Inlägg från: MammaMilla82 |Visa alla inlägg
  • MammaMilla82

Jag längtar till jul!!!

Går själv i tankarna om jag skulle göra en kalender till maken...

Funderar på om jag ska köpa 24stycken olika öl på systembolaget,, prova såna man aldrig provat förut =)
    Sen slå in dom i olika papper

vad tror ni, skulle det vara uppskattat?  

• MammaMilla82

Köpte faktiskt 2 julklappar igår på Cervera till barnen...
    Dom har tjatat sönder mina öron om den där SlushyMaker (hemmagjord slush)

O nu hade dom utförsäljning på dom för 99:- så jag passade på
    Hon i kassan var snabb att haka på när ja sa att det var julklappar och slog in dom i guldpapper med röd/glittriga snören :)
    Blev så NÖJD!

Kul att flera tyckte en ölkalender vore skoj, tror banne mig det får bli en sådan till maken  

• MammaMilla82
    husbyggemama skrev 2013-09-18 12:20:07 följande:
    Måste bara fråga ang slushmaker. Dottern fick en sån när hon sålde jultidningar förra året. Tråkigt nog fattar vi inte hur man gör!!! Ska det vara någon speciell essens som med sodastreamen eller är det saft o juice som gäller? Hur länge ska man hålla på? Finns bara instruktioner på engelska så vi tror att vi gör rätt men vi kanske översatt fel. Vore glad för en förklaring från någon som lyckats
    Hon i kassan berättade att man skulle plocka bort överdelen och den andra lägger du i frysen minst 4tim. 
    Sen tar du ngn god dricka - EJ lightprodukter...
    O sen får barnen trycka

Har dock ingen aning om det funkar hehe...
    LindaEfraim skrev 2013-09-18 09:53:31 följande:
    Det är svårt att få till en god smak. Jag har en hemma men visst är det jäkligt fräckt!
    Busfröna gillar allt som är sött  
    MamaPapa skrev 2013-09-18 08:45:03 följande:
    Någon som provat att ha lite pastellfärgat i granen - hur kändes det? Jag har förut bara haft antingen rött eller mixat färgglatt. Men i år har jag fastnat för de här - verkar så fina. 

Ojj så härliga färger  
    Vart hittade du dom?

• MammaMilla82

Var på Ikea Älmhult idag o Julsakerna har kommit fram - eller dom började bygga ordning julavdeln o det fanns massa fint...
    Dock öppnar det nästa fredag  27/9.... 

Massa fint i rött o guld fanns det, var tvungen o snoka liiite iaf  

• MammaMilla82
    Frökenolson skrev 2013-09-23 09:44:49 följande:
    En hög med gamla jultidningar, chaithe och mjuk pepparkaka.
    Det e vad jag har för mig denna förmiddag :)
    Åh vad jag vill greja, NU!
    Men åhh  
    Myys! 
  • MammaMilla82
    Cajza85 skrev 2013-09-23 23:33:41 följande:
    Ska till Ikea i veckan tänkte jag för köpa lite grejer... Hoppas de öppnat avd jul tidigare . Ska till Älmhult, läste ngnstans här att de skulle öppna den denna veckan...
    Fredag stod det på lappen i butiken
    Shoppa lugnt  
  • MammaMilla82

Instämmer om Huseby - har bara någon mil dit och åker varje år...
    Bara lääängtar dit just nu och i helgen nämnde gubben oxå att han ville dit  

• MammaMilla82

Ett litet tips inför helgen..

Imorgon har alla ToysRus 25% på hela sortimentet.
    Ganska bra när man ska handla julklappar till busfröna    

• MammaMilla82

Igår hade ju ToysRus sin rea på leksaker.
    Hade en lång önskelista från barnen o jag var absolut inte ensam i den butiken.

Jisses - det kändes värre än mellandagsrean
    Var tvungen o stanna upp ett par gånger o kolla på allt folk...

Jaja, fick precis alla saker på listan så i år har TOMTEN gjort ett extra bra jobb  

• MammaMilla82
    LCG skrev 2013-11-05 15:35:25 följande:
    Jag måste höra mig för hur det står till med snö hos er andra nu igen! Här där jag bor, Järna i Södertälje kommun, är det fortfarande 8-10 grader varmt och konstant regnande...

Vi har ju hus uppe i Moskosel i Arvidsjaurs kommun, och min pappa som är uppe där en sväng nu, sms:ade den här bilden på vårt hus till mig i lördags. Snacka om att jag både längtar dit som en galning och till att det ska bli kallt och snö här hemma med!
    Här nere i Småland regnar det fortfarande..
    Dock var tempen BARA +3 imorse... känns som om vinterdäcken närmar sig iaf  
  • MammaMilla82
    Cajza85 skrev 2013-11-21 20:08:40 följande:
    Fluu: Va i Växjö men inte här?! Fuskit!!! Bor nån mil från Alvesta... Vill med ha snö!!!!

Många smålänningar här

Bor i Alvesta. .
  • MammaMilla82
    Hera78 skrev 2013-11-22 08:15:02 följande:
    Adventsljusstakarna är målade och färdigpyntade. I den mindre ska det vara mossa och blockljus, den är dekorerad med silvermålade trähjärtan och en glitterkrumilur på ena sidan och massa glitterkrumilurer på andra sidan. 

Den större ska bara fyllas med mossa sen är den färdig Glad

Superfint =)
  • MammaMilla82

Idag kör jag o barnen igång julbaket..
    Har rätt fullbokat helgerna framöver så idag kändes det bra att börja.

Rocky Road - klart
    Lussedeg - på jäsning
    Mjuk Pepparkaka - klart
    Pepparkaksdegen - klar, ska bakas o göra hus i efm.

Blir nog en härlig helg..
    Lite snöflingor kom imorse när jag lämnade vid skolbussen =) 

• MammaMilla82
    Marlean skrev 2013-11-22 20:25:20 följande:
    Vet någon vart man kan köpa adventsljusstakar med LED lampor formade som ett hjärta? För några år sedan fanns de överallt men nu när vi har en liten dotter som de skulle vara perfekta för finner jag de ingenstans!
    Kolla på Rusta.se o deras reklamblad..
    Dom har en ljusstake i form av ett hjärta men om det är en sån du söker vet jag inte =)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!