Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Att bo i invandrartät förort.

milizza skrev 2010-06-10 19:34:48 följande:
    Tycker människor är rejält skumma.

Om jag säger att jag röstar på sverige demokraterna tar det hus i helvete. Men att säga att man inte vill bo i områden som kryllar av utlänningar är visst hel okej?

Jag bor i ett sådant område, och på sätt och vis trivs jag. Många bra människor osv

Men om jag hade kunnat så hade jag flyttat, och detta beror på:
    1: Grannarna över är från somalien, och sover på eftermiddagen, för att sen kliva upp vid 9 på kvällen. Börja laga mat, dansa och härja. Vid 1 tiden brukar mitt tålamod ta slut och jag får gå upp och ringa på.

2: Gängen med 15 åringar känns inte så lockande att gå förbi på kvällen.

3.Hela släkten måste samlas i tvättstugan och tvätta tilsammans, och vägra flytta på sig.

4: Barn ska inte leka i lekparken vid 23 tiden på kvällen.

5. Risken för att min 3 åring ska bli överkörd av galningar på sina crossar och moppar.

Visst svenskar kan också vara jävliga, men vad jag själv ser och upplever är min sanning. Och allt dt jag skrivit begås inte av några svenskar.

Dock kan det understryckas att jag tycker om vissa människor från andra länder, men nån gräns borde det finnas !
    Jag frågar av ren nyfikenhet, varför är gängen inte lockande att gå förbi, vad ska hända?
    Bokar man inte tvätttid? Varför är ni där samtidigt? Ber du dem flytta på sig?
    Här hade vi problem med crossar och moppar på innergårdarna, klagade och har numer ett förbud!
    Som respekteras för det mesta, gör det inte det skriker man på dem.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Lilysmamma skrev 2010-06-10 19:48:57 följande:
    Självklart har du rätt i att vi alla måste hjälpas åt för ett bättre samhälle. Tyvärr är det ju så att det är politikerna som drar i trådarna och så länge dom väljer att inte se sanningen i vitögat finns det inte så mycket vi kan göra. Jag tänker inte flytta till tex Rinkeby och ställa mig på torget och ta alla i hand och sjunga "We shall overcome".

Invandrare bär inte ansvaret för all skit i samhället, och jag kan känna att det inte riktigt vad var denna tråd handlade om. Utan att det i dessa områden är det jävligt stökigt. Det bor en majoritet av invandrare där, därför anser inte jag att man kan tolka den statistiken på något annat sätt. Inställningen till Sverige, svenskar och lik väl andra folkgrupper är inte acceptabel. Någonstans har nått gått fel när man anser att det är ok att tutta eld på skolbyggnader och polisstationer. Vad är nästa steg? Sjukhus? Dagis? 

Detta handlar inte om en debatt om vem som är dum, invandrare eller svenskar. Det handlar om att i dessa områden pågår det jävligt mycket skit och såväl svenskar som andra invandrare drar sig därifrån. Varför?

Du tar hela denna diskussion på fel sätt. Vi har många här upplevt skit, bla jag som kallats svennehora och svennefitta. (Jag har dessutom mörkt hår). Bara för att du lyckats undvika det betyder det inte att det inte existerar. Vi kan knappast blunda för allt som inte hänt oss själva. Kolla bara in klippet med "skogsturken". Dom kallar honom för svennejävel och hotar med stryk. Hur skulle det vara om alla gick omkring och kallade folk för judejävel, turkfitta, etiopierhora??
    Jag har aldrig påstått att det inte existerar, på samma sätt som du aldrig påstått att problematiken jag pratar om existerar.

Jag skrev ju ganska uttryckligen i ett inlägg tidigare, att ingen "sida" (om man nu vill se det så) är ett dugg bättre än den andra.
    Samma skit fast från olika håll helt enkelt. Och skiten kanske ter sig annorlunda, men den luktar lika illa.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Lilysmamma skrev 2010-06-10 20:02:29 följande:
    Det är intressant det du skriver, har nog aldrig sett det på det sättet. Kanske kan känna dock att det är liiiite det här "synd om-syndromet" här också. Men självklart skulle jag också söka mig till andra svenskar om jag tvingades flytta från Sverige, däremot skulle jag INTE tända eld på skolor om jag var missnöjd med något. Då skulle jag nog hellre flytta därifrån, även om det inte gick att flytta hem. Det finns ingenting som kan ursäkta sånt beteende, vad du än säger.

Jag känner fortfarande inte att jag fått någon förklaring till varför den yngre generationen beter sig såhär. Vad dom tror ger dom rätten.
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-10 19:45:44 följande:
    Jag frågar av ren nyfikenhet, varför är gängen inte lockande att gå förbi, vad ska hända?
    Bokar man inte tvätttid? Varför är ni där samtidigt? Ber du dem flytta på sig?
    Här hade vi problem med crossar och moppar på innergårdarna, klagade och har numer ett förbud!
    Som respekteras för det mesta, gör det inte det skriker man på dem.
    Förstår att du frågade av ren nyfikenhet, men det är faktiskt väldigt naivt av dig att tro att det skulle fungera att klaga, sätta förbud eller försöka prata och be dom flytta på sig. Och ja, skit kan hända om man går förbi såna gäng. Inget snack om saken. Tycker dom att man kollar snett eller inte gör "rätt" blir det lätt skällsord och bråk. Har svårt att förstå hur du aldrig kan råkat ut för något. På stan? På tunnelbanan? Fan jag känner ingen som inte blivit förföljd, rånad, kallad skällsord, misshandlad osv.
    Nej jag tycker inte synd om, jag söker förklaringar (inte ursäkter) utan förklaringar.
    Majoriteten av den yngre generationen bränner ju inte skolor eller kallar tjejer för svennehoror, det är en minoritet. Ett problem, absolut, men frågeställningen "Jag känner fortfarande inte att jag fått någon förklaring till varför den yngre generationen beter sig såhär. Vad dom tror ger dom rätten." tycker jag känns orättvis.

Ja nu bor jag ju som sagt i ett invandrare där svenskar är en klar minsoritet och kan faktiskt inte gå till bussen eller affären utan att passera ett gäng invandrarkillar, jag förstår uppriktigt inte varför jag skulle vara rädd.
    Nej, jag har aldrig råkat ut för något och jag tycker sbnarare att det känns konstigt att ALLA du känner blivit förföljda, misshandlade, rånade eller kallade skällsord.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    milizza skrev 2010-06-10 19:52:42 följande:

NICEGIRLWRONGPLACE
    Vad ett gäng 15 åriga somalier kan göra med mej om dom retar upp sig på att jag går förbi ?

Ja det vill jag inte ens skriva här.

Och jo vi bokar tvätttider, men efter deras tid är slut, tar det ett jäkla tag för dom att packa ihop picknikkorgen och hela släkten.

Jag säger ifrån, inga problem. Men det hjälpe inget vidare.

Vi har moppe och bil förbud! Och jag brukar så ofta jag kan stanna snorungarna, och vänligt men bestämt be dom att inte åka där. Funkar i några minuter

Varför skulle de reta upp sig?
    har det hänt i ditt område att ett gäng somalier gett sig på en svensk tjej för att de reatde upp sig när hon bara gick förbi?

Vi svenskar är inlärda i kösystem, bokningssystem, alla möjliga system, detta är igen, ingen ursäkt, men en förklaring till varför dessa saker är nästintill heliga för oss, medan andra inte riktigt förstår varför vi blir upprörda.

Du får väl kontakta hyresvärden och klaga lite mer!
    Men alla moppedister är väl inte invandrare?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    amalie79 skrev 2010-06-10 20:12:27 följande:
    Ja det där är ett av problemen. Jag tycker att man ser två ytterligheter- antingen är det barn med VÄLDIGT ambitiösa föräldrar, det är ofta de som hade en hög position i sitt land och fick fly av politiska skäl, som t ex de av iranskt ursprung.
    Sedan är det barnen som har föräldrar som har mycket, mycket större problem än att barnen ska gå i skolan. Som inte kan läsa och skriva på sitt eget språk och som har så mycket med sig i bagaget att det är ett mirakel att de kliver upp på morgonen.

Sedan är det den sortens svenskar som många gånger finns i de områdena- "white trash" eller vad man vill kalla dem. De är väl inte direkt heller så noga med det där med skolan. Vissa vill att barnen ska lyckas bättre än de själva, men vet inte hur de ska hjälpa barnen att komma dit eftersom deras skolgång inte räcker för att hjälpa barnen.

Man ser en tendens nu att de som har högre ambitioner för sina barn flyttar dem till de centrala skolorna- i Göteborg är tex Tyska skolan poppis att söka till för många förortsbarn med ambitiösa föräldrar.
    Det där med skolorna är intressant.
    Där vi bor gjordes det en undersökning nyligen, och de båda skolorna i de invandrartäta områdena fick bäst betyg vad gällde trivsel och mobbing (den låga förekomsten av..) tillskillnad från de "fina" skolorna, som fick urusla betyg, vill inte länka den i tråden och outa exakt var jag bor...

Jag planerar på att ha vår dotter i skolan i vårt område, detta efter en hel del efterforskning. Hon ska börja 2an nu, men såvida vi inte flyttar får hon gå i skola här och jag har höga ambitioner för henne. Jag tror att barnen kan lyckas, så länge de har ett bra stöd hemmifrån, har de inte det är det skitsamma hur underbar skolan är. 

Med det sagt, vill ju ingen ha sina barn i en skola man saknar förtroende för.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MickeN1973 skrev 2010-06-10 20:16:13 följande:
    ja varför upplevde min pakistanska granne stenkastning i ett invandratät område? 
    Jag hänger inte med...
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    ThePointOfItAll skrev 2010-06-10 20:15:03 följande:
    Ha, vägverket(eller vad de nu bytt namn till) gjorde en rad kontroller utanför förskolor i Årsta(medelklassområde med till störst del etniska svenskar) i Sthlm förra året... Gissa vad de kom fram till? Otroligt många föräldrar lät sina små barn sitta/stå lösa i bilen utan barnstolFörvånad, och majoriteten av de haffade föräldrarna var etniska svenskar. "Det ä ju så kränkande för barnen att tvingas fast i bilen", "det blir ju så mycket bråk" var ursäkterna.

Igår såg jag en kvinna i mitt område(vars barn aldrig har cykelhjälm), hon hade sin sovande 2-åring i barnsits på cykeln, utan hjälm och utan bälte! Sanslöst vad korkade människor det finns, och hon var trot eller ej svensk!
    Det finns idioter överallt. Svaret är ju knappast att hävda att invandrare saknar vett, utan att utöka informationen så att alla människor kan ta del av den.
    Tack, jag efterlysta källa på påståendet, eftersom det kallades för fakta, men fick ingen
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Eshka skrev 2010-06-11 00:51:52 följande:
    Ja vad vill du att man ska svara egentligen? Grattis, du har en multikulturell familj, men åh så roligt för dig. Eller?

Problemet, om man nu ska kalla det för det, är att du vägrar svara på andras frågor men kräver om och om igen svar på dina frågor, du avgör när och hur du vill svara och anser att vissa saker inte alls är relevanta trots att de visst kan vara högst aktulla för gällande tråd/fråga som ställs= att sätta sig på högre pållar! 

Men nog om detta nu, jag har redan svarat dig så många gånger nu så jag gör helt enkelt som dig och säger att jag orkar faktiskt inte upprepa mig mer!
    Grattis?
    Man behöver väl inte säga någonting?

Vilka frågor i tråden har jag vägrat att svara på? Ställ dem gärna så svarar jag.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Lilysmamma skrev 2010-06-11 11:47:14 följande:
    Nice Girl:

VAR i Sverige bor du? Kan sätta pengar på att du INTE bor i Sthlm...
    Nej jag bor inte i Stockholm, men jag bor i en av Sveriges största städer, så det är inte Ödeshög jag refererar till.
    Jag är inte blind inför problemen i förorterna, vi bor som sagt i en förort där svenskar är en minoritet, men det är en bra förort, folk trivs, vi har inga direkta problem och det är det jag vill illustrera.
    Att det finns invandrartäta områden UTAN alla dessa problem.
    Att det bor en övervägande majoritet av invandrare i en förort behöver nödvändigtvis inte betyda problem.

Jag undrar mest var vi gick fel, var misslyckades integrationen? Har den misslyckats (det här är en tråd känner jag...återkommer med länk, delta gärna!)
    Beautifully Human
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.