Att bo i invandrartät förort.
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
Återigen. Min bästa vän är arab och muslim. Min man är invandrare. Jag är själv andra generationens invandrare. Jag har sett hur bra det kan gå och jag har sett hur dåligt det kan gå. Det är inte svart eller vitt åt nått håll.
Jag är bara så trött på naiviteten och daltandet. Blunda inte för att skiten finns. Lägg inte över allt ansvar på en sida. Bortförklara inte idiotiska handlingar. Oavsett vad det gäller. Hur ska man någonsin lära sig nått om man bara hittar på ursäkter och bortförklaringar till varför man har rätt att göra vissa saker.
Avium
Jag tror inte du förstår skillnaden mellan assimilation och integration.
Assimilering är att minoriteten ska omvandlas til majoritetens likheter helt och hållet.
Alltså att invandrare helt och hållet ska bli svenskar med allt vad det nu innebär.
Integration är när minoriteten och majoriteten anpassar sig till varandra ömsesidigt. Där båda grupperna arbetar gemensamt för ett bättre samhälle.
Alltså invandrare anpassar sig till det svenskar och svenskar anpassar sig till invandrare.
Förstår du skillnaden i det första så handlar det om att förändra människor helt och hållet och i det andra handlar det om att man bemöter varandra i mitten.
har bara läst ts, jag bor i en invandrartät förort och har i större delen av mitt liv gjort det.. trivs bra med det och det har inte gjort mig socialt missanpassad eller kriminell på något sätt.. känner mig inte heller särskilt otrygg..