Jag längtar till jul!!!
The Elfa: jo jag kör oxå Spotify!
Men det är just det svåra.. Att hitta godbitarna..
Vad söker du på??
Tipsa gärna om fler låtar/skivor !!
The Elfa: jo jag kör oxå Spotify!
Men det är just det svåra.. Att hitta godbitarna..
Vad söker du på??
Tipsa gärna om fler låtar/skivor !!
Åh måste koka risgrynsgröt i helgen!! Mums!
Glühwein är sådär.. Lite syrligare än Glögg på nåt sätt.. Minns inte vad det smakade exakt.. Var några år sen jag testade..
Vilken glögg rekommenderar ni? Blev sugen på det med nu..
Vart hittade ni glöggen med chili och choklad? Vilket märke?
En ny (hur ny vet jag inte..) bra julfilm är - de fem legenderna! finns på bl.a. Dreamfilm
handlar om Jack Frost, jultomten, tandfen, påskharen och sandmannen (john blund)
Nu mumsar/provsmakar jag pepparkaksdeg, köpt från skogaholms (den var god) och julmust (nygårda) mums!
Vilken julmust föredrar ni?
Hittade glöggen med smak av chili/choklad på Ica. ska testas ikväll
Den var från Dufvenkrooks.
Hittade även små förpackningar med pepparkaksdekoration från Dr.Oetker, tex snöstjärnor, golden Peaks och små granar.. Fanns massa olika.. 6:- st
Ska baka stora pepparkakshjärtan som barnen ska få dekorera
The Elfa: då måste du testa Nyåkers pepparkakor och jämföra!! ca 22 kr för en (rosa) burk.. De är helt klart godast!!
de har även goda kardemumma skorpor!
Eliin80: ja.. Det såg ut som små provpåsar nästan.. Låg i en slags öppen papp-kartong bland bakgrejerna på Ica..
Hoppas du hittar dem!
Litengunnarolle: fina kort! Vart har du köpt snöflingorna? Fina!!
De stora vita alltså!
Fluu: Sesamfluff lät spännande.. Min man älskar sesamfrön.. Hihi kan man få receptet?
Molly50: tror jag har samma bok med pyssel., är det den där man klipper ut tex änglar, hjärtan och girlander ur boken liksom? Massa fina färger och mönster!!
Nu har jag plockat fram nästan allt jag behöver för att kunna börja fixa våra julkort.. Har framkallat foton på barnen och det enda jag inte hittar är mina stämplar.. Så irriterande.. Vill ju börja pyssla!!