Att bo i invandrartät förort.
bitte67 skrev 2010-06-22 19:25:42 följande:
Jo, jag tar åt mig. För det låter på vissa som om jag inte har rätt att trivas att jag är en idiot för att jag råkar trivas. Att ständigt få höra hur jäkla dåligt det är där man bor, fast man inte själv upplever det så, är rätt tröttsamt. Jag har heller aldrig förnekat att det finns problem här i förorterna, men det är inte så jävligt som folk påstår. Mycket beror på hur trygg man är i sig själv. Är man en otrygg person så spelar det ingen roll var man bor. Du kan bo långt ute på landet med få grannar och vara otrygg eller bo på Hornsgatan eller vid Stureplan och vara hur trygg som helst. Didaj: Vad har moskéer med detta att göra? Och jo, det finns en moské på Södermalm i Stockholm. Vid Björns trädgård närmare bestämt. Och varför inte? Vi har religionsfrihet i det här landet.
Det är roligt hur folk som börjar med "jag är inte rasist" alltid återkommer till islam på något vis. Och det är lika roligt att det är JUST islam, inte judendomen, hare krishna eller buddism de orerar emot. Varför är det OK med hinduiska böneplatser men inte med islamska?