Inlägg från: Erfdgt |Visa alla inlägg
  • Erfdgt

Jag längtar till jul!!!

Är det någon här som kan tipsa om en onlinebutik som säljer fina jultyger?

Vi skulle behöva nya gardiner överallt till jul. Kök, vardagsrum, sovrum, dotterns rum och jag skulle även vilja sy en julstrumpa till dottern. Jag har dock noll koll på vart man kan hitta tyger online. Gärna inte det dyraste alternativet heller ;)
  • Erfdgt
    gussilago skrev 2013-10-20 07:19:28 följande:
    Ikea har sitt bomullstyg Ditte i rött för 19kr/m.

Är det bara helrött? Går det beställa tyger från Ikea? Har nämligen ca 30 mil till närmsta Ikea :P
  • Erfdgt
    Eleonor01 skrev 2013-10-20 07:22:20 följande:
    Jag har alltid köpt tyger på Ellos. Man brukar kunna få bra rabatter å dessutom har de fina jultyger tycker jag :)

Jag tänkte inte ens på att Ellos kan ha, får kika in där :)
  • Erfdgt
    Eleonor01 skrev 2013-10-20 07:31:15 följande:
    Även på jotex

Åh, jag var in där, men hittade inte tyger som inte redan var färdigsydda gardiner. Letade nog dåligt :P
  • Erfdgt
    molly50 skrev 2013-10-20 11:03:13 följande:
    Lineahemma har fina julgardiner. De säljer även metervaror.
    Här kan du hitta det.
    www.lineahemma.se/butik/default.asp?sidvarde=...

Tack så mkt, ska kika :)
    gussilago skrev 2013-10-20 18:34:49 följande:
    Erfdgt. Det enfärgade vet jag kostade 19. Det fanns oxå ett rutigt men jag tittade inte närmre på det eftersom det inte var intressant för mig.
    Okej, får se om jag håller lite utkik. Kan som sagt inte tväråka på Ikea, så kan vara farligt att hitta alltför mkt där ibland ;) hehe
    Ann Lee skrev 2013-10-20 20:07:47 följande:
    Fina och alla inte jättedyra heller på www.tyg.se 
     Stort urval iaf. Har nog redan tipsat tidigare i den här tråden.

Tack, ska kika runt där också då :)

Jag hittade det här på Jotex, www.jotex.se/jotex/tomte-kappmetervara/380596&Nao=76 som passar jättebra till köket. Skönt att kunna bocka av ett rum iaf :P

• Erfdgt
    Koppkaka skrev 2013-10-20 20:47:42 följande:
    Eftersom jag häromdagen beslutade att lite fusk är okej, så har jag köpt en liten julmust jag ska smaska på ikväll, medan jag läser julbloggar och letar smaskiga recept
    Här "trillade" en liten påse julskum ner i korgen på affären när vi handlade i helgen ;)
  • Erfdgt

Förresten, är det någon här som har lite koll på Dollarstore? Jag minns att jag köpte jättefina hissgardiner där ett år som det stod "God jul" på. Vi bor dock några mil för långt ifrån för att kunna ha ständig koll på sortimentet :P

• Erfdgt
    Mallas skrev 2013-10-21 07:20:08 följande:
    Hänger här inne med er i skymundan fortfarande. Kan inte låta bli att få känna känslan av den kommande julen men har inte tid att tänka på det just nu. Först ska jag låta Halloween passera. Beställde iallafall lite jultidningar igår från syskonbarnet och kämpar just nu för att inte gå förbi tidningshyllan efter era tips den senaste tiden. Efter bästa helg är det hög tid att börja planera för jul om vi ska kunna få ut det mesta utav det. Julgodisbak, julmarknader, adventsfika, paketkalender, julkort osv. Det är mycket som ska hinnas med i december :)
    Hehe egentligen är det samma här. Vi har ett Halloweenparty för dottern med vänner på Halloween, sedan är det ju tända ljus på alla gravar och vidare till November och farsdag och min pappas födelsedag. Sedan är det december och då har dottern födelsedag drygt en vecka före jul, så det ska planeras kalas och barnkalas :P Årets tre sista månader är alltid hektiska och fyllda av pyssel och förberedelser här haha
  • Erfdgt
    Aniiee skrev 2013-10-21 14:22:18 följande:
    Doftljus till jul ÄNTLIGEN inköpta =) Hoppas de kommer innan jul.....
    Vad är det för ljus? Vad luktar dom? :)
  • Erfdgt

Och jag tjatar på om mina julgardiner.. men, finns det inga julgardiner för barn någonstans? Med tex snögubbar, renar eller liknande på. När jag var liten hade jag jättefina med nallar med tomteluva på som satt vid en pakethög. Försöker hitta något lite roligare och gulligare till dottern, men det verkar hopplöst.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!