Vågar ni äta ute?
Hur gör ni andra gravida när ni äter ute, hur vet man att maten är ok? Jag tänker främst på listeria o. dyl. Hur vet man att maten är nygjord, salladen ordentligt tvättad, maten inte uppvärmd flera gånger etc?
Hur gör ni andra gravida när ni äter ute, hur vet man att maten är ok? Jag tänker främst på listeria o. dyl. Hur vet man att maten är nygjord, salladen ordentligt tvättad, maten inte uppvärmd flera gånger etc?
Det gjorde jag utan att tveka det minsta!
Det går inte att kontrollera allt, då tror jag man blir lite knäpp till slut. Jag åt ute många gånger när jag var gravid. Det var inga problem med det.
Vi var i Tallin förra helgen och åt både där och på båten, jobbigt om man inte skulle kunna äta på 3 dagar!!
Om två veckor ska vi till Frankrike, vi kommer äta båda hemlagat och restaurangmat där oxå!
Så länge man vet vad man ska undvika att peta i sig och dricker flaskvatten brukar det inte vara någon fara..
Är gravid i v. 30..
Jag åt ute. Jag åt även ute när vi var utomlands (Paris).
Det enda jag undvek var ju mögelostar och sånt men det är ju inget jag äter i vanliga fall heller så det var inte så svårt. I och för sig var det ju den där rökta och gravade laxen, men det åt jag av ändå för det är ju så gott. Jag var gravid över julen och det är bara ett måste på min jultallrik Julbordet var hos svärmor så hos henne vågar jag äta det mesta
Skönt att höra lugnande ord. Man liksom fastnar i de ololiga tankarna.
oroliga menar ja ju...
Direkt efter plusset så var jag fundersam kring vad man kunde äta osv, fundersam kring hygienrutiner på restauranger. Men om man tänker på det, hur ofta har man egentligen blivit dålig av att äta ute? Risken är ganska liten. Ät ute så mycket som det går! Det kan dröja ett bra tag innan du kan njuta av restaurangmat igen.