Inlägg från: LCG |Visa alla inlägg
  • LCG

Jag längtar till jul!!!

Vi har oxå plastgran. Vi varvar mellan vit och silvergrå ungefär vartannat år. I år är det den vitas tur! 

Den här helgen är dottern hos mormor och morfar så jag och maken passar på att storstäda inför julen, fönsterputsning osv. Det är mycket lättare när det inte ligger en tonåring och dräller överallt...  

• LCG
    Eleonoor skrev 2013-11-24 17:37:31 följande:

Jättefint! Din version blev mycket bättre!
    Dock ser det ut som det står "A tirme to warm the heart."

Jättrmysig blogg! :)
    Men gud!! Du har ju helt rätt!! Så går det när man ska envisas med att sitta och brodera på nätterna… Blir till att sprätta upp, göra om och göra rätt!

• LCG
    molly50 skrev 2013-11-27 14:27:20 följande:
    Nu har jag beställt ett par söta klänningar åt dottern som jag tänkte att hon kunde ha till jul och nyår.

Så nu ska jag kika på nå´t åt sonen också.

Dessa klänningar beställde jag.

www.hm.com/se/product/23459?article=23459-A

www.hm.com/se/product/17059?article=17059-A

Så nu återstår bara att välja vilken hon ska ha på jul resp. nyår.
    Jättefina

Åh, kommer ihåg när dottern var liten och man kunde köpa små gulliga klänningar.
    Nu är hon 13 och bestämmer själv! Ibland är vi inte riktigt överens om vad som är snyggt och inte, men jag kommer ihåg hur det var när jag själv var tonåring…

Klänningen hon ska ha nu i jul är vi iallafall överens om att hon är supersnygg i!
    Bild finns i senaste inlägget i bloggen
  • LCG

Har ju nästan blivit som en tradition för mig att fråga hur det står till med snön där ni bor
    Så, har ni nån snö?

Här (Järna i Stockholms län) är det ingen snö alls. Är inte ens riktigt kallt än. Och jag som vill ha snö nu direkt!
    För att råda bot på snöbristen en smula så vinterpimpade jag min ljusstake litegrann

Det finns några till bilder på bloggen för dom som vill se
  • LCG
    Angdev skrev 2013-12-03 10:11:15 följande:
    I år har vi satt en 500 kronors gräns på julklappar/person. Problemet är att jag inte har någon aning om vad jag ska köpa. Jag ska köpa till syster, mamma och pappa. Till min make har jag fri budget men vet inte där heller. Vad har ni köpt till era nära och kära?
    Dottern ska få en bärbar dator med trådlös mus och trådlösa hörlurar till, en pyjamas, en parfym som hon önskat sig och örhängen. Kan nog bli nån liten grej till där

Min käre make ska få en ukelele (som han tjatat om att han vill ha ända sen vi hade poolparty med Hawaiitema i somras ), Ett päron till farsa-boxen,  en julig kofta, två t-shirts och en kalender från personligalmanacka.se

Våra två nakenkatter ska få varsin stickad tröja och lite nya kattleksaker.

Dotterns yngsta kusiner (tjej på 3,5 och kille på 1,5)  ska få prinsesskrona, smycken och en ballerinakjol samt ett par jeans och en tröja.

Mormor och morfar och farmor och farfar (dotterns) ska få varsinna inramade skolfoton på dottern. Sen måste vi hitta på nåt mer till makens föräldrar oxå. 

Vi har julklappslottdragning med mina föräldrar och syskon och i år drog jag min mellanbrorsa. Har än så länge ingen aning om vad jag ska hitta på åt honom, men jag ska nog komma på nåt bra! Maken drog min yngsta brorsa i år och han ska få ett Super Mario-schack och sen nånting mer.
  • LCG
    happycookie skrev 2013-12-05 06:48:47 följande:
    Idag ska jag till London! Har ni sett winter wonderland i hyde park? Där ska jag gå och mysa!
    Härligt! Winter Wonderland är ju så mysigt! Vi har varit där ett par gånger, senast förra nyår.
    Själv så sticker jag ner till Göteborg och julen på Liseberg i morgon!
    Trevlig resa!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!