Inlägg från: Joppis |Visa alla inlägg
  • Joppis

Att bo i invandrartät förort.

Roze skrev 2010-06-10 14:45:32 följande:
    Ojdå, det har ökat ser jag. Inte för att jag har märkt nåt och jag är ganska ofta i Farsta men men....man ser väl det man VILL se. Dessutom är Farsta en populär område bland svenskar också. Där min vännina bor så är det bara hon och en annan utländsk familje resten är svenskar som bor i samma port.
    Ja, det ökar överallt...i princip. Har du missat det?
  • Joppis
    Roze skrev 2010-06-10 14:58:06 följande:
    Åh Joppan. Zip IT. Du ger mig huvudvärk.

Va f*n spelar det för roll om det ökar. Det viktigaste är att sveriges flykting/invandringspolitik suger nåt groooooooooooovt. Förstår du?

* Åh va glad jag är att jag åker nästa vecka. Lääääääängtar.
    Det brukar smärta att höra sanningen ja
  • Joppis
    enlitenbitkaka skrev 2010-06-10 15:00:14 följande:
    Imponerande diskussionsteknik...Obestämd Inte konstigt att man får "fel bild" av invandrare...
    Jag tror hon längtar efter att åka "hem"...
  • Joppis
    ViceGuy skrev 2010-06-10 15:01:01 följande:
    Håller med. Är också uppväxt i en invandrartät förort och i början var det skitkul. Man hade gott om invandrarkompisar och inga problem. Med åren förvandlades man som svensk helt plötsligt till nån slags undermänniska. Skinnskallarna på gatorna byttes helt ut mot svenskfientliga rasister och det sjuka är att detta aldrig nämndes. Rasismen mot svenskarna existerade inte enligt media och staten. Blev man rånad så var man ett random-offer och inte alls systematiskt utvald pga nationalitet, TROTS att alla som höll på med detta själva erkände det helt öppet.

Förorterna fungerade skitbra när invandrarna fortfarande låg i relativt lågt invånarantal, men desto fler nyanlända som flyttade in, och de gamla invånarna ut (normala icke-kriminella svenskar och invandrare) desto värre blev det. Min gamla förort som jag växte upp i är totalt förstörd trots stora resurs-insatser, hjälpgrupper osv. Jävligt synd..

Dessa ociviliserade idioter kastar sopor rakt ut genom fönstrena, klarar inte av att hantera tvättmaskiner eller boka tider, skiter fullständigt i hur deras eget område ser ut, piss i trapphus osv. Hade jag sett bilder från många av dessa områden hade jag aldrig kunnat föreställa mig att det där är dagens Sverige.

T.o.m min vänstervridna kommunist-morsa har fått nog nu och vill därifrån.
    Våra barn kom hem förra veckan och berättade att dom gått bakom 2 äldre invandrardamer i en park där måna barn brukar leka. Helt plötsligt sätter sig ena kärringen rakt upp och ner och pissar... Det är det där...med det sunda förnuftet
  • Joppis
    Lilysmamma skrev 2010-06-10 15:01:39 följande:
    Självklart är rasism inte ok, från nått håll. Håller med dig om att det är viktigt att inte blunda för att svenskar utsätts för det mer och mer.

Sen stör det mig så oroligt att man inte ens får säga piiip om invandrare utan att stämplas som rasist. Trött på det. Dags att se sanningen i vitögat.
    Är du kritiskt mot invandrningspolitiken blir du stämplad som rasist eller främlingsfientlig. I synnerhet när du nämner konsekvenserna av den (ex. Rinkeby)
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-10 15:05:56 följande:
    Jaha?
    Och svenska män pissar ALDRIG i princip varsomhelstnärsomhelstsåfortdettryckerpå?
    Jodå...men barnen blev mest förvånade över att det just var 2 äldre damer... Fulla svenska män brukar pissa överallt... Men kärringarna kanske inte var nyktra iofs...
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-10 15:12:33 följande:
    Nej, svenska män är inte alls alltid fulla när de pissar överallt.
    Undrar som svenska män oxå är överlägsna att skita i att sätta sina barn i en bilbarnstol?

Vad ska du skriva nu...om vad svenska män är över jävliga på? Det är som ett bollplank med dig... Det bara studsar tillbaka hela tiden

Måste vara jobbigt att köra "igelkottsförsvar" hela tiden.
  • Joppis
    Lilysmamma skrev 2010-06-10 15:12:43 följande:
    Men varför?!? Det är så irriterande. Statistiken säger väl allt? Eller tror dom att folk från stan/andra förorter åker till Rinkeby för att tända eld på polisstationer och skolor?

Man måste väl för fan kunna kritisera någonting som tydligt inte fungerar.
    jaghopparhögt skrev 2010-06-10 15:05:15 följande:
    Fast det är inte bara rasism mot svenskar, jag tycker det är rasism i princip mot alla folkgrupper. Alla verkar hata alla.
    Ja kanske är så. Men det är blivit så PK att prata om rasism mot invandrare men det nämns aldrig att det sker åt andra håller också.
    Efter att hört dom barn/ungdomar som var inblandade i dom senaste upploppen i Rinkeby imorse tappade jag hoppet att deras föräldrar ens känner något som helst ansvar för sina barn. Och det har inte ett skit med utanförskap och ekonomi att göra... Det är ett socialt beteende som är helt oaaceptabelt. Man borde ge hela jävla området utegångsförbud efter kl. 18.00. Slå en järnring runt hela bygget så kanske dom lär sig. Dessutom skall varenda förälder till dessa barn betala varje krona i självrisk på allt som blivit förstört!
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-10 15:18:04 följande:
    Jag brukade gilla sådana här diskussioner, som handlar om invandring, integration och samhällsproblem, men numer är de så fruktansvärt löjliga, osakliga, ointelligenta, ostimulerande och inskränkta.

Folk sitter fast i sitt gamla stinkande perspektiv och vägrar, eller kanske helt enkelt inte förmår att tänka längre, jag vet inte vilket av ovanstående det kan vara.

Många har endast sett saker ur ett svenskt perspektiv, såklart det är det enda man förmår sig göra då.
    Jag har bott kring och med invandrare större delen av mitt liv och aldrig blivit kallad svennehora eller liknande.
    Och om ni tror att främlingsfientlighet mellan svenskar och invandrare inte finns så har ni riktigt fel.
    Skillnaden är att den främlingsfientligheten ter sig annorlunda, svenskar gillar som regel inte att stå på gatan och skrika saker, det sker mer på smyg, hemma runt bordet, på fikarasten, vid anställningsintervjuer, på bussen osv, kanske är det en förhoppning att det inte ska synas, inte ska märkas, men nog fan märks det.

Har inget mer att säga för jag kan redan nu förutspå hur den här diskussionen kommer fortlöpa och jag tänker inte ge mig in i den.
    Ja, att svenskar sitter i smyg blir billigare för samhället. Andra är ju ist ute och bränner bilar m.m, kastar sten och kostar samhället an jävla massa skattepengar.
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-10 15:20:44 följande:
    Jag vet inte om du inte vill eller om du inte kan förstå vad man försöker säga ibland.
    Om du någon gång tog dig tiden att läsa inlägg som är längre än 5 rader så skulle du se att jag kör med ganska mycket annat än igelkottförsvar.

Vad är din poäng med dina inlägg?
    Var finns dina argument?
    Vad exakt är det du vill förmedla?
    Att jag börjar inse att problemen i ex. Rosengård, Rinkeby inte handlar om utanförskap och integrationsproblem...
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.