Inlägg från: buffybus |Visa alla inlägg
  • buffybus

Bröstförstoring

*Vilken klinik valde ni och varför?
    Jag valde Citadellkliniken! för att jag helt enkelt hört bäst om dem, dem är dessutom enda i landet som använder den metoden dem gör. änsålänge... 

*Vilket implantat valde ni och varför?
    silicon... det mest naturliga tyckte jag

*Droppformade eller runda och varför?
    vet inte ens hur droppformade ser ut.. han tog fram runda o jag testa o det blev toppen.. resultatet säger absolut naturella bröst

*Vart sitter ditt snitt och varför?
    mina snitt sitter i vardera armhåla.. (titthålsoperation) det är det enda dem gör nu och det var nog det dem var ensammast om i landet.. fast minns inte om det va så hehe... men perfekt är det iallafall... kommer inte synas ett skit

*Hur mycket CC la ni in och vilken storlek på brösten hade ni innan och efter?
    jag la in 550 cc och innan operationen hade jag ca 75A och nu har jag 75F, kunde dock ha en D kupa i bikini från Lindex.. så storlekarna e nog annorlunda i olika butiker.. BH köptes från change
    *Hur mycket kostade er op?
    38 000 kr!! + konsulation 500kr
    *Komplikationer?
    nej inga alls är helnöjd!!
    *Hur lång livslängd är det på ditt inplantat?
    tror man har 15 års garanti på detta... 

kan tillägga att jag gjorde operationen den 20 maj så det var inte längesen.. jag kan svara på alla frågor du har
    André -08 & Emma -09
  • buffybus
    oliven10 skrev 2010-06-14 20:57:44 följande:
    *Vilken klinik valde ni och varför?Art clinic för att deras chefläkare är hur duktig som helst! det va han som utförde operationen (Göteborg)

*Vilket implantat valde ni och varför? Hallongele...det är helt enkelt bäst!

*Droppformade eller runda och varför? jag valde runda! tyckte de va snyggast så, har lagt implantatet bakom bröstmuskeln vilket de endå ser mer naturligt ut!

*Vart sitter ditt snitt och varför? snittet sitter under bröstet! pga att min läkare sa att de är betydligt mycket bättre så.

*Hur mycket CC la ni in och vilken storlek på brösten hade ni innan och efter? jag la in 310 i varje! hade ganska stora bröst innan...så nu handlar jag bhar på CHANGE då jag har stolek 75 F efter operationen...men nu när jag är gravid har jag 75i (jätte jobbigt) men men 

*Hur mycket kostade er op? 40.000kr man betalar ju oxå för för en bra läkare! man ska ju verkligen inte ta de billigaste man hittar..kolla bl.a upp läkaren på socialstyrelsen så att han/hon inte har några prickar...

*Komplikationer? Inga alls!

*Hur lång livslängd är det på ditt inplantat? det beror på..men kanske 20 år tror jag..är inte säker

Lycka till =)
    hur längesen gjorde du din operation? jag har mina snitt i armhålan.. det e super bra tycker jag  
    jag har också sån hallongelé och bakom muskeln... 
    André -08 & Emma -09
  • buffybus
    SandraD skrev 2010-06-14 21:05:43 följande:
    Du hade den storleken som jag har varannan månad mina bröst växer olika varje månad (halv ammar fortfarande) och det är nästan så stora jag vill ha också...

Du ahr ingen bild eller så?? blogg kanske?
    nej ingen bild på brösten hehe.. men kan lägga in en om du vill men tar bort den sen igen.. har en blogg som har lösenord.. så om du vill gör jag det nu sen skickar lösen till dig.. tänk nu på att dem inte fått helt korrekt form.. är bara 3 veckor sen operationen o håller fortf på med "massage" 
    André -08 & Emma -09
  • buffybus
    oliven10 skrev 2010-06-14 21:13:50 följande:
    ag opererades den 12 aug förra året.
    Enligt min läkare sa han att ärret under armhålan "kan" vara fullt...för tjejer rakar ju sig i armhålan....och de är sådär snyggt att dra upp armen på sommaren med ett ärr!!! det va vad han tyckte.
    men mitt ärr under brösten syns inte alls...är verkligen super nöjd Skrattande

men en sak gör mig orolig är: hur blir dom efter graviditeten? och allt va det innebär???
    dom e ju endå så nya 
    ok för mig tycker jag det e tvärtom.. skulle inte vilja ha dem under brösten.. men precis som ditt som kommer inte mitt heller synas.. o jag drar bara upp armarna när jag solar armhålan haha jag tycker detta är ett bra sätt dem kommit på.. 

vet inte hur det påverkar graviditeten.. ska själv inte ha fler nu därför jag gjorde det.. men dem förändras ju alltid lite.. men kan hoppas det inte är så mkt...  
    André -08 & Emma -09
  • buffybus
    oliven10 skrev 2010-06-14 21:35:59 följande:
    min syster har ärren i armhålan....dom e jätte snygga!

akta så att du inte solar ärren nu när dom e nya bara! ärr ska aldrig bli utsatta för sol oavsätt vart som sitter på kroppen...dom blir inte snygga då =) men de har säkert din läkare sagtGlad 
    du kommer älska dina nya kompisar efter du haft dom ett tag, när dom e färdigläktaFlört 

min syrra har fött ett barn efter hon gjorde sina bröst, och hennes är jätte fina fortfarande!
    så jag håller tummarna att mina oxå är är e efter!  
    ja men då e det säkert ingen fara..

enligt vår läkare o deras hemsida kan man sola direkt.. men man kan inte ens lägga upp armarna så högt efter operationen så det e rätt lugnt hehe.. 
    André -08 & Emma -09
  • buffybus
    SandraD skrev 2010-06-14 21:10:30 följande:
    jätte gärna.. skicka på min mail här på fb
    fixat... 
    André -08 & Emma -09
  • buffybus
    oliven10 skrev 2010-06-14 21:57:45 följande:
    konstigt att dom säger så....
    ärr ska aldrig utsättas för sol efteråt!
    en kompis till mig gjorde brösten nästan samtidigt...hon åkte utomlands, självklart så solade hon.
    det ångrar hon ju idag att hon inte skötte ärren bättre!
    tips baraFlört 
    ok tackar hehe.. ska tänka på det.. tur vi inte fått nått vidare sommar väder... 
    André -08 & Emma -09
  • buffybus
    SandraD skrev 2010-06-14 22:08:28 följande:
    ush vill bara bröst IDAG men pengarna mste tyvär rulla in först :( (n)
    förstår hur du känner!!! hoppas det fixar sig
    André -08 & Emma -09
Svar på tråden Bröstförstoring