• Yttepytte

    Toppenmammor oktober/november 2005 sommar :-)

    Hej alla!
    Dags för en sommartråd!

    Kram
    abovo

    Förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-266/m50801076-4.html

    Tidigare trådar:


    www.familjeliv.se/Forum-11-266/m46354884.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-266/m43857480.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-266/m41617659.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-266/m38585323.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-266/m35488682.htmlwww.familjeliv.se/Forum-2-17/m2641838.htmlwww.familjeliv.se/Forum-2-17/m3726191-133.htmwww.familjeliv.se/Forum-2-17/m4925619.htmlwww.familjeliv.se/Forum-3-28/m5509533.htmlwww.familjeliv.se/Forum-3-20/m6213759.htmlwww.familjeliv.se/Forum-3-20/m7757592.htmwww.familjeliv.se/Forum-3-20/m9693648.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-236/m11760168.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-266/m14666366.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-266/m20930593.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-266/m23890146.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-266/m27054035.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-266/m29837779.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-266/m32896290.html
  • Svar på tråden Toppenmammor oktober/november 2005 sommar :-)
  • Yttepytte

    Hej!

    Nu är jag tillbaka, men som yttepytte istället för abovo.

    Varm kram till er alla!

    Hur långa är era barn nu? Hur långa fötter har de? (Nyfiken i en strut)

    O har 18 cm fötter, det är väl stort tror jag?
    Han är 114 cm lång.

    Har just hittat sandaler med hel tå, för han skrapar framsidan av skorna när han cyklar.
    Han har en springcykel som han fullständigt älskar!
    Hans vanliga cykel har vi just tagit bort stödhjulen, men han kan inte cykla utan dem än.

    Varm kram till er alla, och förlåt min frånvaro!

  • Ankissen

    Nämen är du tillbaka! Shit vad kul!

    Elliot är 109 cm lång och väger 17 kg. Han har storlek 18 i skor.

    Skriver mer när jag är piggare, ville bara ge ut ett glädjetjut över att du är tillbaka, oavsett signatur! :D


    Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • Hädvigg

    Hej!
    Jättejätteroligt att se dig igen!

     N var 112 cm sist vi mätte honom. Hans fötter var 18, 5 i vintras. 

    Han har nyss upptäckt glädjen i att cykla (med stödhjul), har börjat spela fotboll varje måndagskväll och "friidrottar" på onsdagskvällarna (de springer, hoppar och kastar boll- helt kravlöst)

    I sommar har han lärt sig att knyta skorna själv. Han fick ett par jättefina röda "springskor", som han kallar det av sin kusin och jag suckade inombords när jag såg att de skulle knytas...men han lärde sig knyta rosett på ett par veckor! Det märks att han vill väldigt mycket nu och att det är viktigt för honom att känna sig behövd. 

     

  • Yttepytte

    Ja jag är glad att vara tillbaka hos er!


     


    Jag måste göra mig en helt ny garderob. Har nu 44 i storlek, valkar på sidorna och ryggen.


    Kan ni hjälpa mig? Vad behöver jag i en helt ny garderob. Och vad passar mig? Jag är 170 cm lång.


    Jag har jämt jeans och topp, men inser att det inte är snyggt på mig längre. Jag är 41 år.


    Tänkte jag kunde köpa en sådan där maggördel.

    Var hittar jag kläder som passar mig?

    Och hur fixar man håret? Det har jag heller aldrig begripit. Har axellångt blont hår och lugg.

    Finns det någonstans man kan gå för att få personlig hjälp?
    -------------

    Ska berätta senare varför jag har varit borta så länge.
    Hur är det med er?

    Kram!

  • snuttan2

    först:  jippi!! att du är tillbaka Abovo, du lär få heta det ett tag ;) har saknat dig och er andra oxå har ju inte varit så aktivt här inne på sista tiden...

    Jonathan är 110 cm cirka men har "små" fötter när vi köpte skor sist så hade han stl. 17.

    Yttepytte: jadu ang förnyande av garderob är inte jag rätt person för att ge råd har en vällldigt tråkig garderob själv och skulle gärna förnya men av någon anledning så hamnar jag alltid på barnavdelningen eller herravdelningen??? men som sagt kul iallafall att du är tillbakaSolig

  • Hädvigg

    Yttepytte

    Om du vill ha hjälp med garderoben är det bara att boka tid där du handlar dina kläder (t.ex större HM-butiker), så hjälper de dig. Annars ska du väl kanske fundera på vad slags kläder du behöver, för vilka situationer.

    I morgon åker vi på utflykt, båtresa till en ö

  • snuttan2

    goidkväll alla goa mammor Skrattande har haft en under bar solig dag på Borås Djurpark med Jonathan och hans mormor. helt otroligt vad våra små liv växer han gick fyra timmar runt där inne utan ett enda knorr om att benen skulle vara trötta det var först när vi drog oss mot utgången så sa han att han var trött och nog inte orkade hela vägen men jag bar honom en liten bit sen var det bra igen så gick han hela vägen till bilen. 
    När vi kom hem slappade vi en stund i eftermiddagssolen med en stooor bit vattenmelon och sedan åkte vi till stranden en stund för lite bus och Jonathan tyckte vattnet var jätte varmt vilket jag nog inte riktigt kan hålla med omObestämd så gissa vem som somnade gott i sin säng efter en liten sång...
    En vecka kvar nu sen 4 härliga veckor med semester och denna vecka smiter jag tidigare dom dagar som det funkar... man har det allt bra ändå...

  • snuttan2

    jaha då var det höst och börjar dra ihop sig till 5-års kalas!!??? varje år vid denna tiden tittar jag på Jonathan och undrar vart min lille kille tog vägen... nu går han på fotbollslekis, simning och har nu oxå börjat med golfträning.
    Han har fler aktiviteter som han gärna skulle vilja börja med men vi har sagt stop eller tycker ni det är fel?
    vi vill jättegärna uppmuntra honom till att prova det han tycker verkar skoj men tre saker i veckan känns som det är tillräckligt för en 5 åring att orka med eller?
    har era barn många eller några aktiviteter i veckan?
    Kram Snuttan

  • Hädvigg

    Hallå! 

    Vi har just avslutat fotbolls- och friidrottssäsongen och snart tar familjesimmet vid. Jag tror inte att N kommer att ha fler än två (regelbundna) aktiviteter i veckan, men vi får se vad som erbjuds och vad han är intresserad av. De har nyss börjat på dagis båda två och N har strejkat med maten där....:-/ Hoppas att det går över när han blir vanare att vara där. Jag vet ju att det tar lång tid för honom att vänja sig vid nya saker, men ändå trodde jag att det skulle gå lättare nu när han är äldre. Jag hade fel.

    Han planerar stort för sitt femårskalas och det ser ut som om vi kommer att ha kompiskalas i år. (fasar lite för det) Kommer ni att ha kompiskalas? Tänker ni i så fall planera in program och lekar eller låta dem leka på egen hand? 

  • snuttan2

    vi ska oxå ha kompiskalas med ca 5 barn + Jonathan och vi tänker allt låta barnen leka som dom vill. Det som kommer vara "uppstyrt" är maten ,om det blir någon beror ju på tid på dygnet, tårtan och givetvis kommer dom få göra fiskedamm sen är det fritt fram för vad man vill göra.
    Har kännsla av att det är svårt att få till lekar som alla barnen tycker om att vara med på... eller så är det bara jag som har dålig fantasi ;)

  • katinka1

    hej!

    Jag har också hittat hit. Håller på att fundera på vad vi ska göra på femårskalaset i slutet av oktober. Hoppas på uteväder och lite staffet fast med olika lekar. Ägg-på-sked, spika spik i bräda, skjuta fotbollsmål, sätta knorr på grisen. Jag har vanligen också dålig fantasi, så man får ta ideer från andra kalas Förra året hade jag för lite lekar och barnen blev ganska oroliga - väldigt snabb. Maten gick liksom snabbare än jag hade planerat

    Här har vi bara aktivitet en gång i veckan med barngympa. Lillkillen (2 år) går på barngympa en annan dag i veckan så då har vi redan två dar bokade. Om de då vill träffa nån kompis så tycker jag det räcker.

    Har ni också femåringar som tycker de är bäst i världen, hemskt gärna vill vara i centrum hela tiden och i allmänhet utstrålar att världen inte skulle klara sig utan dem? Vi har en underbar kille, men det är vääääldigt egotrippat för tillfället....

    Ha det gott!

Svar på tråden Toppenmammor oktober/november 2005 sommar :-)