Inlägg från: Kramardig |Visa alla inlägg
  • Kramardig

Jag längtar till jul!!!

Jag har kollat in en sida som heter Aliexpress.com. Där kan man beställa en massa saker rätt billigt och det är frakfritt!

Tyvärr måste man söka på det mesta och såklart på engelska (är jättedålig) och det är inte det lättaste. Men finns en hel del!

• Kramardig

Pigelinen:

Vilket fynd! Hade också velat ha en till sonens rum. Jag gillar mycket av "den gamla" julen. Absolut inte modern jul där allt ska vara vitt och svart. Jag får inte alls någon julkänsla. Jag vill ha vääldigt mycket rött!

Svärmor är finsk så hon satsar verkligen på en röd jul med en massa julpynt överallt. Till och med köksluckorna får en papperstomte på sig ;)

• Kramardig
    Koppkaka skrev 2013-08-26 20:31:58 följande:
    För er som vill handla julklappar i god tid så har BR leksaker just nu 25 procents rabatt på ALLA varor (inklusive rea och hemsidan) för medlemmar

Vi har inte BR här uppe men gick in på hemsidan och blev clubmedlem iaf. Än så länge har jag inte fått något mail eller sett på "min sida" på BR om att det är 25% på alla varor. Bara några varor där det står "medlemserbjudande".

Hoppas det kommer snart :)
  • Kramardig

Åh så gott med julmust och julskinka!!! Knäck är ocksp en stor favorit här. Lussekatter!!! Åh så gott!

• Kramardig

Till sonen hade jag redan kunnat köpa endel men väntar tills vi flyttat så slipper vi flytta ännu mer saker.

Min lillebror (14år) önskar sig ett mobilskal med ett foto på sonen så det måste jag bara beställa! Men jag väntar nog till dagiskorten så blir det förhoppningsvis en bra och nytagen bildd.

Resten är jättesvårt! Plus att många fyller år nu innan jul så då blir det present man ska köpa först :/

• Kramardig

Var förresten på kalas hos en komois idag och hennes son fyllde 4år. Han älskar att göra halsband så for till Barnens hus för att köpa pärlor. Gud vad besviken och irriterad jag blir! Alla förpackningar är rosa och har bilder på prinsessor och en massa glitter!! Är det inte meningen att pojkar ska få göra halsband?! Jag hittade tillslut en burk som bara hade rosa etikett och blått lock.

Mamman blev jätteglad för hon hadr själv letat efter pärlor tidigare som inte såg ut att vara endast för flickor men hon köpte till slut en rosa förpackning iaf. Pojken hade frågat varför han fått en tjejpresent.. bara för att förpackningen såg ut som den gjorde. Det är så fel!

• Kramardig

Jag hade velat köpa skoterkläder till sambon för det vet jag att han vill ha. Det tråkiga är att jag inte bara kan köpa något set eftersom han måste prova först ich själv tycka om kläderna. Presentkort går inte heller för då bkir han ju fast vid en butik..

Hade mab kunnat göra nå roligt av det kanske?

• Kramardig

Brukar ni köpa kläder i julklapp? Åt sonen brukar jag inte köpa kläder i julklapp eller present, bara för att jag köper det annars.

En väninna sa igår att hon skulle köpa kläder åt alla barn och syskonbarn i julklapp. Tyckte ändå det lät ganska vettigt. Men då ska man ju veta vad för slags kläder barnen brukar ha.

• Kramardig

Tänkte som att barnen ändå har massvis med leksaker.. fast äldre varn tycker väl inte om mjuka paket ;)

• Kramardig
    fluu skrev 2013-09-06 18:13:52 följande:
    I natt drömde jag att första snön kom. Det är alltid så magiskt, längtar!

Jag håller med dig, verkligen magiskt! Sen att jag köpte en ny vinteroverall (nytt märke) som han får ha till vintern är ju bara ett stort plus ;)
  • Kramardig
    molly50 skrev 2013-09-06 14:33:02 följande:
    Nu har makens tremännings barn börjat sälja jultidningar. Så hoppas de kommer hit snart då.

Jag tror att sambons syskonbarn ska sälja i år, hoppas!
  • Kramardig

Jag är jättesugen på Ullared. Sa åt sambon att vi kan åka på en tripp bara han och jag, ta in på hotell och bara mysa efter all shopping men han var inte så sugen eftersom vi har ca 140mil enkelväg :/

• Kramardig

Vi har också alltid klätt upp oss och då har vi alltid firat med antingen min familjeller sambons familj. Brukar alltid försöka ha något rött och "juligt".

I julas hade jag en rödglittrig tröja från Vila och ett par svarta byxor.

Den här julen kommer jag vara höggravid (bf 7/1) så vill helst hitta någon fin, röd klänning kanske :)

• Kramardig

Vad tror ni om en tidningsprenumeration till sambons syskonbarn på 6 och 8 år? De har massvis med leksaker hemma och deras rum är verkligen proppfullt i saker.

Min mamma sa att hon alltid har gett det i julklapp till "gudbarnet", tyckte det lät ganska smart. Jag är så less på leksakshysterin också kring barn ;)

• Kramardig

Vettiga julklappar till barn?

Har tänkt köpa kläder till sambons syskonbarn men då fyller dom år i december också så blir uu dubbla presenter.. vad mer?

• Kramardig

Idag beställde jag nya gardiner till vardagsrummet och sonen, samt ett bäddset till sonen. Nu längtar jag massvis! Två grannar har börjat julpynta idag, själv ska jag försöka hålla mig tills gardinerna kommer! :)

• Kramardig
    Erfdgt skrev 2013-11-11 19:40:32 följande:
    Härligt :) Vart hittade du gardinerna? :)
    På Jotex. 

Dessa ska jag ha i köket 

Och den här kappan ska sonen få ha i sitt rum. Jag hade helst velat ha röda med tomtar på men dom fanns bara i vitt. Men jag tyckte att tomtarna passade in i ett barnrum så :) 

Och det här bäddsettet får han, lite juligt :)

• Kramardig

Nu får ni försöka hjälpa mig!!

Vi har fortfarande julklappar kvar att köpa till sambons bröder m. respektive. Vi köper en julklapp/par.

Par 1. 30-åringar som blev husägare i somras och har det mesta till hemmet redan. Bor på en mindre ort där det inte finns så mycket att göra eller affärer.

Båda tycker om att läsa och träna.

Par 2. 25 och 29år som har 3 barn (barnens klappar är färdiga), bor i en liten lägenheter (i en mellanstor stad) som är full i grejer. Tycker om hockey men får genom arbete gratis hockeybiljetter. Tjejen tycker om att pyssla och mannen tycker om fordon.

Vi vill helst inte köpa ett presentkort eftersom det ör så tråkigt att ge.

Max 500kr/par, helst billigare ;)

• Kramardig
    Angdev skrev 2013-12-03 10:11:15 följande:
    I år har vi satt en 500 kronors gräns på julklappar/person. Problemet är att jag inte har någon aning om vad jag ska köpa. Jag ska köpa till syster, mamma och pappa. Till min make har jag fri budget men vet inte där heller. Vad har ni köpt till era nära och kära?

Till sonen:

Fingerfärg, Play-doh, morgonrock, leksaksskoter, badkarspennor, leksakskök.

Till sambon:

En jaktfilm som han önskat, en morgonrock och så ska jag köpa nya Ronny och Ragge-boxen.

Till mamma:

Presentkort på skönhetssalong, 500kr.

Till låtsas pappa:

En säck med torkat renkött, olika slags korvar. Delikatess säck alltså.

Till svägerskan m sambo:

Ett mackjärn som lär användas flitigt på skoterturer.

Till min syster:

Batikfärg som hon önskat.

Till lillebror:

En tröja

Till sambons syskonbarn:

Kläder

Sen har vi några kvar. Svärfar och svärmor är också svåra :/
  • Kramardig

Vilka program/filmer brukar gå på julafton och vad kollar ni på?

Kalle anka

Kan du vissla johanna

Tomten är far till alla barn? (Visades inte förrförra julen)

Förrförra julen firade vi hos svärföräldrarna och då var det Discovery som gick hela dagen som alla män kollade på, förutom när det var Kalle Anka.

I år vägrar jag kolla Discovery så jag kommer styra upp tv-tittandet den här julen har jag bestämt. Har sagt åt sambon att det är sista gången jag firar jul där om vi måste kolla Discovery på självaste julafton ;)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!