• Anonym

    vår dotter dog

    kan inte tillägga något, det är otroligt hemskt!

    men jag hoppas det finns ett svar och att ni så småningom kan få det och få bearbeta allt i er takt... så man kan gå vidare utan att vara orolig för ert/era andra barn!


    en släktings barn gick bort när hon var ca 2 år, i just psd, dom är ju inga spädbarn längre! dom går, pratar och gör sig förstådda...


    hoppas ni kan gå vidare med era liv, trots er stora förlust!

    kram

  • Anonym

    Jag tror att hon, som den ängel hon nu är, varje kväll pussar dig på kinden och viskar "godnatt mamma, jag älskar dig"

  • Anonym

    Stackars, stackars er... stora styrkekramar till er.... Det finns inget mer fruktansvärt än att förlora sitt barn..

  • Anonym

    usch, jag finner inga ord, när jag läste ditt inlägg, högg det till i mitt hjärta av sorg..detta är det jag är mest rädd för, att nåt sånt skulle hända mina barn....beklaga verkligen å sänder styrke kramr till er familj!

  • Anonym

    Jag blir så ledsen att läsa att sånt här kan hända, beklagar verkligen oerhört mycket.

  • Anonym

    Men gud så fruktansvärt...beklagar verkligen eran enorma förlust och sorg...hoppas ni har många runt omkring er som stöttar er nu... *kramar om*

    Tänk så skört livet är ändå...man tror inte att sånt här kan eller får hända ju...

    Måste gå in och titta till min lilla flicka nu..min flicka har förkylningsastma och krupp ibland...och bli så orolig nu att något ska hända hennen i sömnen..

    *Tänker på er*

  • Anonym

    Precis som andra skrivit så sitter jag här med tårarna rinnandes och önskar så att det fanns något jag kunde göra för att lindra och för att förhindra att detta händer fler barn.

    Jag har själv en liten son och jag kan inte ens föreställa mig smärtan i hjärtat om jag inte skulle få se honom växa upp.

    Jag önskar er verkligen allt gott framöver!

  • Anonym
    Anonym (varför?) skrev 2010-06-12 17:18:01 följande:
    Vill du svara på vad som hände din dotter då, om du vet det? Du skrämmer upp rätt många av oss "härute" nämligen också.
    kan man vara okänsligare? hon/han har förlorat sitt barn och behöver STÖD inte tusen frågor från okända!!!!
  • Anonym
    Anonym (lä) skrev 2010-06-12 18:45:39 följande:
    Var förmodligen PSD, som kan ske ända upp till 15 års ålder. Beklagar verkligen det som hänt dig!
    PSD, kan ske ända upp till 15 års ålder??? va??? Det heter ju Plötslig Spädbarns Död. Då handlar det väl bara om Spädbarn. Sorry om det blev OT
  • Anonym

    Det är så obeskrivligt hemskt... jag gråter och gråter och får inte stopp på det, var tvungen att gå in och titta till min lilla dotter så hon andades. Det finns inget som skrämmer mig mer än tanken på att förlora henne. Det var min första tanke när jag fick upp henne på bröstet...

    an angel in the book
    of life wrote down my
    baby's birth, and whispered
    as she closed the book too beautiful for this earth.
    a heart of gold stopped beating
    two shining eyes at rest
    God broke our hearts to prove
    he only takes the best
    God knows you had to leave us
    but you did not go alone
    for part of us went with you
    the day he took you home
    to some you are forgotten
    to others just the past
    but to us who loved and lost you
    your memory will always last

  • Anonym
    McIris skrev 2010-06-12 19:25:19 följande:
    Kanske okänsligt att debattera detta här men det är ju knappast PSD vid 15 år! Möjligtvis kan man få plötsligt hjärtstopp eller hjärnblödningar men inte PSD. Psd drabbar spädbarn, alltså barn under 1-års ålder. Sen kan ju alla människor såväl vuxna, barn och ungdomar ha något okänt fel som inte upptäckts som kan leda till plötslig död.

    Fruktansvärt att läsa och helt overkligt!
    En kille mitt kusinbarns klass dog i vad de kallar PSD. Han gick i lågstadiet och var med andra ord inget spädbarn. Väldigt ovanligt att det händer i såpass hög ålder, men hittar de ingen annan orsak så klassas det som PSD.
  • Anonym

    Hej ja beklagar verkligen eran sorg!! De mest fruktansvärda föräldrar kan uppleva.. Sänder massa styrkekramar till er.. Er lilla ängel kommer alltid finnas med er!

  • Anonym

    Till ts:

    Det fruktansvärda som drabbat er familj kan ingen förstå (inte ens om man själv förlorat ett barn, all sorg är olika). Jag skickar tusen kramar och tankar till er.

    Till er som skriver att ni skulle dö om ni förlorade ert barn:

    På vilket sätt anser ni att den raden hjälper ts i hennes enorma sorg?
    På vilket sätt anser ni det riktigt att uttala er så drastiskt om något ni aldrig upplevt?

    Tror ni på allvar att det bara är att lägga sig för att dö? Tänker ni på eventuella syskon, övrig släkt? Det gynnar inte det förlorade barnet, det gynnar inte anhöriga och vet ni, på något sätt kommer man ur det levande. Eller, kommer ur gör man aldrig man det går att leva även om det mest jävliga har hänt.

  • Anonym

    nu gråter jag.. Jag lider med dig.. Varför dog hon, fick ni veta det ?

  • Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2010-08-26 00:28:46 följande:
    Tack alla som har skrivit och skickat kramar!! Värmer verkligen!!

    Vi vet fortfarande inte vad som hänt och jag har inte orkat skriva mer om det.
    Hej TS, beklagar sorgen. Är du Terecias svägerska?
  • Anonym

    Ironiskt nog skrev du din trådstart samma dag som vår nyfödde son dog... Vet hur ont det gör att förlora sitt älskade barn. Är så hemskt ledsen för er skull. Önskar att ni trots sorgen kan minnas er lilla tjej med glädje och värme. Många styrkekramar!

  • Anonym

    Jag beklagar din förlust.


    Jag kan inte ens börja föreställa mig den smärtan.


    Men det finns ett par ord i en dikt som jag tycker känns lite tröstande och dom går ungefär såhär.


    Sörj mig inte, för jag har inte försvunnit.


    Jag har bara gått in i ett annat rum.


    Jag finns hos dig.


    "lägger ner en nalle till din dotter*

  • Anonym

    En stor kram till dig och din familj som måste gå igenom detta fruktansvärda. Skickar med hela dikten som anonym ovan skrev om. Den är väldigt fin och kan trösta när saknaden är som störst.

    Döden är ingenting alls...
    Jag har bara fortsatt vidare
    till nästa rum...
    Jag är jag och du är du...
    vad vi varit för varandra
    ska vi alltid förbli.
    Använd mitt namn som vanligt
    tala till mig så där sorglöst
    som du alltid gjort.
    Föreställ inte rösten;
    inga högtidliga, bedrövade miner.
    Skratta som förr
    åt våra små, gemensamma
    skämt.
    Lev - med ett leende på läpparna!
    Tänk på mig,
    låt mig vara med i dina böner.
    Låt mitt namn finnas med
    i din vardag.
    Utan dramatik,
    utan antydan till sorg
    i rösten.
    Livet är vad det alltid har varit.
    Livet bara är;
    en obruten kedja av liv.
    Vad är väl döden annat än
    ett tillfälligt avbrott?
    Jag finns för dig
    även om jag är utom synhåll.
    Jag väntar på dig,
    en kort, begränsad tid, mycket nära,
    någonstans mycket mycket nära...
    Allt är bra.
    Av: Henry Scott Hollan

  • Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2011-06-26 12:27:31 följande:
    dom har inte hittat något efteråt utan hennes dödsfall klassas som plötslig spädbarns död. Tack alla ni som sänder oss en tanke och kram!
    Måste bara skriva att jag lider med dig! beklagar verkligen, samma sak exakt, hände mig. Fast min dotter var 1år och 4 månader.. vi har också fått psd diagnosen :( <3
Svar på tråden vår dotter dog