• therez­ze
    Äldre 17 Jun 12:45
    2992 visningar
    12 svar
    12
    2992

    alla som fått missfall, som vill köra med nya tag, nya hopp!

    hej hopp! :)

    jag fick mitt missfall i tisdags 15/6-2010 och vart självklart väldigt ledsen och kände mig tom inombords....men samtidigt är jag väldigt lättad över att det hände så tidigt i min graviditet, jag var i v 5. känner att det var bra att kroppen stötte bort det, om det inte stod helt rätt till! nu tar jag tag i nya tag, nya hopp. Har väldigt lite blödningar just nu....men det börjar avta mer och mer. Är orolig samtidigt att det inte ska gå ivägen nu heller om jag skulle bli gravid, ifall jag skulle få missfall igen! När kan man börja ha sex igen igentligen? har hört att man ska vänta både psykist och fysiskt....men jag känner samtidigt att jag har tagit det väldigt bra och ser fram i mot när det plusar på stickan igen :)

    finns det flera där ute som har fått ett missfall och som vill försöka igen så fort det känns bra.....kom in här och berätta din berättelse och få ut allt hur du känner! är så himla viktigt att prata ut när något sådant har hänt!!! :) vi kan må bättre tillsammans

    goa kramar på er alla!!!!!!

  • Svar på tråden alla som fått missfall, som vill köra med nya tag, nya hopp!
  • therez­ze
    Äldre 17 Jun 13:40
    #1

    finns det ingen?? :(

  • therez­ze
    Äldre 19 Jun 12:28
    #2

    pufffffff!!??

  • therez­ze
    Äldre 28 Jun 19:52
    #8

    vad kul att höra att folk kör på!!! :D när min blödning slutade efter 1 vecka så började jag och sambon att köra på som vanligt så vi hoppas på att det händer nått snart!!!! :P längtar sååå himla mycket och jag hoppas att det går bra den gången....kul att höra att folk har kört på efter ett missfall och blivigt gravida igen och att det har funkat hela vägen ut. :P men det är som du säger tess01, jag vet inte heller när min ägglosning är så vi bara kör och hoppas på det bästa hehe :)

  • therez­ze
    Äldre 1 Jul 13:13
    #11

    knodd på g - grattis till pluset!!!! jätte kul för er!!! själv har jag och min sambo kört på nu ett tag men jag vågar inte tro att jag kanske är gravid igen (men jag hoppas såklart). dom säger ju det att det tar ett tag tills alla hormoner försvinner i kroppen....så jag vågar nog inte ta ett gravtest för den kanske visar att jag är gravid fast att jag inte är det så jag skippar nog i den å hoppas på det bästa iaf!!! hehe
    hannawe - okej...förstår att det känns tufft när det tar sån lång tid, men dom säger ju det att det kan ta tid för vissa. det beror ju på hur man mår, om kroppen är redo osv! men hoppas att det går ivägen snart för er! jag hoppas lika så :) vi får tagga varandra på att inte ge upp eller deppa utan försöka att tänka på annat och bara slappna av så ska vi se att det går!!!!!! :) kramar på er

Svar på tråden alla som fått missfall, som vill köra med nya tag, nya hopp!