• Energica

    Gravid efter zonterapi

    Här är ett solskensexempel:
    Min man och jag har inte använt preventivmedel och aktivt försökt få mig gravid sen december 2003. Vi har fått ett barn med hjälp av insemination och har sedan december 2009 hunnit med två inseminationer för syskonförsök som inte lyckats. I april blev det inget försök eftersom ägglossningen troligtvis skulle bli under påsken. Eftersom månaderna gick utan att något hände och jag hann fylla 38 kände jag att jag måste göra nånting i väntan på nästa försök, så jag var på två zonterapibehandlingar i april.

    Alla som har försökt bli gravida månad efter månad och aldrig helt gett upp hoppet trots att åren gått tror jag kan ha en liten förståelse för hur det kändes för mig när det där osannolika plötsligt hände på morgonen den 29 april: Det dök upp två streck på graviditestesten!

    Jag som har lusläst instruktionerna för testen så många gånger måste ömsom stirra på bildexemplet för "gravid" och stickan många gånger medan resultatstrecket blev tydligare och tydligare. Sen började hjärtat bulta och tårarna rinna. Jag försökte samla mig lite och skölja ansiktet innan jag gick in till sovrummet för att berätta nyheten för min man, men jag kunde knappt få ur mig orden "det var två streck" medan jag kastade mig i hans famn och skrattade och grät på samma gång. Han var så samlad att han åtminstone kunde förklara för vår yrvakna tvååring att "mamma är så glad att hon gråter".

    Nu är jag i vecka 13 och har fått bekräftat med ultraljud att befruktningen skedde i april och alltså helt säkert utan hjälp av insemination. Blev jag gravid tack vare zonterapin eller skulle det ha hänt ändå? Oddsen talar fö zonterapin (49 försök utan och 1 med, exklusive inseminationer och gravid/amningsmånader) så för min del var det helt klart värt det!
    Gravid

  • Svar på tråden Gravid efter zonterapi
  • babytigger

    gud va roligt =)
    Grattis..

    Jag ska oxå gå på zonterapi innan insemination i aug..
    Vad för slags zonterapi fick du?

    =)

  • kosmosblomman

    Här finns en till som säkerligen blev gravid med zonterapi..Lycka till alla..

  • Bonnyblew

    Vad var det för zonterapi? Vill också testa det :)

  • sassa07

    ååååå grattis!!!
    Jag har nu gått på zonterapi 3 ggr och hoppas oxå att detta ska hjälpa oss

  • kosmosblomman

    Jag tror att det var nån norsk variant (?), är så länge sen nu..Det gjorde förb..ont iaf  (gick bara en gång där)  men smärta får man nog räkna med (då är det blockeringar)..Sen köpte jag en egen bok o tryckte hemma, kort därefter hände det grejjer *ler*..Den här gången har jag kört yoga, bytt ut allt som har med "gifter" att göra; typ roll-on m aluminium, och kosten har jag också tänkt på (så "ren" mat som möjligt)..Framförallt inställningen; går det så går det (jag var ju ändå 42 när vi började)..Då blir det inte ett "måste" på samma sätt..Nu kommer iaf min andra kotte om typ 11 dagar och jag är så tacksam och lycklig..

  • Energica

    Tack alla!

    Babytigger: Jag visste inte ens att det finns olika slags zonterapi, men jag var till en kvinna som påstår sig ha "11 barn på sitt samvete" (nu 12) som har knådat fötter sen 80-talet. Hon kände igenom hela fötterna och vristerna men koncentrerade sig på punkterna för hypofysen, äggledare och livmoder, och det kändes att hon visste var hon skulle trycka. Vid det andra besöket fick jag en del gaser i magen utdrivna som bonus . Varje besök tog en timme.

    Kromosomblomman: Jag slutade helt med deodorant i sensomras. Jag hade inte en tanke på att boosta fertiliteten utan för att den kändes onödig och varför då tillföra kemikalier till kroppen?

    En grej till; jag har tagit bidrottningkapslar ganska sporadiskt de senaste månaderna, när jag inte har gått på hormonbehandlingar för insemination. Kanske hjälpte de också till att få igång ägglossning på naturlig väg..?

  • kosmosblomman
    Energica skrev 2010-06-18 07:41:17 följande:
    Tack alla!

    Babytigger: Jag visste inte ens att det finns olika slags zonterapi, men jag var till en kvinna som påstår sig ha "11 barn på sitt samvete" (nu 12) som har knådat fötter sen 80-talet. Hon kände igenom hela fötterna och vristerna men koncentrerade sig på punkterna för hypofysen, äggledare och livmoder, och det kändes att hon visste var hon skulle trycka. Vid det andra besöket fick jag en del gaser i magen utdrivna som bonus . Varje besök tog en timme.

    Kromosomblomman: Jag slutade helt med deodorant i sensomras. Jag hade inte en tanke på att boosta fertiliteten utan för att den kändes onödig och varför då tillföra kemikalier till kroppen?

    En grej till; jag har tagit bidrottningkapslar ganska sporadiskt de senaste månaderna, när jag inte har gått på hormonbehandlingar för insemination. Kanske hjälpte de också till att få igång ägglossning på naturlig väg..?
    Jag började ta folsyra i tidigt stadium..Inbillar mig att det har "gjort sitt"..Jag känner flera som har blivit hjälpta av zonterapi, och det gemensamma är väl för "alla typer" att dom löser upp blockeringar i kroppen..
  • babytigger
    Energica skrev 2010-06-18 07:41:17 följande:
    Tack alla!

    Babytigger: Jag visste inte ens att det finns olika slags zonterapi, men jag var till en kvinna som påstår sig ha "11 barn på sitt samvete" (nu 12) som har knådat fötter sen 80-talet. Hon kände igenom hela fötterna och vristerna men koncentrerade sig på punkterna för hypofysen, äggledare och livmoder, och det kändes att hon visste var hon skulle trycka. Vid det andra besöket fick jag en del gaser i magen utdrivna som bonus . Varje besök tog en timme.

    Kromosomblomman: Jag slutade helt med deodorant i sensomras. Jag hade inte en tanke på att boosta fertiliteten utan för att den kändes onödig och varför då tillföra kemikalier till kroppen?

    En grej till; jag har tagit bidrottningkapslar ganska sporadiskt de senaste månaderna, när jag inte har gått på hormonbehandlingar för insemination. Kanske hjälpte de också till att få igång ägglossning på naturlig väg..?
    Jo, det finns lite olika slags zonterapi, gick på en "barnlöshetsbehandling" och det va inte bara på fötterna, utan även benen, så jag va nyfiken på exakt vilka punkter din "dam" koncentrerade sig på =)
    Så tack för svaret, hoppas d funkar för mig oxå =)
  • Kiwi10

    hejsan. efter två misslyckade ivf tänkte jag och min man testa zonterapi.


    Finns det någon av er som besökt någon oi skåne?? vad kostar det??


     

  • akita06

    Jag blev oxå gravid efter en "kur" (3 ggr) zonterapi. Tyvärr slutade det i Mf för min del i v 6+0...men jag blev gravid! Vi hade försökt i 2 år utan framgång o skall nu starta ivf-behandling om 4 veckor
    På mig tryckte hon under fötterna, insida o utsida vad och runt knät samt lite grann i ansiktet.
    Väl värt att prova!! Så lugn o harmonisk som jag var i juni o juli har jag inte vart på flera år! Ska boka en tid nästa vecka igen!
    Lycka till!


    2010-året då allting händer!
  • Vårflickan84

    grattis energica!!

    vart ska man gå i stockholms-trakten? vill testa detta =)

  • spattanjansson

    Kiwi10: jag vet det ska finnas en i Landskrona som tydligen ska ha mååååånga barn på sitt samvete :)
    Själv provade jag zonterapi innan mitt ivf försök3 men det lyckades inte ändå...hann med 4 behandlingar.
    Men jag ger inte upp utan jag tror jag testar vidare!

  • Blåbäret11

    Vad heter hon i Lnadskrona? Kan ju alltid vara värt att testa! Ni vet ingen i Malmö eller Lund?

  • Kiwi10

    Jag ringde till Jan i Landskrona!
    han har tidigare botat min epilepsi! jag skulle ringa tillbaka vid nästa mens och boka en tid!
    Mensen kom igår så ikväll blir det ett samtal till Landskrona =)

  • babytigger

    nu har jag fått en behandlign i veckan  i ca 2 månader med zonterapi, även gua cha vilket inte är allt för skönt, får så lätt blåmärken och har ont i huden, så d e ingen man längtar efter..

    och nu har jag även varit i danmark på insemination så nu hoppas jag på d bästa.. =)

  • Zoetis
    Energica skrev 2010-06-17 13:36:54 följande:

    Här är ett solskensexempel:

    Min man och jag har inte använt preventivmedel och aktivt försökt få mig gravid sen december 2003. Vi har fått ett barn med hjälp av insemination och har sedan december 2009 hunnit med två inseminationer för syskonförsök som inte lyckats. I april blev det inget försök eftersom ägglossningen troligtvis skulle bli under påsken. Eftersom månaderna gick utan att något hände och jag hann fylla 38 kände jag att jag måste göra nånting i väntan på nästa försök, så jag var på två zonterapibehandlingar i april.

    Alla som har försökt bli gravida månad efter månad och aldrig helt gett upp hoppet trots att åren gått tror jag kan ha en liten förståelse för hur det kändes för mig när det där osannolika plötsligt hände på morgonen den 29 april: Det dök upp två streck på graviditestesten!

    Jag som har lusläst instruktionerna för testen så många gånger måste ömsom stirra på bildexemplet för "gravid" och stickan många gånger medan resultatstrecket blev tydligare och tydligare. Sen började hjärtat bulta och tårarna rinna. Jag försökte samla mig lite och skölja ansiktet innan jag gick in till sovrummet för att berätta nyheten för min man, men jag kunde knappt få ur mig orden "det var två streck" medan jag kastade mig i hans famn och skrattade och grät på samma gång. Han var så samlad att han åtminstone kunde förklara för vår yrvakna tvååring att "mamma är så glad att hon gråter".

    Nu är jag i vecka 13 och har fått bekräftat med ultraljud att befruktningen skedde i april och alltså helt säkert utan hjälp av insemination. Blev jag gravid tack vare zonterapin eller skulle det ha hänt ändå? Oddsen talar fö zonterapin (49 försök utan och 1 med, exklusive inseminationer och gravid/amningsmånader) så för min del var det helt klart värt det!


    Förlåt för att jag puffar igång hela tråden igen efter så lång tid, men jag skulle hemskt gärna vilja veta vem du gick till ???? Kan tänka mig att resa en bit om det gäller någon som är så duktig.

    Annars får ni som vet om någon duktig zonterapeut som haft framgång med fertilitet i Eskilstuna gärna tipsa mig om det ????
Svar på tråden Gravid efter zonterapi