Inlägg från: MeraMia |Visa alla inlägg
  • MeraMia

Jag längtar till jul!!!

Åååh här var den tråden jag letat efter!

Status här hos mig: Har de senaste veckorna avverkat några julfilmer, spelat julmusik på Spotify samt googlat fina bilder på julgranar och diverse dekorationer och pyssel.

För mig börjar nog nedräkningen till julen precis när man inser att det inte kommer några fler varma sommardagar. (Som för övrigt var ca 12 st iår)    

• MeraMia
    MamaPapa skrev 2012-09-27 21:26:20 följande:
    Mina kollegor mobbar mig när jag berättar om hur jag planerar inför julen. Har berättat att 1 oktober kommer Julbibeln fram. Det är ett anteckningshäfte med julmotiv som jag från 1 oktober bär med mig i handväskan. Här skriver jag ner ALLT - mat, godis, julkort, eventuella julkalas (lussefika), julklappar etc etc. Inköpslistor (uppdelat så jag kan köpa sånt som håller sig längre innan o bara färskvaror precis innan) och städ/sysslolistor (också utspritt över flera dagar så inte allt kommer sista minuten). Veckan innan jul får varje dag en egen sida med saker som ska bakas/städas/lagas...

Å så säger de att jag är "obsessed" - nähä

Underbart! Om dina kollegor är dumma kan du få bli min bästis istället :)
  • MeraMia

Jag har hört talas om en inredningsaffär i Danmark som har julpynt på typ tre våningar. Det ligger nästan nere vid Tyskland. Nån som vet vad jag pratar om och vet vad den heter eller vad staden heter??

• MeraMia
    MamaPapa skrev 2012-09-29 22:40:04 följande:

Mitt lokala varuhus har börjat så smått med julsaker!

*Fånigt flin*
  • MeraMia

Såg Hypnotisören på bio. Den handlar om mord och hemska saker. Var nog den enda som satt och myste i salongen eftersom filmen utspelade sig i December och de hade julpynt överallt. Tomte

• MeraMia

Istället för mögelost till pepparkaka:

Philadelphiaost
    Lingonsylt

Blanda ihop. Smeta på pepparkakorna. Klart! Och väldigt väldigt gott.

• MeraMia
    Pigelinen skrev 2012-10-07 10:18:52 följande:
    Sitter och letar julklappar till min 4 åriga dotter. Hon har börjat rida och behöver endel till det, framförallt skor, de behöver ju ha ridsko med klack, någon som vet vart man kan köpa ridskor till barn billigt?  Vill inte lägga för mycket pengar på det ifall hon kommer att tröttna, samtidigt som jag vill ha ordentliga så att hon inte fastnar med foten om hon ev skulle ramla av.

Såg på Ullared när jag var där för en månad sedan men de minsta var stl 28 och tänkte att så stora fötter har hon ju inte... nä hä... inser nu att det är nog den storlek hon har....
    Biltema & ÖoB har billiga hästgrejer men inte så stort sortiment.
    Jag kommer inte på nån annan billig men däremot kan du få lite tips på butiker.

www.hooks.se
    www.borjes-tingsryd.se

Sen gissar jag att hon  skulle uppskatta det mesta som har med hästar att göra, typ brevpapper, tröja med en häst på, ridvantar m.m.

http://www.hooks.se/Presentartiklar Här kanske du hittar nåt?

• MeraMia

På ÖB där jag bor finns det hästgrejer, fast dom kanske säljer ut det som finns i lager då

• MeraMia

Någon i tråden nämnde en egen bok med familjerecept till syskon.
    Har snott idén så nu håller jag på att samla ihop recept från mamma, mormor, mig själv och ska även besöka farmor denna vecka och se vad vi kan få till. Hon är en sån där tant som lagar mat och bakar utan recept, så det kan gå lite hur som helst :)
    Fast jag kommer inte skriva för hand utan printa ut från datorn, fast sätta på nåt fint papper som omslag. Typ scrapbookpapper som är lite grövre.
    Denna kommer jag ge mamma, mina systrar och svägerskan på julafton, lite som ett extra paket.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!