Dorian Ertymexx skrev 2010-06-19 09:31:15 följande:
Din stil? Skitsnack, arroganta påhopp och rent dravel? Nej, jag håller mig till sanningen tack.
Och hur är det ett personligt påhopp att jag kallar dina åsikter och argument för rappakalja?
Som sagt: alltid ...
Ja, vi vet att du har din sanning, ideologiskt genomtänkt och allt, men presentera gärna en bättre förklaring till våldet inne bland krogarna på Södermalm än fyllan. Försök också gärna förklara varför det bränns bilar i de invandrartäta förorter som vi talar om här men inte i över-medelklassiga villaområden.
Vet du vad jag tror är ditt problem (förutom att du verkar ta det personligt). Du klarar inte av skilja på invandrare och "invandrartäta förorter". Du likställer fenomenen på ett sätt som inte jag gör.
Så när som på funderingarna i sidospåret kring utbildning - peka gärna på när jag pekade ut invandrarna och deras bakgrund/kultur/what ever som specifik grundorsak till problemen i de invandrartäta förorterna. Tack!
Eller peka på det inlägg där jag säger att 31900 invandrare klara av att sköta sig men att 100 stycken inte gör det.
Här var frågan: vill du bo i en invandrartät förort? Majoriteten tackar nej till detta. Det betyder (exemeplvis) inte att majoriteten inte vill bo granne med en invandrare. Bara att de inte vill bo i "en invandrartät förort".