MIXER, Var finns det?
Hej,
Måste ut och köpa mixer för att blanda maten. Vill ha en liten och praktisk men ändå få pure av det.
Har ni några råd var jag kan få tag på en billig och bra??
Tack
Hej,
Måste ut och köpa mixer för att blanda maten. Vill ha en liten och praktisk men ändå få pure av det.
Har ni några råd var jag kan få tag på en billig och bra??
Tack
Belsebub :
Hur ska den se ut? Jag menar den som ska in i diskmaskinen.
Stavmixer kan man väl mixra allt, tom dem allra hårdaste till pureer? eller?
Jajavisst...en stavmixer kan du mosa mat med tills det inte finns någon textur kvar på maten...tills det är helt slät pureé.
Ska leta upp en länk till en mixer jag rekommenderar...återkommer strax
Stavmixers är jättebra!
Jag rekommenderar en BRAUN, de är grymma på stavmixers! Den delen du mixar med knäpper man bort från själva handtaget, jättelätt! Kostar runt en 4-500, lite beroende på vilken "utrustning" du vill ha med och så. Brukar finnas bra kit!
www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=3N9sy0IM910000E4i3hJQEeF0000ikwu__bk%2eF&CatalogCategoryID=pBTD4QFWY4oAAAEDzXGtBDZ%2e&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&windowtitle=BRAUN%20MR390
Lilla länken...
Jag har en Braun mr 390, kostar ca 200:- och den är bra och mosar det mesta till en fin puré.
Men kolla in tex elgiganten så får du fram alla möjliga varianter, men ta inte den billigaste.
Jag har en OBH Nordica som kostar ca 300.
Jag laggar all barnmat i den, så den går flera gånger i veckan. Och är kanon.
Jag gör storkok, vilket blir jättejobbigt om man ska stå med en stavmixer+ att om man ska köra med stavmixer måste man verkligen, verkligen koka "sönder" maten och då försvinner ju de nyttiga vitaminerna.
Lycka till!
C
tack såååååååååååååå mycket för era svar!!!
Har en Philips matberedare, en sån här fast lite äldre, fick den för tre år sen lite drygt. www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=3N9sy0IM910000E4i3hJQEeF0000YfCBnOZW&CatalogCategoryID=5BvD4QFWc0kAAAED0nGtBDZ%2e&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&windowtitle=PHILIPS%20HR7633
Den är jättebra, har inte provat mixa barnmat med den än då jag inte börjat laga än men tror den är mkt bättre än stavmixern jag har. Tror det går fortare och blir jämnare med den, särskilt om man gör storkok.
Ja snygg länk den funkade ju verkligen.. En Philips HR7633 iaf.. fast min är lite äldre men ser likadan ut.
Angående den där magic bullit eller vad den hette från teve shop; min mamma köpte den, hon sa att den var värdelös!! kanske fick ett måndagsexemplar, eller är dom inte så bra som det verkar på teven... hehe...
fick veta att COOP har lite bra oxå. Någon med erfarenhet??
Kör man storkok så är det ju bara att sätta stavmixern direkt i grytan då man är klar.... mix mix mix - klart! Det gör jag alltid då vi gör soppa! Det enda som behöver diskas är mixerdelen. Lätt som en plätt!
köpte på coop för 149:- jättebra och inte alls stor.
Vad blev det för nåt då?
Köpte en vanlig mixer, liten och praktisk. Lätt att hantera och diska.
Jag har provat den och den är jättebra och så enkel, bara trycka lite så gör den allt till pure. Funktionen är exakt som magic bullet. Rekommenderas varmt, och billig var den 149:-