• Shk76

    Min nya tatuering,är den blek i färgerna?

    Tatuerade mig förra tisdagen, och nu har det alltså gått 9 dagar, alla skorpor har ramlat av sig självt, och tatueringen är läkt.


    Men blir fundersam på om den är alldeles för blek ?

    ( vet att det bleknar lite när det är färdigläkt) tatueraren sa nämligen att han fick hålla på extra länge då färgen inte riktigt ville sätta sig, och att jag eventuellt måste tillbaka och fylla i den)

    Vill gärna höra kommentarer om den ser bra/normal ut? ( i färgen då :)
    Eller om jag behöver fylla i den?

    Nygjord,samma dag:

    http://i925.photobucket.com/albums/ad94/shk76/picture.jpg

    Läkt:

    http://i925.photobucket.com/albums/ad94/shk76/tatueringlkt.jpg

  • Svar på tråden Min nya tatuering,är den blek i färgerna?
  • nike81

    Ja, den ser lite blek ut. Min var också för blek och när jag gick tillbaka och visade den så fyllde de förstås i den kostnadsfritt. Nu är jag supernöjd!

  • Shk76

    Tack, jo det är nog det jag tycker lite med.. är min första så har inte så mkt att jämföra med :)
    visserligen är det 2-a kortet taget utomhus.

    Men ska kolla upp med tatueraren, han sa ju som sagt att färgen inte ville sätta sig riktigt..

  • Shk76

    Men ni som fyllt i en andra gång, då har det alltså blivit mkt bättre?
    och antar att det "håller" ett tag då...

  • Mamaobabba

    Jag tycker det ser lite blek ut, ja, å lite ojämn i kanterna, kan ju ha tappat lote färg under läkningen..

    Hade gått tillbaka och bett att få den ifylld!
    Har aldrig behövt göra det, mycket hönger ju på ens egen hud och tatueraren..
    Hoppas du blir nöjd!

  • Shk76

    Ja precis, som jag tyckte själv lite, men var lite osäker, vill ju ej vara för petig heller...
    Därför bra att höra många åsikter.

    men samtidigt ska den ju sitta där, och vill ju att den ska vara fin ;)
    Men då får jag absolut gå dit och visa upp den, och be han korrigera den och fylla i den helt enkelt.

  • Mamaobabba

    Hm, blev för övrig fundersam övcer din beskrivning..
    En tautering ska ju ALDRIG få sårskorpor!
    den ska alltid hållas fuktig för att den ska läka så bra som möjligt, får man hårda sårskorpor kan de ta med sig färg då de trillar av.
    Då blir det "fläckar" och ojämnt, så det är minst lika viktigt med eftervård.

    Bästa salvan enligt mig är Bepanthen, blandar ibland med Helosan för att det ska gå smidigare att smörja första dagarna när man är öm.
    Bepanthen inehåller lanolin som håller huden mjuk på ett väldigt bra sätt, det är rejält fett helt enkelt.
    Men, man kan vara allergisk/överkäsnlig mot lanolin så det kan vara bra att vara försiktig och kolla innan om man reagerar.
    Finns på avdelningen för barnvård/torra bröstvårtor.

    Hoppas som sagt att det går bra med tatten!

Svar på tråden Min nya tatuering,är den blek i färgerna?