• MammaMys

    NÄR ska man äta rosenrot när man vill bli gravid, varje dag hela månaden el? Och vilken effekt har det? + det där med bisolvon..

    Ska man äta rosenrot mellan mensens första dag fram till beräknad ÄL (ska man ta det även efter ÄL)? Eller ska man äta RR varje dag hela månaden eller hur ska man göra och när under månaden ska man ta bisolvonet? Har iofs aldrig haft svårt för att bli gravid eller så men det skadar ju inte att testa. Har iaf börjat tänka på att äta extra folsyra redan nu.
    Tack på förhand. 

     

  • Svar på tråden NÄR ska man äta rosenrot när man vill bli gravid, varje dag hela månaden el? Och vilken effekt har det? + det där med bisolvon..
  • lina76
    MammaMys skrev 2010-06-12 17:53:09 följande:
    Ska man äta rosenrot mellan mensens första dag fram till beräknad ÄL (ska man ta det även efter ÄL)? Eller ska man äta RR varje dag hela månaden eller hur ska man göra och när under månaden ska man ta bisolvonet? Har iofs aldrig haft svårt för att bli gravid eller så men det skadar ju inte att testa. Har iaf börjat tänka på att äta extra folsyra redan nu.
    Tack på förhand. 

     
    Varför är det bra med rosenrot??? Nyfiken bara!!
  • lina76
    MammaMys skrev 2010-06-12 17:53:09 följande:
    Ska man äta rosenrot mellan mensens första dag fram till beräknad ÄL (ska man ta det även efter ÄL)? Eller ska man äta RR varje dag hela månaden eller hur ska man göra och när under månaden ska man ta bisolvonet? Har iofs aldrig haft svårt för att bli gravid eller så men det skadar ju inte att testa. Har iaf börjat tänka på att äta extra folsyra redan nu.
    Tack på förhand. 

     
    Varför är det bra med rosenrot??? Nyfiken bara!!
  • MammaMys

    Undrar också lite men tydligen ska rosenrot ha en del bra effekter då man vill bli gravid. Kan ngn berätta mer?

  • acure

    Rosenrot hjälper till att ge en regelbunden menscykel och kan också förstärka ägglossningen. För mannen så sägs det att rosenrot hjälper till att ge mer livskraftiga spermier. Jag har själv kört rosenrot och blev gravid på första försöket. Fick dessvärre missfall i vecka 6 men försöker nu igen.

    Rosenrot äter du från mensens första dag och slutar när ägglossningen är i antågande då man inte ska äta rosenrot när man är gravid.

    Bisolvon kan du äta under en vecka innan ägglossningen och slutar när ägglossningen kommer. Bisolvon är slemlösande och kan göra så att spermierna får lättare att simma till ägget.

  • PoppuRed

    Pinklove: Vilket bra svar! Jag har också undrat. Tackar och bockar. Nu ska jag ta o gå till apoteket.

  • acure
    PoppuRed skrev 2010-06-13 12:51:29 följande:
    Pinklove: Vilket bra svar! Jag har också undrat. Tackar och bockar. Nu ska jag ta o gå till apoteket.
    Bara glad att kunna hjälpa till! :)
Svar på tråden NÄR ska man äta rosenrot när man vill bli gravid, varje dag hela månaden el? Och vilken effekt har det? + det där med bisolvon..