillhör denna kategori, undvik dessa formuleringar / inlägg.

Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.