Inlägg från: LCG |Visa alla inlägg
  • LCG

Jag längtar till jul!!!

MissFrost skrev 2013-10-19 15:23:43 följande:

Letade upp länken och kopierade den så att man inte ska behöva bläddra bakåt Glad

ekonomiskscrapbooking.blogspot.se/2011/09/vec...

Var det svårt att göra såna pärl-snöflingor?  
    Haha, vad fiffig du är! Så långt sträckte sig inte min hjärnkapacitet idag...

Dottern använde beskrivningen på första snöflingan, sen kunde hon utantill, även flera dagar efter hon gjorde dom första. Så hon tyckte det var jättelätt medan jag inte fattar nånting  
  • LCG
    Neelah skrev 2013-10-19 16:12:02 följande:
    Kul att din dotter gillade dem och förstod hur man skulle göra. Jag älskar att hitta på nya pyssel och just snöflingorna är jag riktigt nöjd med.
    Ja, hon tycker det är jättekul att göra dom, och dom blir ju så himla fina! Förstår att du är nöjd

• LCG
    MeraMia skrev 2013-10-19 18:04:41 följande:

Håller med! Jättemysig blogg. Jag har lagt till den i min jul-flik på mina favoriter :)

Jag vill också åka till Poundland! Hmm kanske ska våldgästa min kompis i England... 
    Tack! Kul att du gillar bloggen Jag tycker att julbloggandet hjälper ganska mycket mot julabstinensen och gör längtan efter julen mer uthärdlig...

Tycker absolut att du ska våldsgästa din vän!
  • LCG
    MissFrost skrev 2013-10-19 18:51:33 följande:

Hehe tack! Glad

Ska nog låta dottern testa att gör dom för trots text och steg-för-steg bilder så fattade jag heller inte nånting

Hon är desstom mera pysslig utav sig än mig Flört
    Tur att vi har pyssliga döttrar! Sånna där småpillriga grejer har aldrig varit min starka sida.
  • LCG
    Nincompoop skrev 2013-10-20 20:16:16 följande:
    Farligt med länkar! Den här var ju inte ens riktad till mig!
    Det blev en beställning ikväll, ett juligt bäddset! :) 

husbyggemama skrev 2013-10-20 20:44:08 följande:
    Hahaha nincompoop! Det var precis det jag beställde. Vi får fira jul i likadana sängkläder i år!

Haha, bra smak ni har! Dom där bäddseten kom nämligen hem till mig i förra veckan!
    Är nu tvättade och klara och ligger bara och väntar på att det ska bli jul Tomte
  • LCG
    molly50 skrev 2013-10-21 14:34:48 följande:

Åh,nu blir jag ju ännu mer sugen på att beställa det där jag med!
    Ja det tycker jag att du ska göra! Dom är riktigt fina faktiskt
  • LCG
    Koppkaka skrev 2013-10-22 12:34:48 följande:
    Åh det påminde mig om lågstadiet när det var en hel dag som var vigd till julpyssel strax innan jullovet började! Man gick från klassrum till klassrum i mindre grupper och pysslade, allt från ljusstöpning till julkortspysslande
    Ja! Så hade vi oxå i skolan, så himla mysigt ju
  • LCG

I går kväll när jag skulle åka till jobbet så var det 3 minusgrader här, så jag fick skrapa rutorna på bilen, och så "luktade" det snö i luften. Myspys! tänkte jag.

Nu är det typ 10 grader varmt och regnet öser ner... Och enligt smhi så ska det vara sånt här skittråkväder här där jag bor i minst en vecka framåt. Skulle kunna bli upp till 14-15 grader varmt oxå...  
    Jag vill ju ha snö och kallt!! 

Vi har "semesterhus" uppe i Norrland, i en liten by i Arvidsjaurs kommun, och när jag kikar på Arvidsjaurs webkamera så är det iallafall lite vitt på backen där, så nu jag sitter dels och spanar in webkameran ibland och dels kollar på gamla vinterfoton jag har i datorn

Nu sticker jag, dottern, min syrra och min mamma till London på fredag och blir borta en vecka, och när vi kommer hem igen då vill jag baske mig ha, om inte snö, så åtminstone minusgrader!!

Hur är det där ni bor? Nån som har snö än?

• LCG
    LCG skrev 2013-10-22 15:19:19 följande:
    I går kväll när jag skulle åka till jobbet så var det 3 minusgrader här, så jag fick skrapa rutorna på bilen, och så "luktade" det snö i luften. Myspys! tänkte jag.

Nu är det typ 10 grader varmt och regnet öser ner... Och enligt smhi så ska det vara sånt här skittråkväder här där jag bor i minst en vecka framåt. Skulle kunna bli upp till 14-15 grader varmt oxå...  
    Jag vill ju ha snö och kallt!! 

Vi har "semesterhus" uppe i Norrland, i en liten by i Arvidsjaurs kommun, och när jag kikar på Arvidsjaurs webkamera så är det iallafall lite vitt på backen där, så nu jag sitter dels och spanar in webkameran ibland och dels kollar på gamla vinterfoton jag har i datorn

Nu sticker jag, dottern, min syrra och min mamma till London på fredag och blir borta en vecka, och när vi kommer hem igen då vill jag baske mig ha, om inte snö, så åtminstone minusgrader!!

Hur är det där ni bor? Nån som har snö än?
    Kanske ska tillägga att jag bor ca 5 mil sydväst om Stockholm
  • LCG
    molly50 skrev 2013-10-22 20:18:35 följande:
    Såg att Åhléns hade lagt ut julsaker på sin hemsida nu. Vet inte om de har börjat sälja i butikerna än dock.
    I Skärholmen har dom gjort det iallafall! Jag var där förra veckan och köpte lite fina grejer :)
    Här kan du se vad jag köpte om du vill :)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!