nollåtta skrev 2010-08-11 09:56:23 följande:
Men på riktigt? Kista? Kista (där jag har bott i under hela min uppväxt) är inte att betrakta som högstatusområde, det är slummigt som fan. Vissa delar av Spånga är okej, typ villaområdena, resten är också slum. Vilka delar av Bromma är det mycket invandrare i? Har bott där också nämligen. Solna? Hagalund syftar du på eller? Det är verkligen inte att betrakta som ett högstatusområde..
Wow, jag har gått i skola i Kista nästan hela min skoltid, och vet du vad, det är och har varit ett högstatusområde under hela den tiden. Visst, det har gått ned litet i status sedan man inte längre kunde skylla allt ont på Husby, men det är fortfarande ett område med dyra lägenheter där få socialfall har råd att bo. Like it or not, det är fortfarande ett högstatusområde, speciellt med de nya bostadsområdena som byggts och byggs, och den stadiga satsningen på informationsteknologi i området.
Sen undrar jag vad du tycker är så slummigt. De nya bostäderna? Den nyligen utbyggda gallerian? Kista Science Tower? Sure, Ärvingeskolan ser ut som skräp, men det gör nästan alla halvmoderna skolor. Även i extremfina områden.