Inlägg från: nozpa |Visa alla inlägg
  • nozpa

Jag längtar till jul!!!

Nu har vi pyntat lite smått, strukit gardiner och hängt upp, stjärnor och stakar är på plats, och slagit in det sista till paketkalendrarna. Puh! Hann precis sätta upp utegranen och få i belysningen så började det snöa. :) Ser inte ut att lägga sig dock. :/

• nozpa
    Stjärnfall skrev 2014-09-13 21:53:17 följande:

Igår kväll satt jag och gjorde upp en plan för dotterns paketkalender ??

Tyckte jag kom på rätt bra saker, men problemet är att jag inte känner till några "billiga" affärer i Sthlms-området där man kan hitta bra småprylar till vettiga priser. Någon som har nåt tips? Tänkte att jag för en gångs skull skulle börja i tid i år ????

Panduro har rea med upp till 70%, läste det i någon tråd här på FL. Kanske i denna? Där klickade jag hem klistermäkesark för en 5:a, lite julgrejer så som små pepparkaksmått osv.
    Nu är mina döttrar bara 3 och 1½. Men hittade en massa till paketkalendern där ivf.
    Några grejer kommer att vara större saker, men bra att fylla ut med lite småsaker också.

Köpte även stämplar med olika djurmotiv inne på åhléns som jag tänkte fylla upp med.

Lördagar blir antingen en peng eller lite godis.
  • nozpa
    Koppkaka skrev 2014-09-15 18:04:08 följande:

Ja det var jag som tipsade om panduro

Ett mycket bra tips. :)
  • nozpa
    Iida01 skrev 2014-09-16 10:26:08 följande:

Barnen här uppskattar inte en sakkalender längre, eller de vill ha kalendern men tycker det är tjatigt med småprycklar som jag alltid tyckte var roligt. 
    Någon som har tips på hur man kan göra annars? med typ upplevelse eller något? 

Kanske går det att göra någon form av ledtrådar, och så på helgen är det ett paket som dom ska ha luskat ut vad det kan innehålla. Antingen en sak eller att ni ska göra något. Lite detektivkalender typ.. Hur gamla är barnen?
  • nozpa
    Koppkaka skrev 2014-09-16 23:30:53 följande:

Någon som vet var man kan köpa chokladkalendern från Kinderägg?

Tror att du kan hitta det på maxi t ex.
  • nozpa
    Aniiee skrev 2014-09-16 21:03:24 följande:

Hörnini med era paketkalendrar. Hur fixar man en paketkalender till en 13åring som absolut vill ha en, men utan att skämma bort ungen alldeles? Det går ju inte att lägga hockeyutrustning i den direkt......

Har ni förslag till 12-åringar, 10-åringar och 5-åringar också så tackar bror min och tar emot.

Minns inte när jag slutade med min paketkalender, men hade det länge ivf. Jag fick inte så dyra saker bara för att jag var äldre, så det var småsaker då med. Har du någon budget för vad kalendern får kosta?
  • nozpa
    Aniiee skrev 2014-09-18 13:01:55 följande:
    Nej, vi har ingen direkt budget, men å andra sidan så är det fyra barn, så det är ju bra om det inte drar iväg FÖR mycket Solig
    En sak som går att använda då och då är ju tianlotter. :)
  • nozpa
    Aniiee skrev 2014-09-24 21:05:32 följande:

Det var ett recept i veckans allers på mjuk pepparkaka i långpanna med nötter och apelsinglassyr. Det ska testas! Men jag får byta ut nötterna mot mandel.

Nu ska jag ta itu med att leta rätt på julavsnitten från 250 tv-serier.

Lägg gärna upp receptet. Alt starta en tråd med julrecept. Älskar mjukpepparkaka.
  • nozpa
    Pigelinen skrev 2014-09-25 09:44:36 följande:

jag behöver verkligen köpa julklappsetiketter och snören... köpte massa julklappar när jag var i Ullared för två veckor sedan och super fint snöre... men vart hittar jag etiketter? 
    Kommer ju glömma bort vem vilket är till;) Har två nyfikna barn så jag slog in alla deras direkt;)

På Panduro. Antingen sådana med klister, eller köper du tags och skriver själv.
  • nozpa
    Aniiee: Tackar. Ska åka ner o handla nejlika, resten hade jag hemma. Blir mandel istället för nötter här med. Hoppas att jag hinner baka den imorgon.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!