Inlägg från: Starbaby |Visa alla inlägg
  • Starbaby

Jag längtar till jul!!!

Jag har gått helt banans med julklappar till sambon i år, mest för att jag glömmer vad jag redan köpt hahaha. Det är rätt knäppt men jag glömmer verkligen bort.

Vi köper inte till vuxna runtomkring oss - det är onödigt byte av pengar. Men Iphone vantar är ett bra julklappstips som inte alls är dyrt.

www.iphone-vantar.se

• Starbaby
    Koppkaka skrev 2012-12-12 22:06:15 följande:
    Smakar de ungefär som vitkål?
    Brysselkål är sådana pyttesmå kålhuvuden som smakar lite som enblandning av kål och broccoli. Tycker jag.
  • Starbaby
    tahira skrev 2012-12-13 13:38:00 följande:
    Älskar brysselkål! Och det gör resten av familjen också, som tur är!

MamaPapa - Har du något tips på hur man kan tillaga det lite roligare än att koka, men utan bacon (sonen är vegetarian)?

Jag har äntligen kommit på vad jag skall köpa till min man! En ny kontorsstol! Frågan är bara hur jag skall slå in den

Hoppas att ni alla har en fin Lucia Hjärta 
    En stor soppåse bara med en jätterosett runt. Det blir fint tycker jag. Har slagit in en snowracer på det viset och köpte en gigantisk presentrosett och det blev ett fint paket.....ja allt är ju relativt men det såg väldigt fint ut iaf.
  • Starbaby
    husbyggemama skrev 2012-12-17 20:37:22 följande:
    Jaha, nu är julen i fara. Stora tjejen kräktes på vägen hem från fritids. Nu spydde hon för sjätte gången på tre timmar. Stackars liten. Ska den igenom hela familjen så kanske vi får fira jul ensamma här hemma istället. Jaja vi får se. Hade ju tänkt att fixa lite julgodis och julmat imorgon men det får vi hoppa över. Hoppas ni andra har en
    Mysig kväll.
    Gaaah, vi har precis haft magsjuka här också. Väntar bara på att nästa person ska insjukna.....än så länge bara 9 åringen som blev sjuk i Söndags.
  • Starbaby
    MeraMia skrev 2013-10-28 01:11:15 följande:
    Ser fram emot att testa årets sill! Den är given på julbordet, och 2-3 sorter till förstås.

Gaaaah är den god? Låter läskig Förvånad
  • Starbaby
    FrökenN skrev 2013-10-28 18:52:25 följande:
    Har precis lärt mig äta sill och föredrar de kletiga varianterna, senapsill är favoriter. Annars älskar jag lax i all slags former. Men det enda riktiga måstet jag har på julbordet är grönkålspaj med ädelost! Åhhh vad jag längtar efter det! Skrattande 
    Min är janssons frestelse och min egen laxröra på mörkt bröd :)
  • Starbaby
    Emma82Johansson skrev 2013-11-04 09:33:14 följande:
    Filmer vi brukar se minst en gång varje jul: En päron till farsa firar jul. Disneys En julsaga. Fred Claus. Tomten är far till alla barn. Jack Frost. Nu är det jul igen. Nu är det jul igen 2. Nu är det jul igen 3. Grinchen. Sedan är det ju tradition att de detta på självaste julafton: Kalle Anka och hans vänner önskar god jul. Kan du vissla Johanna? Karl Bertil Jonssons julafton. Sedan avslutas kvällen med att se Svensson Svensson firar jul. Vem älskar inte Gustav Svenssons alla traditioner? :)
    Vi ser alltid på Elf, det är familjens favorit.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!