• Morgongåvan

    Bruna flytningar vid BIM testat negativt-någon annan?

    Hej på er!
    Min första dag här. Tycker ni alla verkar så trevliga så jag beslöt mig för att bli en av er. :)
    Fick molnande mensvärk natten till lördagen (mellan 18-19.6). Tänkte lite besviket att jaha, nu kommer mensen :( Kom bara lite bruna flytningar på lördagen. Sedan slutade det. Kommit någon liten droppe brun flytning, men inget blod. Beräknad BIM borde vara idag, men det är svårt att veta hur kroppen fungerar nu eftersom jag slutade med p-piller för två månader sedan. Har inte haft mensvärk sedan i fredgas natt. Däremot varit extra trött den senaste en till två veckorna. Kunde inte vänta längre så jag gick och köpte ett graviditetstest och testade i morse. Fick ett minus. :( Vill så gärna! Någon annan som varit i samma/liknande situation och hur blev i så fall utgången?

  • Svar på tråden Bruna flytningar vid BIM testat negativt-någon annan?
  • nittioett

    Jag har haft samma som du.
    Några dagar senare fick jag ett plus. . dock fick jag missfall en vecka efter det, men det hade ingenting med dom bruna flytningarna att göra enligt barnmorskan.
    Det är tydligen vanligt med bruna flytningar under graviditet.
    Och att du inte fick plus betyder ju inte att du inte är gravid, många får inte plus förrän dom är i vecka 6-7, det är helt beroende på hur mycket HCG - hormoner, man har i blodet. 

    Lycka till, jag håller tummarna! :) 

  • Morgongåvan

    nittioett: tack för ditt fina svar. Ingen mens ännu. Varje minut känns lång idag, men det gör det väl när man längtar efter något. Då kanske jag inte ska ge upp hoppet helt för den här månaden iaf.  :) Jag är ledsen att höra att du fick missfall en vecka efter det. Kroppen är minst sagt komplicerad, och att vänta på att bli gravid är som en berg och dalbana. Men skam den som ger sig... :)

  • nittioett
    Morgongåvan skrev 2010-06-22 15:08:23 följande:

    nittioett: tack för ditt fina svar. Ingen mens ännu. Varje minut känns lång idag, men det gör det väl när man längtar efter något. Då kanske jag inte ska ge upp hoppet helt för den här månaden iaf.  :) Jag är ledsen att höra att du fick missfall en vecka efter det. Kroppen är minst sagt komplicerad, och att vänta på att bli gravid är som en berg och dalbana. Men skam den som ger sig... :)


    Hihi, håller helt med!
    Aa, och du sjuka med missfallet var att jag drömde samma natt att jag fick det, så på morgonen jag vakna visste jag att jag skulle få det på dagen, helt askonstigt!
     
  • Nonican

    Jag har haft krångel med min mens hit o dit sen jag sluta med mina piller, 9 månder sen nu ungefär...
    Hade lite som du men min mens var två veckor sen utan att det blev nån bäbis. Tar ju lite tid med för kroppen att "återhämta" sig om man ätit piller länge. Nu som först dom senaste 3 månaderna har min mens blivit någorlunda regelbunden hehe ;) Tog alltså ca ett halvår med överraskningar varje månad, för mensen kom när den kände för det

    Lycka till!!

  • Morgongåvan

    Fick molnande mensvärk igår kväll. Ingen blödning inatt, men återigen bruna flytningar i morse. Nu på morgonen lätt illamående, och lite småyrsel och känner som tidigare att jag vill rapa. (Har inte ätit frukost ännu.) Känner fortfarande lite lätt av den molnande värken. Väntar och ser...väntar...och väntar... Spelar kroppen mig ett spratt, eller KAN det vara så att jag är gravid. Spännande. Trodde för några dagar sedan att jag absout var gravid, men nu undrar jag om jag bara vill det så himla mycket att jag misstolkar symptomen...

  • Morgongåvan

    Och nu kom mensen...*lite snopen men lättad* :) Det är bara att resa sig igen och invänta nästa ÄL. Denna gång kanske man prövar ÄL test. Jag är bara rädd att man blir så besatt av det här med att bli gravid att man "blockerar" sig själv. Innerst inne tror jag ju att det är bäst att slappna av och sluta tänka så himla mycket och istället ha kul under tiden. Och ha sex spontant när man känner för det. (Säger jag nu...om några veckor är man kanske här igen vilsen, med enorm längtan och en oro utan dess like :) )

    Trevlig midsommar allihopa! GRATTIS till alla er som just fått veta att ni väntar bebis, och vi andra...vi kämpar vidare helt enkelt! :)

Svar på tråden Bruna flytningar vid BIM testat negativt-någon annan?