Att bo i invandrartät förort.
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
Näe, och visst fan hade det varit tragiskt!!!
När slutade tråden att handla om förorten? Nu är det mest om bilstolens vara eller icke vara?
Det som jag tycker är ett ännu intressantare fenomen är att "lärda" svenskar som ALDRIG skulle sätta sitt barn i bilen utan bilstol, glömmer farorna när de är på semester.
Är det "ta seden dit man kommer som" svensken har anammat då?
Jag hade inte det, men min anledning är inte att det just är invandrartätt, utan att jag vill helt enkelt inte bo i någon fattig förort med kriminalitet. Här i Thn så har vi en förort eller vad man ska kalla det, stadsdel kanske, där det bor massa invandrare men också massa svenskar, och där är det massa brott hela tiden, de sätter eld på bilar, skjuter raketer in i äldreboenden, misshandel...Min kille blev rånad där..usch.
Problemet med den stadsdelen e ju att den e fattig typ..och många av invandrarna har typ inget jobb, alltså har de råd att bo där, för det e låg hyra...bor massa soc-svenskar där med.
Hm.
Vet inte vad jag vill säga, förutom att förorter överhuvudtaget, inte tilltalar mej.