Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Att bo i invandrartät förort.

BamBam skrev 2010-08-11 00:13:01 följande:
    Lite poäng låg det nog i den eftersom du blev väldigt snabb.

Och det skulle vara högstatus på dom områdena? Don´t think so.
    Vad du skriver har ingen som helst relevans för när jag svarar. Jag svarar när jag har ork, lust och ser att det finns något att svara på.

Då har du dålig koll. Dessutom var inte frågan om högstatus, utan om icke-lågstatus. Men jo, Spånga och Bromma är högstatusområden. Inte toppstatus, men högstatus. Kista vacklar en del, men är knappast ett lågstatusområde heller.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Zamorak skrev 2010-08-11 00:15:59 följande:
    Visste du inte att dom ställena är invandrares svar på vellinge ? ;-P
    hehe
  • Dorian Ertymexx
    BamBam skrev 2010-08-11 00:27:12 följande:
    Jaja, du har säkert ett jätteintressant liv. Tack för att du pausar det för att svara lilla mig.
    Kan inte tänka mig att exemplen du radar upp är invandrartäta?
    Jag tror att samtalet blir långt mer givande om du skippar den totalt onödiga sarkasmen.

Det är för att du verkar ha hakat upp dig på att invandrartätt = lågstatus. Först säger du att orterna INTE är högstatus, sedan, när de är det, att de inte är invandrartäta.
  • Dorian Ertymexx
    Anton Chigurh skrev 2010-08-11 01:10:58 följande:
    Misstänker att bambam är ute efter ett invandrartätt område med högstatus. Finns det ?????
    Det beror på vad man klassar som högstatus. Ser man bara Östermalm och Lidingö som högstatus, så nej. Ser man även delar av Solna och Bromma som högstatus, så ja, definitivt.

Sedan är ju frågan om orsak och verkan också va...
  • Dorian Ertymexx
    Anton Chigurh skrev 2010-08-11 09:51:36 följande:
    Nevertheless.................................
    Ja? Nevertheless vad? Ni börjar med en fråga, och när ni får svar så slingrar ni er, och när svaret spikas så höjer ni kraven. Om jag nu hade kunnat visa på ett tvättäkta högstatusområde med hög andel invandrare, vad hade ni då begärt? Ett slott som ägs av invandrare? En invandrarkungafamilj (vilket iofs vore lätt att svara på; knugen är själv invandrarättling, och hans fru är första generationens invandrare)?

Ge er. Ni är motbevisade. Acceptera och gå vidare.
  • Dorian Ertymexx
    nollåtta skrev 2010-08-11 09:56:23 följande:
    Men på riktigt? Kista? Kista (där jag har bott i under hela min uppväxt) är inte att betrakta som högstatusområde, det är slummigt som fan. Vissa delar av Spånga är okej, typ villaområdena, resten är också slum. Vilka delar av Bromma är det mycket invandrare i? Har bott där också nämligen. Solna? Hagalund syftar du på eller? Det är verkligen inte att betrakta som ett högstatusområde..
    Wow, jag har gått i skola i Kista nästan hela min skoltid, och vet du vad, det är och har varit ett högstatusområde under hela den tiden. Visst, det har gått ned litet i status sedan man inte längre kunde skylla allt ont på Husby, men det är fortfarande ett område med dyra lägenheter där få socialfall har råd att bo. Like it or not, det är fortfarande ett högstatusområde, speciellt med de nya bostadsområdena som byggts och byggs, och den stadiga satsningen på informationsteknologi i området.

Sen undrar jag vad du tycker är så slummigt. De nya bostäderna? Den nyligen utbyggda gallerian? Kista Science Tower? Sure, Ärvingeskolan ser ut som skräp, men det gör nästan alla halvmoderna skolor. Även i extremfina områden.
  • Dorian Ertymexx
    Anton Chigurh skrev 2010-08-11 13:48:45 följande:
    Ja, men det kunne du ju inte. Stackars dig. Måste vara jobbigt. Men jag tycker inte synd om dig. Inte ett jävla skit.

Acceptera och gå vidare.
    Nice try, men du har faktiskt förlorat. Ni bad om att få namn på områden som var invandrartäta och inte låtstatus. Det fick ni. Sedan började ni larva er och kräva allt mer. Men hur du än försöker slingra dig, så fick du svar på grundfrågan. Är det så svårt att erkänna att ni kan ha fel? Jag som trodde att det ingick i den där svenska kulturen ni säger er värna så mycket om att vara en god förlorare. Eller det kanske var en annan kultur jag tänkte på... hmmm...

Men vi kan ju vända på det, och se om du klarar dig bättre: Nämn ett lågstatusområde som inte var ett lågstatusområde INNAN det blev invnadrartätt. Som alltså var lågstatus redan när majoriteten av de boende var svenskar.
  • Dorian Ertymexx
    nollåtta skrev 2010-08-11 16:34:46 följande:
    Vilken verklighet lever du i egentligen? Kista högstatusområde, i think not. Visst att det finns mycket företag i området, hur många av de som arbetar där tror du bor i Kista? Inte speciellt många.
    Jag lever i den verkliga verkligheten. Där lägenheter i Kista kostar långt mer än i omgivande förorter, något som inte vore möjligt om det inte fanns en efterfrågan, och en viss status i området. Du vet, marknadsmässiga lägenhetspriser?
  • Dorian Ertymexx
    Anton Chigurh skrev 2010-08-11 18:14:15 följande:
    Jaa, jaa, jaa, du är så jävla duktig, Dorian, vi vet det, men att du skulle ha "vunnit"  här är och förblir en slutsats baserat endast, och endast, på din subjektiva bedömning. Som jag inte ger ett skit för.
    Jag, och många med mig gör en helt annan bedömning.

Seså, försök nu tugga det här i dig, att tom du, Dorian, kan ha fel, även om det kan vara nog så svårt och komma till insikt med.
    Nej. Det är helt objektivt. Jag fick en fråga och svarade på den. Sedan började ni dilla för att blanda bort korten.
  • Dorian Ertymexx
    Lizz skrev 2010-08-12 15:01:48 följande:
    Går man in på Hemnet så finns det flertalet lägenheter UNDER miljonen til försäljning i just Kista, förknippar inte jag med HÖG-status iallafall. Blev knepigare när jag letade i Danderyd, Lidingö, Bromma, Nacka, innerstaden osv...undrar varförCool
    ...och Bromma är invandrartätt. Nacka är inte heller ett helsvenskt område, om man säger så. Innerstaden är inte heller homogent. Danderyd har jag mindre koll på, Lidingö är mer en svensk enklav, men så märks det på folk därifrån, ofta, också. :/
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.