Jag längtar till jul!!!
Håller med! Extremt irriterande!
Nåt som också är irriterande är att mina kommentarer hamnar i citaten när jag surfar från ipaden...
Åh, kollade precis vädret på smhi. Den 1 december ska det snöa här nere i Skåne! Nu vet jag ju att det sällan stämmer när de spår väder så långt i förväg, men det känns ändå kul...
En månad till lillejulafton! Och SMHI lovar fortfarande snö 1 dec...håller tummarna!
Visste väl att det var för bra för att vara sant. Nu har SMHI ändrat till 5 grader och sol...
Idag kom det några stackars snöflingor här i Skåne. Det var inte många men tillräckligt för att stora tjejen skulle bli överlycklig och rusa ut...
Åh, vaknade precis av stora tjejens glädjetjut, ett riktigt vinterland utanför fönstrena!
Nu har jag gjort degen till Skånepepparkakorna. Blir spännande att se om de blir goda imorgon.
Mmm, vad goda skånepepparkakorna blev! Och ungarna gillade dem också.
Idag har jag gjort hallonganache som jag ska ha som fyllning till praliner. Hoppas bara att det funkar att frysa för jag tänkte inte gjuta pralinskalen förrän till helgen.
Sassus: Oj, vad jag känner igen mig. Särskilt det där med googlandet och listor istället för att verkligen göra nåt...
Jag läser här varje dag men skriver sällan. Tycker att den här tråden är så himla mysig! Och idag slog det mig att det bara är tre veckor till första advent! Helt galet att vi faktiskt snart är där! Om två veckor tänker jag minsann hänga upp julgardinerna och sätta upp julbelysningen i trädgården!
Åhh, vilket fint bäddset! Du får berätta sen hur kvaliteten är. Om det liksom är tjockt eller tunt...
Igår åkte granen ut. Vi har en kungsgran och de senaste dagarna har den börjat lukta riktigt illa. Någon som vet varför?