Inlägg från: Sidika |Visa alla inlägg
  • Sidika

Jag längtar till jul!!!

Har läst i den här tråden i flera år...har skrivit lite då och då men inte regelbundet, älskar julen och allt som hör till :) Tänkte höra om ni har några julklappstips till en 3,5-åring och en 7-månaders bebis?

Har funderat på playmobil till 3,5-åringen men har ingen erfarenhet av det, brukar barn i den åldern uppskatta det?
    Ska till Gekås i slutet av månaden och hoppas hitta lite där :)

• Sidika

ok det låter ju bra det..har ingen erfarenhet av det då jag aldrig lekt med det själv...men fattar inte riktigt hur köper ni? väljer man en serie med saker eller blandar man olika världar? Sen tänkte jag på hur ni förvarar det? har man det uppställt eller allt i en låda som med lego...ursäkta att jag frågar men känner mig novis på området

• Sidika
    Mamma SL skrev 2012-10-02 09:08:30 följande:
    Jag behöver bok-julklappstips. En bok till en tjej på tretton år som gillar kläder och smink och sånt. Typ en Camilla Thulin-bok fast för yngre. Jag hittade en perfekt, Lauren Conrads "Style", men den är på engelska, någon som vet om den finns på svenska eller om det finns någon annan som skrivit en liknande?

Och så en kokbok till en snart hemifrånflyttad kille som har som främsta merit i köket att kunna steka potatis. Per Morbergs bok om husmanskost eller Jamie Olivers "Middag på 30 minuter" är de jag hittat, men helst skulle jag vilja ha en kombination, "Husmanskost på 30 minuter":)
    Denna har jag haft, den är ganska bra...verkar vara slutsåld här men går kanske hitta någonstans :)

www.bokus.com/bok/9789137129983/ebbas-stil-guiden-till-en-glammigare-garderob/
  • Sidika
    Mamma SL skrev 2012-10-02 09:47:41 följande:
    Den vore perfekt, jag har mailat Forum och frågat om de kommer ge ut den igen.
    ja jag kom direkt att tänka på den boken när du skrev det! om du inte hittar den någonstans skulle jag kunna kolla om jag har den kvar och i vilket skick den är i, antar att du vill att den ska vara i nyskick när man ska ge bort den! ifall du vill skulle vilja ha den!
  • Sidika
    ems87 skrev 2012-10-17 18:19:54 följande:
    Jag har i flera år velat köpa Body shops julkalender, men den är så dyr! Men i år har jag bättre ställt och tänkte unna mig en.
    Har nån av er köpt nån sån nåt år? Är det värt priset? Vad kan en sån innehålla, och är det jättestor skillnad på den för 800 kr än den för 1200 kr? Är så sugen på en...
    Hade den för 1200 förra året! var riktigt kul att öppna varje dag lyxigt kändes det, men många av produkterna är fortfarande oanvända.. mycket konstiga oljor och grejer tyckte jag det var! saknade nåt till ansiktet och det var flertalet duschkrämer med...

lyxigt men inget jag skulle köpa igen. Fast det är väl olika produkter från år till år så det kan ju hända att det i år är produkter som skulle falla mig bättre i smaken.
  • Sidika

Är Amelia jul något att ha? eller ska jag satsa på en annan jultidning?

• Sidika
    husbyggemama skrev 2012-11-11 12:26:08 följande:
    tahira: visst är det kul att det är smittsamt!! du får allt planera in ett ikeabesök inom kort så att han inte tappar lusten.

Här hos mig är det så grått och mörkt att jag snart inte kan hålla mig från att sätta upp ljusstakarna  men nu är det bara tre veckor kvar!!!
    Jag har för tillfället ganska mycket besvär av allergi så då äter jag tabletter som gör mig trött. Har somnat kl 8 tre kvällar denna vecka. Vilket betyder att jag inte hunnit göra allt pyssel som jag tänkt mig. Nu måste jag skärpa mig och ta tag i allergin och sköta mig så att jag hinner allt jag vill till julen.

Den 24 ska vi på julfest hos kompisar och vi ska ha med oss köttbullar och bröd till 5 familjer. Hur många kilo köttfärs tror ni jag behöver göra på? Antar att barnen äter mycket köttbullar men vi vuxna vill ju ha det andra oxå. Kan man göra på fem kilo kanske? Vad tror ni? Är ett kilo per familj rimligt?   
    5 kilo är ju galet mycket! inte äter man ett kilo per familj ens när man bara äter köttbullar! skulle tippa på runt 500 g per familj är gott och väl...det finns ju mängder annat att äta på julbord också så så många köttbullar per person blir det ju inte
  • Sidika

hej!

tänkte fråga er om det är någon av er som brukar ha belysning i pepparkakshuset och vad använder man för belysning då? värmeljus funkar inte antar jag? mnågon som vet var man kan köpa en billig lite ljusslinga?

• Sidika
    FabulousMom skrev 2012-12-05 23:39:39 följande:
    Jag tänkte pynta granen på måndag och skicka julkorten måndagen därefter.
    brukar inte 16.e vara sista dagen man ska skicka julkorten? eller du kanske inte använder julfrimärken?
  • Sidika
    nozpa skrev 2012-12-06 08:24:18 följande:

Jo det brukar det vara. Men det är en söndag i år, så går nog bra med 17:e då. :)
    aha visste inte det, tänkte bara så de kom fram i tid
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!