• 2she

    Väntar regnbågsbarn i Göteborg

    Hej!

    Jag och min fru väntar vårt första barn som är beräknat till mitten av maj, hoppas att allt går bra! Går i nästa vecka in i vecka 12 vilket känns skönt. Hoppas att det är någon form av magisk gräns så man blir lite piggare  Glad Vi rekommenderar starkt Askims MVC som jobbar mycket för samkönade par. De är på gång att bli hbt-certifierade och ordnar föräldragrupper för samkönade par. 

  • 2she

    Ja visst är det ett bra initiativ, synd bara att de inte är så bra ordnade då. Men det ska bli kul att bara träffa andra par som är i samma situation. Bra tips om Mamba gruppen, detta får vi kolla upp. Glad

  • 2she

    Vad kul! Ska bli kul att träffa er andra som är i samma tid och situation. Glad

    Hur mår ni nu?? Själva går vi in i vecka 12 på tisdag och jag känner mig väldigt trött och är lite smått illamående ibland. Tyvärr kan jag inte äta kött för tillfället vilket är lite tråkigt då jag älskar kött annars. Men jag ska verkligen inte klaga, mår nog väldigt bra i jämförelse med många andra! 

  • 2she

    Ja tiden går väldigt fort, gör klart min tolfte vecka imorgon. Men har fortfarande lite svårt att fatta det ibland... Undrar liksom när det ska kännas mer verkligt. Tror jag vågar säga att illamåendet har lättat lite. Dock fick jag en ordentlig prövning på Backaplan idag, stank matos på hela parkeringen, det gällde att springa fort till bilen! Glad

  • 2she

    Fy det låter ju fruktansvärt jobbigt! Hoppas det lättar för dig snart. Fast om man har mått illa så länge finns väl risken att man mår illa hela tiden(?), hoppas verkligen det inte blir så för dig! Det gäller att tänka på vad som är målet och vad man får för belöning. =) 

    Kan tänka mig att det känns häftigt att känna sparkar, förstår att det känns mer verkligt. Själv är jag nu i v. 13, magen den växer men det känns ändå väldigt overkligt, undrar när femöringen kommer trilla ner... =)  

  • 2she

    Ja det är väl så, längtar tills vi ska gå på UL, bara 6 veckor kvar.. 

    Vi har pratat lite fram och tillbaka om det där och har väl inte riktigt bestämt oss, men antagligen inte. Tänkte ni kolla upp könet?  

Svar på tråden Väntar regnbågsbarn i Göteborg