Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Att bo i invandrartät förort.

bitte67 skrev 2010-06-22 19:25:42 följande:
    Jo, jag tar åt mig. För det låter på vissa som om jag inte har rätt att trivas att jag är en idiot för att jag råkar trivas. Att ständigt få höra hur jäkla dåligt det är där man bor, fast man inte själv upplever det så, är rätt tröttsamt. Jag har heller aldrig förnekat att det finns problem här i förorterna, men det är inte så jävligt som folk påstår. Mycket beror på hur trygg man är i sig själv. Är man en otrygg person så spelar det ingen roll var man bor. Du kan bo långt ute på landet med få grannar och vara otrygg eller bo på Hornsgatan eller vid Stureplan och vara hur trygg som helst.

Didaj: Vad har moskéer med detta att göra? Och jo, det finns en moské på Södermalm i Stockholm. Vid Björns trädgård närmare bestämt. Och varför inte? Vi har religionsfrihet i det här landet.
    Instämmer.

Det är roligt hur folk som börjar med "jag är inte rasist" alltid återkommer till islam på något vis. Och det är lika roligt att det är JUST islam, inte judendomen, hare krishna eller buddism de orerar emot. Varför är det OK med hinduiska böneplatser men inte med islamska?
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Didaj skrev 2010-06-22 19:31:08 följande:
    Jag skrev precis varför? Det hör till ämnet muslimer som är en stor del av vår invandring. Jag tror på religionsfrihet, men jag är starkmotståndare till all form av negativ könsfördelning. Där män eller kvinnor är "mer värda" än det andra könet.
    Är det inte brukligt att sopa rent runt eget först då? Kristendomen och den svenska ojämställdheten är milt sagt blatant. Intressant nog speciellt visat nu i kungliga giftastider. Väldigt mycket där som är löjligt ojämställt.
  • Dorian Ertymexx
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-22 20:09:34 följande:
    Ja hela tiden, speciellt Somalier för det bor skitmånga på Öfre...
    Nej, där bor bara folk som dribblar bort miljoner och miljarder och sedan ojjar sig över skatterna. Mycket bättre.

Titta, jag kan också!
  • Dorian Ertymexx
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-23 14:43:15 följande:
    Ska göra som alla andra nu: Källa på det?
    Du vet förstås att det vanligaste brottet i Sverige är bidragsfusk? Och att de som bidragsfuskar mest är småbarnsföräldrar i medelklass?
  • Dorian Ertymexx
    Joppis skrev 2010-06-23 14:51:24 följande:
    Hur ofta grips en svensk (icke invandrare) misstänkt för terrorism?
    Du vet lika väl som jag att det är en definitionsfråga. Man griper nazister för mordhot (eller mord), men det kallas aldrig terrorism, fastän det strikt talat är exakt vad det handlar om.
  • Dorian Ertymexx
    Joppis skrev 2010-06-23 14:52:55 följande:
    Sen tycker jag såklart att det är värre med våldsbrott som mord, dråp, grov missahndel, hedersbrott m.m.
    Det var inte en fråga om vad som är värst. Det var en strikt fråga om vart det begås mest brott. Och de flesta våldsbrott sker också i innerstaden, sist jag såg statistik.

De flesta våldtäkter sker i hemmen, av en vän, make eller sambo. Oftast i svenska hem.
  • Dorian Ertymexx
    Joppis skrev 2010-06-23 14:55:43 följande:
    Terrorism handlar ju i huvudsak om fanatiker... Så påtal om mordhot. Hur var det med mordbrandsförsöker mot Lars Vilks? Dom var väl muslimer oxå va?
    Ja? Jämfört med alla de mord och brott och hot som begås av kristna tycker jag det är ganska fånigt att peka finger mot muslimer. Ecce Homo genererar fortfarande mordhot från kristna. Den där lille pastorn som flirtade med Kristi brud, och som lät mörda sin hustru, var knappast muslim. De som döljer pedofil- och incestfall är heller inte muslimer, utan kristna. Snacka om att se stickan i sin nästas öga...

Dessutom handlade den här tråden om förorter, inte om muslimer, men jag vet att du har släppa det benet.
  • Dorian Ertymexx
    Mopsan skrev 2010-06-23 15:05:11 följande:
    Nyfiket bara vad har rasism med religion att göra????
    En hel del, men i det här specifika fallet är det frågan om att man hela tiden gnäller över moskéer, men aldrig över synagogor eller hinduiska eller buddustiska tempel. Ganska intressant.
  • Dorian Ertymexx
    Joppis skrev 2010-06-23 15:08:24 följande:
    28% av ALLA som sitter i fängelse saknar svenskt medborgarskap (fakta). Det torde vara en självklarhet att samtliga får lämna landet när straff tiden är slut. Tyvärr är det ju inte så.
    Jo. Alla som inte har synnerliga skäl kickas ut direkt efter avtjänat straff, eller före, om mottagarlandet kan ge motsvarande straff. Det där är en så uttjatad lögn att jag blir grå.
  • Dorian Ertymexx
    Joppis skrev 2010-06-23 15:06:56 följande:
    Är man islamist är man känslig... Titta bara hur illa man tog vid sig pga liten rondellhund.
    I motsats till de ståndaktiga kristna, som inte aaalls mordhotade eller betedde sig lika illa vid Ecce Homo-utställningarna.

Du kanske ska slipa minnet litet, Joppis.
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.