Göran64 skrev 2010-07-26 18:32:24 följande:
Alla invandringskritiker stamplas per politiskt korrekt definition som "rasister"...det gar inte att kritisera invandringspoliken i dagens Sverige utan obligatoriska rasistanklagelser, detta fenomen urvattnar sjalva begreppet rasism och allt det ursprungligen stod for.
Alla vet att sjalva begreppet "invandrare" ar lika med de manniskor som i folkmun benams som "svartskallar"...inte norrman tyskar danskar eller britter.
Med invandrartata områden menas stallen som Rinkeby..Tensta..Rosengård..Bergsjon..INTE stallen diplomatstaden..
Intressant nog är det alltid invandringskritiska som tar upp rasism.
Fascinerande att detta påstående kommer när det inte förekommer ifrån oss som kritiserar främlingsfientlighet och misoneism.
Projicerar lite kanske?
För rasistanklagelser förekommer extremt sällan i dessa debatter, men folk sätter gärna på sig martyrhatten och bölar om att dom blir kallade rasister. Fast ingen har gjort detta.
Alla vet att invandrare är den som invandrat till landet. Det folk oftast missar är att många svenskar invandrar, min pojkvän räknades t.ex. som invandrad eftersom han jobbade i England ett år. Född och uppvuxen i Sverige, men statistiken räknar utifrån specifika kriterier.
Hur främlingsfientliga räknar är rätt patetiskt. Som misstagen för "svartskalle" själv så vet jag hur felaktigt det är.
Bott i Rinkeby, Tensta/Hjulsta. Jag vet nog lite bättre än gemene man hur det ser ut där jag varit bosatt.
Föräldrarna bor sedan 12 år tillbaka i Rinkeby. Men självklart vet främlingsfientliga bättre hur det ser ut och är i dessa områden.