• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • 071001

Näe, och visst fan hade det varit tragiskt!!!

När slutade tråden att handla om förorten? Nu är det mest om bilstolens vara eller icke vara?

• I Blackrose I
    Stinky skrev 2010-06-11 10:31:22 följande:
    Eh? Skojar du?! Du verkar ha tagit på dig uppgiften att skydda alla invandrare, oavsett vilka idiotgrejer de gör. Är det verkligen försvarsbart att inte ha sina barn skyddade i bilbarnstol i bilen? Och hur hade de kunnat missa "säkerhetssnacket", om de tagit ett svenskt körkort? Visserligen kör en hel del runt UTAN körkort, men jag tror knappast att de är så blinda eller döva att de missat "säkerhetssnacket"! Vilket oerhört dumt påstående.
    OCH jag har aldrig sett en utlänning som har fått körkort här och som skiter i bilbarnstol. NEJ, alla utlänningar behöver inte ha svensk körkort. Man FÅR köra runt i ett år med internationell körkort.
    Varför stör det att jag försvarar utlänningar. Skulle det kännas bättre om jag satt och snackade skit om dom? NEJ, det tänker jag inte göra. JAG VÄGRAR tro att människor är onda av naturen utan det finns ALLTID en bakomliggande faktor.

NEJ, jag försvarar inte handlingen. Det ÄR riskabelt att skita i bilbarnstol men jag försvarar deras mentalitet. Förstår du skillnaden?
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • nollåtta
    Roze skrev 2010-06-11 10:16:57 följande:
    Dessutom tror jag att dom flesta utlänningar har så pass hjärnkapacitet att dom sätter sig bak i bilen med ungen i famnen om dom nu skulle skita i bilbarnstol.
    För det är ju mycket säkrare. Verkligen. Folk som skiter i bilbarnstol är korkade idioter, oavsett härkomst.
  • I Blackrose I
    071001 skrev 2010-06-11 10:34:40 följande:
    Näe, och visst fan hade det varit tragiskt!!!

När slutade tråden att handla om förorten? Nu är det mest om bilstolens vara eller icke vara?
    Jadu, säg det. Man hittar väl på vad som helst att trycka ner utlänningar och just nu handlar det om bilbarnstol.

Förhoppningsviss tod skol BS-snacket slut i och med min inlägg #487.
  • I Blackrose I
    nollåtta skrev 2010-06-11 10:38:41 följande:
    För det är ju mycket säkrare. Verkligen. Folk som skiter i bilbarnstol är korkade idioter, oavsett härkomst.
    Håller absolut med...
  • gimatah

Det som jag tycker är ett ännu intressantare fenomen är att "lärda" svenskar som ALDRIG skulle sätta sitt barn i bilen utan bilstol, glömmer farorna när de är på semester.

Är det "ta seden dit man kommer som" svensken har anammat då?

• Nice Girl Wrong Place
    Eshka skrev 2010-06-11 00:51:52 följande:
    Ja vad vill du att man ska svara egentligen? Grattis, du har en multikulturell familj, men åh så roligt för dig. Eller?

Problemet, om man nu ska kalla det för det, är att du vägrar svara på andras frågor men kräver om och om igen svar på dina frågor, du avgör när och hur du vill svara och anser att vissa saker inte alls är relevanta trots att de visst kan vara högst aktulla för gällande tråd/fråga som ställs= att sätta sig på högre pållar! 

Men nog om detta nu, jag har redan svarat dig så många gånger nu så jag gör helt enkelt som dig och säger att jag orkar faktiskt inte upprepa mig mer!
    Grattis?
    Man behöver väl inte säga någonting?

Vilka frågor i tråden har jag vägrat att svara på? Ställ dem gärna så svarar jag.
    Beautifully Human
  • Jojjo841212

Jag hade inte det, men min anledning är inte att det just är invandrartätt, utan att jag vill helt enkelt inte bo i någon fattig förort med kriminalitet. Här i Thn så har vi en förort eller vad man ska kalla det, stadsdel kanske, där det bor massa invandrare men också massa svenskar, och där är det massa brott hela tiden, de sätter eld på bilar, skjuter raketer in i äldreboenden, misshandel...Min kille blev rånad där..usch.

Problemet med den stadsdelen e ju att den e fattig typ..och många av invandrarna har typ inget jobb, alltså har de råd att bo där, för det e låg hyra...bor massa soc-svenskar där med.

Hm.

Vet inte vad jag vill säga, förutom att förorter överhuvudtaget, inte tilltalar mej.

• Tottelina
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-11 11:04:13 följande:
    Grattis?
    Man behöver väl inte säga någonting?

Vilka frågor i tråden har jag vägrat att svara på? Ställ dem gärna så svarar jag.
    ٩๏̯͡๏)۶
  • Tottelina
    Jojjo841212 skrev 2010-06-11 11:07:00 följande:
    Jag hade inte det, men min anledning är inte att det just är invandrartätt, utan att jag vill helt enkelt inte bo i någon fattig förort med kriminalitet. Här i Thn så har vi en förort eller vad man ska kalla det, stadsdel kanske, där det bor massa invandrare men också massa svenskar, och där är det massa brott hela tiden, de sätter eld på bilar, skjuter raketer in i äldreboenden, misshandel...Min kille blev rånad där..usch.

Problemet med den stadsdelen e ju att den e fattig typ..och många av invandrarna har typ inget jobb, alltså har de råd att bo där, för det e låg hyra...bor massa soc-svenskar där med.

Hm.

Vet inte vad jag vill säga, förutom att förorter överhuvudtaget, inte tilltalar mej.
    Googla lite på socioekonomiska faktorer. Typ. ;) Så du har lite rätt alltså, det är ju därför det är som det är.
    ٩๏̯͡๏)۶
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.