• Svar på tråden Spottande elev fick torka spott med sin jacka!
  • La Lola

    Spottar man på golvet är man ju dum i huvet.
    Därmed inte sagt att det var rätt att han fick torka upp det med jackan. Papper funkar utmärkt.


    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Philippa

    Vet inget om HELA situationen, så jag kan inte uttala mig... men har man spottat på golvet så får man räkna med konsekvenser...eller?

  • Impega

    Vet inte heller nåt om situationen, råkade bara "snubbla" över artikeln... 

  • Philippa
    Impega skrev 2010-06-10 15:35:54 följande:
    Vet inte heller nåt om situationen, råkade bara "snubbla" över artikeln... 
    Men vad tycker du då? Eftersom du startar en tråd om det så måste du väl ha en åsikt...?
  • Bangbang

    Om det var mitt barn som spottade på golvet så hade det faktikst varit helt okej om läraren torkade upp det med hennes jacka. MAN SPOTTAR INTE PÅ GOLVET.
    Dock vet jag inte hela historien, utan bara det dom stod där.

  • Impega
    Philippa skrev 2010-06-10 15:37:29 följande:
    Men vad tycker du då? Eftersom du startar en tråd om det så måste du väl ha en åsikt...?
    Aha.. hade jag missat det.. sorry..

    Jag tycker det är helt oki att det blir konsekvenser av att man väljer att spotta på golvet. Nåt som ALLA barn i skolåldern borde veta att det INTE är oki.

    Sen tycker jag det beror lite på... om eleven fått andra alternativ till att torka upp sitt spott men vägrat så förstår jag att läraren valde att göra på detta sättet. 
  • Zygo

    Ungen drabbas själv av det han gjorde, konsekvens av sitt handlande. Man spottar inte på golvet. Bra agerat!

  • Ari Gold

    Jag har personligen tvingat ett barn som spottat ett annat barn i ansiktet att torka av det med hjälp av sin egen tröja (papper fanns ej att tillgå).

    Sitt eget spott på sina egna kläder ser jag inte det äckliga i. Man går ju runt med sitt eget svett osv. också
    .
    Sedan är väl kärnan i det hela om man gör det enbart i syfte att kränka eleven. Så var det ej i mitt fall.


Svar på tråden Spottande elev fick torka spott med sin jacka!