Att bo i invandrartät förort.
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
Nya upplopp i invandrartät förort: www.expressen.se/Nyheter/1.2017498/brandattentat-mot-polisstation Vad säger ni, vill ni bo på en sån plats?
Bara för att det eldas 10 ggr mer bilar i ett område än i ett annat, betyder ju det inte att man inte kan gå ut utan att se en bilbrasa. Detsamma gäller ju övrig brottslighet. Dessa områden brukar vara överrepresenterade vad gäller brottslighet, men det gör det ju inte automatiskt livsfarligt att gå utanför dörren. De flesta som bor där kommer aldrig att rånas eller misshandlas, även om det statistikt sett är betydligt fler än de som bor i 'rikemansgettona'.
Bara för att det eldas 10 ggr mer bilar i ett område än i ett annat, betyder ju det inte att man inte kan gå ut utan att se en bilbrasa. Detsamma gäller ju övrig brottslighet. Dessa områden brukar vara överrepresenterade vad gäller brottslighet, men det gör det ju inte automatiskt livsfarligt att gå utanför dörren. De flesta som bor där kommer aldrig att rånas eller misshandlas, även om det statistikt sett är betydligt fler än de som bor i 'rikemansgettona'.
Det är som det där med statistik vad gäller brottslighet och invandrare. Även om invandrare är överrepresenterade så betyder ju det inte att en invandrare jag möter på gatan automatiskt är våldsverkare. Statistiskt sett är sannoliheten större, men det är fortfarande inte 5 ggr mer sannolikt eller liknande.
Även om problem skall diskuteras, så bör det göras utan att överdrivas åt någondera hållet.
Jag röstade förresten "Bor i invandrartätt område och vill flytta." Inte för att det är invandrartätt utan för att skolarna är så dåliga. För övrigt trivs jag utmärkt i min invandrartäta förort.