• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • Nice Girl Wrong Place
    Eshka skrev 2010-06-10 18:41:26 följande:
    Givetvis har du lika stor rätt som jag eller någon annan att besvara TS, har jag någonsin påstått motsatsen?

Men diskussionerna som blir från dig och dina motståndare tenderar oftast att spåra ut eftersom du vill känna dig förmer än de du debatterar med och du sätter dig alltsom oftast på högre hästar. (OBS min högst personliga iakttagelse/uppfattning.)

Det var Stinky som kom med påståendet och jag har redan besvarat dig med att jag höll med om det han/hon skrev för det är den uppfattningen jag fått av det jag läst från dig här på FL, inte kan väl jag hjälpa att det där med små kukar stod med? Förstår inte varför du hängt upp dig på det heller för den delen eftersom det inte var det enda det handlade om?

Vad är det jag ska ta tillbaka? Jag står för allt jag skriver här? Men återigen var det inte jag som skrev det där från första början, jag gillade bara det inlägget, och det var minst en person till som gjorde det, varför frågar du inte ut den personen lika mycket?
    Nej du, jag tycker faktiskt inte att diskussionerna jag delatr i spårar ur, tvärt om så finns det riktigt intressanta givande trådar i politikforumet som jag nästan dagligen deltar i.

Och nej det var inte det enda som inlägget handlade om, men jag har ifråggasatt varje ord av det och det finns fortfarande inga svar.

Du har fortfarande inte förklarat hur jag sätter mig på högre hästar, varför svarar du inte på mitt inlägg som handlade om trådens ämne, istället för detta?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    enlitenbitkaka skrev 2010-06-10 18:47:34 följande:
    Du påpekade tidigare i tråden hur multikulturell du var pga att er familj var svensk/brittisk/amerikansk/jamicansk...
    Jaha?
    Allvarligt talat, vad handlar detta om?
    Ska jag ljuga och säga att vi är danskar?
    Jag är stolt över min familj, jag förstår inte varför det sticker i ögonen.
    Beautifully Human
  • Stargirl

Jag skulle inte vilja bo i ett invandrartätt område. Inte pga invandrarna utan för att dessa områden har så stora sociala problem. Ja hönan eller ägget....vad kom först. Jag tycker att det inte är ok att skapa sådana områden från politiskt håll då det blir så segregerat.

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • jaghopparhögt
    Stargirl skrev 2010-06-10 18:53:06 följande:

Jag skulle inte vilja bo i ett invandrartätt område. Inte pga invandrarna utan för att dessa områden har så stora sociala problem. Ja hönan eller ägget....vad kom först. Jag tycker att det inte är ok att skapa sådana områden från politiskt håll då det blir så segregerat.

Fast vad är alternativet då? Det är ju i såna områden hyresrätterna finns.
  • Nice Girl Wrong Place
    enlitenbitkaka skrev 2010-06-10 18:50:48 följande:
    Ja att ex fler invandrare skippar bilbarnstol och därmed är mer ignoranta inför sina barns säkerhet än svenskar. Exempelvis.
    Jag anser inte det vara fakta, förän ni lägger fram en källa.
    Det ÄR inte fakta förän det finns en källa och en undersökning.
    Det är ett påstående.

Och säg att det var så, att invandrare skippar barnbilstol, vilka är det då vi måste nå?
    Vilka räknas som invandrare i statistiken?
    Är det finländare vi ska åt?
    Somalier?
    Norskar?
    Britter?
    Irakier?
    Kongoleser?

Om vi nu gör en undersökning och får faktan i handen, vad ska vi då göra åt det?
    Varför skippar de barnbilstol? För att de inte bryr sig om sina barn?
    Beautifully Human
  • Nifelheim

Bor i ett väldigt invandrartätt område (inte förort dock) och hatar varje dag vi bor här.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Eshka
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-10 18:46:39 följande:
    Skryt?
    Diskussionen handlade om att låta sina barn få ta del av andra kulturer eller inte.
    Det fanns ett sammanhang. Hur är det skryt?
    Är det skryt om du säger att din familj är finlands/svensk?
    HUR kan det tolkas som skryt?

Joppis påstod att invandrare inte kan uppföra sig eller inte har sunt förnuft eller vad det var (läs gärna inlägget jag citerade, där står det klart och tydligt) så ja, självklart ska jag kontra och ifrågasätta logiken i det hela.
    Om han säger att invandrarkvinnor pissar överallt, får väl jag säga att svenskar gör det?
    Eller?

Jag tycker det framgår tydligt av inlägget att vi jämförde främlingsfientlighetens olika yttranden, att svenskar rent generellt inte är så utagerande i sin EVENTUELLA främlingsfientlighet, utan det handlar mer om ett tyst missnöje.
    Detta är något som personen jag riktade mig mot, själv intygat i flertalet trådar.
    Vi pratade alltså om främlingsfientlighetens och rasismens yttrandeformer, att du sedan tolkar det som att alla svenskar gör så, är helt upp till dig, det var inte det som var ämnet, utan hur främlingsfientligheten yttrar sig.

Jag tycker fortfarande att det hela är helt befängt, med tanke på vad som skrivs om invandrare i tråd efter tråd efter tråd efter tråd efter tråd...

Varför uteblir reaktionerna då?

Hitta gärna fler inlägg, jag ser fram emot det, i inboxen.
    Beautifully Human
    Jag tog det som skryt för att
    A: Du blev inte tillfrågad av vad din familj består av för nationaliteter, men ändå sådär appropå så slängde du ur dig den kommentaren just för att påvisa att din familj är bäst, typ? Jag uppfattar dig så här och blir du ledsen är det inte min mening, men du frågar och jag svarar.
    B: Det tolkas som skryt när man inte blivit tillfrågad helt enkelt.

Du var inte med i just den diskussionen. Du gav ditt sätt att se på saken i ditt första inlägg, när du sedan läser vidare och ser hur andra två dividerar om huruvida barnen tjänar på att bo i multikulturellt område eller ej och om man får ta del av det ändå i form av föräldrars vänner så visade du att det multikulturella fanns i din närmaste familj minsann. Jaha och?

Egentligen bryr jag mig inte vad du och andra har för outredda saker att ta hand om, men du frågar mig om och om igen om saker som jag känner att jag måste svara på så då blir det onekligen så illa att andra dras med i det hela.

Vad är det som är befängt?

Och för att återkomma till ett tidigare inlägg från dig.
    "Många har endast sett saker ur ett svenskt perspektiv"
    Exakt vad är ett svenskt perspektiv?
  • Nice Girl Wrong Place
    jaghopparhögt skrev 2010-06-10 18:55:46 följande:
    Fast vad är alternativet då? Det är ju i såna områden hyresrätterna finns.
    Där vi bor har andra (privata) bolag köpt upp en massa lägenheter i de invandrartäta områdena, just för att minska segregationen.
    Jag vet inte hur det är tänkt i praktiken (inte tillräckligt insatt) men det är väl det som var tanken.
    Att privata bolag köper upp lägenheter i dessa områden (som nu ägs av det största kommunala).
    Beautifully Human
  • jaghopparhögt
    Nifelheim skrev 2010-06-10 18:58:57 följande:
    Bor i ett väldigt invandrartätt område (inte förort dock) och hatar varje dag vi bor här.
    Varför?
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.