Jag längtar till jul!!!
Åh jag har också fått världens jullängtan! Brukar inte pynta så mycket och tycker alltid att julskyltningen koller alldeles för tidigt, plus att jag brukar jobba kvällar och helger (kväll på advent och ofta på "uppesittarkvällen" och mellandagar och nyår) så den där härliga julkänslan infinner sig inte riktigt då.
Men oj som jag längtar i år! Har redan köpt en julklapp och lite julpapper och snören och sånt. Och färdig pepparkaksdeg! Och när jag trillade över den här tråden blev jag tvungen att kolla lite julgardiner och dukar också (något jag aldrig haft hemma tidigare). Kanske beror på att jag är mamma nu haha. Jag var mamma förra julen med och då hade jag nog faktiskt också lite mer julkänsla än vanligt. Fast då var min dotter bara dryga månaden gammal, i år komme rhon ju förstå att det är något speciellt när man drar fram allt julmys :)
Ska nog börja ta fram ljusstakar och stjärnor och lite smått till advent och sen får gardiner och dukar komma upp närmre jul. Tror jag. Om jag kan hålla mig haha