• hzl
    Äldre 10 Jun 18:47
    6733 visningar
    29 svar
    29
    6733

    hur långa är era 15 månaders?

    min tös 17 månader är 78cm, o det har hon varit de senaste 2 månaderna typ

  • hzl
    Äldre 10 Jun 18:56
    #7
    lisen88 skrev 2010-06-10 18:52:29 följande:
    Är de någon som vet vad den genomsnittliga längden är på tjejer i den ålder?
    ja.. mittkurvan på bvc är genomsnittet
  • hzl
    Äldre 10 Jun 19:42
    #11
    lisen88 skrev 2010-06-10 19:04:12 följande:
    Kollade på den nu. hon ligger under
    jaha.. spelar roll? Dom säger att huvudsaken är att dom följer "sin" kurva. Min tös gör inte ens det
  • hzl
    Äldre 10 Jun 20:34
    #13
    lisen88 skrev 2010-06-10 19:48:13 följande:
    ja, de kan spela roll! om hon eventuellt har fel på sköldkörteln
    jasså? Hur då? Kan det vara ett tecken på att det är något fel på sköldkörteln? att man är kortare än snittet? Eller att man stannar? Min dotter har inte vuxit på 2 månader
  • hzl
    Äldre 11 Jun 09:06
    #16
    lisen88 skrev 2010-06-10 21:22:00 följande:
    du kan väl ta och lugna ner dig lite va?
    hur? jag har själv nedsatt funktion av sköldkörteln och de är genitiskt, de behöver inte behöva vara så att hon har de nu, kan komma senare. men har själv sett i hennes tillväxt kurva att den går upp och ner..och bara fråga rent ut vad andra barn i hennes ålder har för längd, eftersom ja själv tycker hon är liten, det är därför jag gjorde de här inlägget. menmen. hon ska till läkaren för en koll och de är de viktigaste =), som sagt. de behöver inte vara så att hon har något fel, men bättre och kolla upp än inte kolla upp. jag har inte förstått vart den genomsnittliga kurvan va, med tanke på att de går upp och ner för henne
    blir lite uppretad av att du ber mig lugna ner mig... Har inte vart hetsig eller uppretad över något?! Men jag tror det kan vara lätt med missförstånd av ton i text så du är ursäktad. Jag undrade uppriktigt för jag vet inte nått om sköldkörteln och iom att min unge inte växer så tänkte jag snarare om HON kanske hade något samband med detta. Kan man testa detta? vad har sköldkörteln för funktion (+alla andra frågor jag skrev innan)
    medelkurvan för din dotter kan vi ju inte veta, men snittet på alla ungar är kurvan som går i mitten på deras instrument. Så även om barnet ligger 3 kurvor ner och följer den kurvan som är där så är det bra men mindre än snittet...
Svar på tråden hur långa är era 15 månaders?