Inlägg från: kickan89 |Visa alla inlägg
  • kickan89

Jag längtar till jul!!!

Jag har också funderat lite på vad man ska ha för julkläder, kommer vara höggravid och tycker inte att det är så roligt att handla nya kläder som man bara kan ha någon månad men vet inte om jag har något lite finare i garderoben som jag kommer komma i då heller haha.

Till dottern hoppas jag att pop ska få in något fint och juligt, förra året hade de en jättefin julig klänning som hon använde mycket kring jul :)

• kickan89

Nu står en mjuk Pepparkaka i ugnen här hemma dock ser den inte så julig ut eftersom den är rosa haha. Bakar lite i förväg till dotterns kalas nästa helg men vi tjuvsmakar lite redan idag

• kickan89

Duntäcke vilken mysig jul ni verkar ha! imponerad över att ni hinner så mycket, jag tycker det känns som att tiden springer iväg på ätande och julklappsutdelning hos oss haha

• kickan89

Den 24:e ska jag åka in till stan med alla tjejer i släkten och handla julklappar eller ja, det är en shoppingdag men tror de flesta planerar julklappsinköp sen efter en heldag med shopping åker vi hem till min moster på söder dit män och barn också kommer och äter middag allihop vi är runt 30 stycken med alla mostrar, morbror, kusiner, mormor o morfar och allas respektive och i åldrarna 2-69 (om man inte räknar bebisen i magen då) så vi är ett stort gäng och det blir inte av att vi ses allihopa allt för ofta så det ska bli sååå mysigt med en tjejdag med julklappafix och sedan avsluta med en kväll tillsammans allihopa vi firat jul ihop vartannat år och de jularna är verkligen fantastiska! I år ska vi dock inte fira med min släkt så ser extra mycket fram emot vår shoppingdag

• kickan89

Min tvååring har börjat prata om jultomten på senaste. De måste ha pratat om det på förskolan för inte kan hon väl komma ihåg från förra julen? Dock säger hon att tomten är läskig och när jag förklarade att det är han som kommer med julklapparna tyckte hon att mamma och pappa kunde fixa det :P hon har visst redan synat bluffen med jultomte :P

• kickan89

Skruttarnas mamma på Ica finns det paket från typ tidsam där man får välja bland olika tidningar att prenumerera på, brukar vara bra blandning på kategorier så det kan nog passa alla
    Annars kanske något fint från typ kosta Boda eller liknande?

Koppkakas förslag om presentkort på bio var ju väldigt bra, det borde ju passa alla

• kickan89

Sassus jag tycker också att min sambos släkt äter på fel tid haha. Vi har alltid börjat med jullunch vid kl 13 ungefär och sedan sitter vi nog fram till Kalle anka. Efter Kalle kommer tomten och sedan är det julklappsutdelning och öppning för barnen och därefter är det dags för "vuxen julklappen" medan barnen leker med sina julklappar.
    I sambons släkt brukar vi inte komma till firandet förrän runt fyra då maten serveras. Det var helt okej när det bara var vi två men nu när vi har barn känns våra traditioner mycket viktigare. Jag vill inte att julafton ska bli en utdragen väntan för vår dotter utan att det ska firas hela dagen lång. Hade vi inte bott i lägenhet hade jag propsat på firande hemma hos oss då att jag kunnat ordna som jag vill haha. Skulle väl egentligen kunna fråga om vi kan börja firandet med mat tidigare men svägerskan och dotterns kusin brukar vara på annat firande innan och då blir det liksom ändå inte lika kul för dottern när kusinen inte är där utan bara vi och gammelmormor (sambons föräldrar lever inte så det är hans mormor och syskon vi firar med).
    Om firandet blir på kvällen i år med firar vi nog lite med min pappa eller syster på dagen så att dottern får träffa släktingar, äta gott och öppna julklappar i omgångar.
    Nästa gång vi firar med sambons släkt kommer de vara fyra barn i kusinskaran ist för två som de är nu så det ser jag fram emot så att det blir ännu större fokus på barnen och roligare för de små att vara ett litet gäng att leka med mina egna syskon lär inte få barn på länge men jag har själv massor av kusiner som fortfarande är små så där är det ändå alltid massa barn med på firandet

• kickan89

Igår bakade jag årets första saffransbullar! Använder min svägerskas recept och de är såååå goda vi ska bjuda på dem på dotterns kalas på lördag men jag lär gå och smygäta lite innan :P har gjort en mjuk pepparkaka också Och så har sambon köpt julmust så det blir lite jultema på kalaset haha

• kickan89

Carolaj83 vad gulligt med skjorta och slips på en sån liten! skulle jag också köpt om jag haft en son ;) vi har en tvåårig tjej som tycker om kläder och gärna vill bestämma själv så jag hoppas att hon går med på att ha på sig något som jag också tycker är fint på jul haha

• kickan89

På ÖB var förra veckan, köpte härom dagen och fick betala 15 kr styck. På maxi här kostar de runt 20 kr sa de när jag frågade men det kan säkert vara lite olika beroende på om det är typ santa Maria eller ICAs egna, vet att vi hade båda när jag jobbade på Ica och då kostade ICAs egna typ 13.90 och santa Marias typ 21.90 så det kan man ju fråga i kassan :)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!