Att bo i invandrartät förort.
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
Förövrigt har det alltid funnits en risk att åka på stryk när man är i stan.
Vill minnas att i 80-talets Malmö tillhörde man antingen syntarna, punkarna eller invandrarna.
En av en viss kategori bland andra av annan kategori hade hög risk att åka på däng.
Jag har inte märkt något av det otrevliga som påstås ske här. Jag kan lätt gå förbi ett gäng med "invanderare" som ni så fint kallar dem. Enda händer inget eller så pratar vi lite, inte mer med det. Jag förstår inte varför det skulle vara någon skillnad i stockholm (jag bor i uppsala). Jag har många gånger gått förbi invandrar gäng där utan några trubbel, aldrig med några trubbel. Min make har sprungit omkring mitt i natten i rinkeby och han upplevde inte heller något mer än folk som varnade för att gå på vissa ställen.
Att tända eld på skolor, ja det kanske inte är det smartaste men frågan är ju varför det sker. Jag tror inte på straff, jag tror på att försöka förebygga. Sluta lägg ner alltidg, fixa ställen folk kan vara på utan alkohol och som int ekostar massa pengar. se till så folk får kontakt med varandra, man slår inte sina vänner...